Strona 1 z 1

Mocny doopowóz A/S/RS6 2,7biturbo

: 13 lut 2017, 12:50
autor: DSZ-
Na początek witam wszystkich. Szukam wygodnego, mocnego rodzinnego dupowozu i wybór chyba padnie na Audi A/S/RS6 2,7biturbo z końca produkcji. Poczytałem trochę po forach, co nieco wiem i raczej będzie to A/S6 w pasującym kolorze i wyposarzeniu a różnice w cenie włożę w moc, heble i zawiechę...tym bardziej że eibachy i bilstein B6 może B8 są. - JAK ŹLE MYŚLĘ TO POWIEDZCIE CZEMU.
Ja wiem że gdzieś to pewnie jest, ale wole sam "porozmawiać" i mam parę pytań;
1 Ile ten silnik wytrzyma bez kucia i co poddaje się pierwsze - tłoki czy korby?
2 Jaka jest rozsądna granica KM żeby potencjalnej awaryjności nie potroić...wiem że to głównie od obchodzenia się z silnikiem zależy.
3 Do ilu KM starcza paliwa w A6 S6 i RS6 i co kończy się pierwsze - wtryski czy pompa?
4 Jak jest ze strojeniem - ori ecu się przeprogramowuje czy trzeba coś zewnętrznego?
5 Wiem że zwiększają pojemność do 3l - jak, rozwiert z tłokami czy inny wał?
6 Jakie turbo się zakłada żeby było w miarę P&P bez wielkiej rzeźby i jaką mają wydajność mądre ich hybrydy?
7 Jakie można wsadzić największe heble żeby było w miarę P&P w koła 17" może 16"...tak tak wiem, 16" przy A6 to trochę mało i walka o fi hebli jak opona to zabierze, ale twarde zawieszenie i "powietrze" w oponach = komfort i prowadzenie.
8 Jakiej mocy spodziewać się przy 1,4-1,5 bara bo dmuchać więcej to chyba strach...wiem że to od turbo i wydechu też zależy
Wydech i icka pomijam bo wiadomo. Z góry dzięki za odpowiedź

: 13 lut 2017, 13:10
autor: bendzji
Musisz rozróżnić kokretnie bo 2.7T jest tylko w A6 C5 i A6C5 Allroad

S6 C5 to tylko 4.2V8
RS6 C5 to tylko 4.2V8 Biturbo

: 13 lut 2017, 13:52
autor: DSZ-
Dobra, wyszła moja nieznajomość marki, właśnie się wstydzę :( ...ale na Saabach znam się deko lepiej. To odpadło parę pytań bo mi chodzi konkretnie o sam silnik 2,7 biturbo, bo fajny, wdzięczny na mody, mniejszy/lżejszy/mniej palący a po pracach mocniejszy od 4,2 wolnossak. A6 zwykła nie allroad Reszta jw.

: 13 lut 2017, 14:13
autor: bendzji
spoko też od razu prostuję sprawę , aha sam mam jeszcze Saaba 9-3OG b205 ale LPT ;)

Stroi sie na fabrycznym komputerze , zapas jest i ECU jest rozpracowane , na fabrycznym setupie chyba pod 300-320KM da radę

: 13 lut 2017, 14:26
autor: DSZ-
no moje 95 2,3T ma deko mniej lub więcej jak 300KM i w okolicach 460nm w zależności od filtra powietrza. Do 2,7 turbo K04 chyba wchodzi P&P...czy coś większego to nie wiem.

: 13 lut 2017, 17:03
autor: Ziomek
Na forum jest parę tematów z 2.7TT, dla przykładu kolega emilzizi ma ciekawy setup, poszukaj jego tematu. Co do hebli to w 16" w a6 nic nie wejdzie a seryjne szału nie robią. Przy doładowaniu 0.9b moc oscyluje w granicach 300km/420nm i to przeważnie uzyskuje się samym chipem.

: 13 lut 2017, 19:53
autor: marcin85
sprawdz forum sportaudi.pl jak szukasz info o 2.7

: 14 lut 2017, 08:53
autor: DSZ-
Z heblami to bałem się że właśnie tak będzie, poszukam jeszcze emilzizi i na sportaudi.

: 14 lut 2017, 12:36
autor: emilzizi
Wysłany: Wczoraj 17:03
Na forum jest parę tematów z 2.7TT, dla przykładu kolega emilzizi ma ciekawy setup
Dzięki.
Jeśli już zostałem wywołany do tablicy, to życzę miłej lektury.
a6-c5-27-biturborecarornsebiala-alcanta ... t32230.htm

: 14 lut 2017, 15:48
autor: Krix0
Bez kucizny silnik do 600km ponoc mozna wymodzic.
Wszystko zalezy od tego jak duzy masz worek z PLN :)

: 15 lut 2017, 20:32
autor: Michal_ST
DSZ-, Odnosząc się do pytania o zwiększenie pojemności to nic innego jak Stroker. Czyli zwiększenie pojemności poprzez zwiększenie skoku tłoka.
Dla przykładu Audi 100/S4 2.2T stroker na 2.5 litra moc ok 750km.