Strona 1 z 1

[A6 C5 TDI] 1.9 TDI AFN Niedobór mocy (słaby wynik na hamow

: 12 lut 2017, 09:25
autor: piotroszko
Witam.
Problem opisz problem treściwie i bez owijania.
Ostatnio zaczęła mi bardziej doskwierać mułowatość mojego auta, wiec postanowiłem wybrać się na hamownie i zobrazować problem w liczbach.
Obrazek
Jak widać silnik nie domaga, dodatkowo wykres jest poszarpany.
Z informacji na temat samochodu: A6 C5 Sedan 1.9 TDI AFN 110KM, (przebieg 320 tyś, choć zapewne lekko cofany)
rozrząd wymieniany dwa tygodnie temu.
Dodatkowo do wymiany jest poduszka pod silnikiem (buczy przy niższych obrotach 1500-1900).
Komputer miał jedynie błędy związane z ABS'em nic poza.

Tutaj moje pytanie do społecznosci. Czy jest jakaś opcja poprawy tych wyników przed ew. chipowaniem, czy jest to już winna zdezelowania ogólnego auta?
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

: 12 lut 2017, 11:14
autor: 130TDI
A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.

: 12 lut 2017, 19:01
autor: piotroszko
130TDI pisze:A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.
Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria (znajomy mający Passat b5 kombi w tym samym silniku na hamowni wypluł 116KM i 270Nm).
Tak czy inaczej dziękuje za zasugerowanie turbiny.

Ale mam dodatkowe pytanie. Czy kwestia poszarpanego wykresu może być od zdezelowanego przepływomierza? Czy od czegoś innego ?

: 12 lut 2017, 22:03
autor: Ziomek
piotroszko pisze:Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria
Naciągana miejska legenda, często też wyniki z różnych hamowni dla tego samego auta się nie pokrywają.

: 13 lut 2017, 08:22
autor: 130TDI
Poszarpany przebieg momentu może być przez przycinającą się geometrię turbo, ale też nie musi.

: 15 lut 2017, 22:50
autor: spanky
piotroszko pisze:
130TDI pisze:A ile koni się spodziewałeś po seryjnym AFN? Auto ma 17 lat przebieg może pół miliona a Ty twierdzisz, że coś mu dolega bo brakuje jednego konia i 10 niutów.
Zapewne turbina lata świetności ma już za sobą.
Często i gęsto, wozy po takim przebiegu wyrzucają na hamowni wiecej niż seria (znajomy mający Passat b5 kombi w tym samym silniku na hamowni wypluł 116KM i 270Nm).
Tak czy inaczej dziękuje za zasugerowanie turbiny.

Ale mam dodatkowe pytanie. Czy kwestia poszarpanego wykresu może być od zdezelowanego przepływomierza? Czy od czegoś innego ?
wynik jak najbardziej normalny jak na tak wiekowe auto , poza tym dziwne , że podczas pomiaru osoba go robiąca nie podpieła kompa i nie zerkneła na parametry dynamiczne ....

co do "poszarpanego" wykresu ... trzeba było poprosić o włączenie funkcji wygładzania wykresu w oprogramowaniu hamowni .... było by równo i pięknie ...


generalnie , pomiar jak najbardziej ok, wynik tez nie jest zły .... zrobic tylko logi dynamiczne w celu potwierdzenie , że moc generowana prawidłowo ........ i robic program ...