Strona 1 z 1

[A6 C5] 1.8t AEB 150KM podniesienie mocy co i jak ??

: 02 paź 2016, 09:01
autor: ratay
z góry uprzedzam ze szukałem jest duzo wątków na temat podniesienia mocy 1.8t ale co znajde to inne gadanie..
1.8t AEB 97r. (podobno szczególnie wytrzymałe głowice, szerokie kanały itp.)
- planuje zakupic wtryski 320cc
- downpipe
- cewki i swiece ngk pfr6q ( o ile dobrze pamietam platynowe)

1. problem jest taki ze jedni mówą ze wtryski 320 cc podejda p&p od BEX'a do AEB a jedni ze jest potrzebna przeróbka i ze np. od 2.2t aan pasuje p&p
więc jak to jest ??

2. jaki jest koszt takich wtrysków?? szukac uzywek czy nówki tylko i wyłącznie?
3. jaki koszt jest downpipe do tego autka ? czy tez szukac uzywki czy sie wgl opłaca?
4. czy w lato przy +20, +30 stopniach nie bedzie spadków mocy na fabrycznym ic?
wiem ze fmic jest bardzo fajną i dobrą sprawą ale dla mnie dość drogą i nie celuje zbytnio w 220-230 km bo wtedy juz turbo by sie przydalo k03s ..

: 02 paź 2016, 23:26
autor: VinCe
ad 1. od bexa nie podejdą bez przeróbki listwy
ad 3. 400-500 pln.
ad 4 spadki mocy na pewno będa w upalne dni... ale czy aż takie żebyś to odczuwał i było uciążliwe w jeździe? nie sądze.

: 02 paź 2016, 23:41
autor: ratay
400- 500 to nowe tak?

jak od bexa nie podejda to od czego ? 2.2t ?

: 02 paź 2016, 23:41
autor: VinCe
tak

: 02 paź 2016, 23:53
autor: Draxan
ad 2. kupujac nowe wtryski masz je sprawdzone i dobrane jesli chodzi o wydajnosc itp. , uzywki to loteria

ad 4. to nie tylko spadek mocy, mozesz doprowadzic do spalania stukowego ktore zakonczy zywot Twojego silnika expresowo

: 03 paź 2016, 01:08
autor: Łukasz13
Wtryski pasujące bez przeróbek to np. z saaba 0280150431, jednak na początek proponuje sprawdzić stan faktyczny wozu, zrobić jakieś logi dynamiczne, podłaczyć manometr jak ładuje turbina, bo może się okazać że do fabrycznego troche zmięczonego życiem turbo nie będzie trzeba wkładać większych wtrysków bo seryjne spokojnie pociągną. Większe przydadzą sie w momencie jakbyś chciał zmienić turbine.
Dp ok 300-350 zł można kupić.

: 03 paź 2016, 08:50
autor: 130TDI
Jak zrobisz sam soft to można IC większego nie zakładać ale powyżej 180 KM raczej zalecany FMIC. W upalne dni może Ci nawet 30 koników ulecieć, nie wspominając o innych negatywnych skutkach jakie wspomniał kolega wyżej.

Tańszą opcją dla FMIC jest założenie prawego IC z BEX. Ja mam tak w A4 1.8 T zrobione i daje radę.

: 04 paź 2016, 21:12
autor: krzysiekml
i znajdz kogoś kto będzie się chciał podjąć mapowania tego ecu