Strona 1 z 1

[A6 C6] kupno 2.7 vs 3.0 tdi pod modyfikacje 300, moze 3.2 f

: 08 lut 2016, 20:04
autor: peres
Witam, postanowiłem zmienić swoja a4 b7 1.8t na a6 i spróbować silników tdi, wiem ze z 3.0 będzie dużo łatwiej osiągnąć 300, lecz 2.7 jest dużo tańsze, wiec mogę sobie pozwolić na niższy przebieg i rocznikowo lepiej. Jaki jest przybliżony koszt podciągnięcia 2.7 do osiągnięcia 300 km? Powiem ze w dziedzinie tdi jestem laikiem i nigdy nie miałem z nimi styczności oprócz prowadzenia od czasu do czasu vanów w pracy hehe. Drugie pytanie, czy w tych modelach silnikowych występowały te same skrzynie? Czy do mocniejszej wersji 3.0 była mocniejsza skrzynia? Kolejne pytanie, wyczytałem, ze 3.0 wychodziły tylko na zawieszeniu pneumatycznym, czy taka wersja występowała w silniku 2.7?- na czym mi zależy żeby już nie montować air ride, w przyszłości. Samochodu nie planuje trzymać nie wiadomo jak długo, zazwyczaj zmieniam co max. 2 lata. roczniki jakie będę celował to 05-08

Pozdrawiam :)
zdjęcie mojej a4 :)

Obrazek



ps, s/rs nie wchodzi w grę ponieważ w kraju w którym mieszkam podatek drogowy/ubezpieczenie jest dla mnie za drogi.

: 08 lut 2016, 20:49
autor: 130TDI
Nie wszystkie 3.0 TDI mają pneumatykę, ja akurat mam ale to nie jest stały element. Co do mocy to w 3.0 robisz program i masz 280 km i 550 NM, gdzieś widziałem na A4-klub wykres ASB 311 KM i 620 NM, ale z centralnym intercoolerem, nowym wydechem bez DPF.
2.7 TDI ma mniejszą turbinę więc max moc na seryjnym osprzęcie wyjdzie z 230 KM i 450 NM.

Omówiłem tutaj silniki które występowały w C6 przedliftem czyli BMK, ASB, BPP

Poliftowe wersje mają większy potencjał - kody silników 4-literowe.

Jeżeli kupisz automat to on będzie największym ograniczeniem w podnoszeniu mocy. Moim skromnym zdaniem w serii 3.0 TDI daje dużo frajdy z jazdy, po sofcie pewnie jeszcze więcej, ale czy jest sens wyciskać ostatnie poty z silnika żeby była 3-ka z przodu? Wszystko się da, tylko nie wiadomo jak z wytrzymałością na takie wysokie parametry... Jak chcesz moc z grubej rury to szukaj 3.0 TFSI :p

: 08 lut 2016, 21:02
autor: daniel1997
wg.mojej wiedzy turbiny są takie same różnica jest w skoku tłoka <okok>
- 2,7 tdi - 83,00 mm × 83,10 mm
- 3,0 tdi - 83,00 mm × 91,40 mm
z 2,7 zrobisz spokojnie w granicach 250 KM i 550 NM ale 3,0 ma większy potencjał <okok> spokojnie 300 KM i 600-650 NM wszystko zależy od bazy.

: 08 lut 2016, 21:39
autor: peres
dzieki Panowie za odp, a jak jest z 3.2 fsi?

: 08 lut 2016, 23:53
autor: Mazdomania
3.2 FSI to wolnossak, więc nie poszalejesz. Jak już to 3.0 TFSI, tylko kasa nie ta.