Strona 1 z 1

[A6 C5] wymiana TIP przy okazji chipowania

: 15 gru 2015, 11:47
autor: kalina86
Drodzy forumowicze,

Będę chipować swoje A6, silnik 1.8T AWT 2003 rok. Zastanawiam się, czy przy okazji wymienić TIP na metalowy o zwiększonym przepływie powietrza. Jakie jest Wasze zdanie, mechanik powiedział mi, że nie zaszkodzi, może najwyżej pomóc. Koleś, który ma chipować powiedział żeby zostawić ori TIP

: 16 gru 2015, 14:44
autor: phpbb3 forum A6
sporo osób wymienia aby poprawić przepływ powietrza. zapytaj tunera o powody pozostawienia ory TIPa.

: 17 gru 2015, 17:56
autor: Krzysiek93ZS
Hmmm..można ale możne też wiele innych rzeczy zrobić np wywalić kata i wrzucić downpipe, też będzie efekt.

: 19 gru 2015, 13:34
autor: phpbb3 forum A6
Z wywaleniem kata mogą się wiązać nieprzyjemności po kontroli policyjnej. Coraz więcej jest kontroli gdzie sprawdzają skład spalin ( przynajmniej u nas w Bydzi ), dlatego ja na razie nie zdecydowałem się na ten krok. W a6 kilka lat temu pozbyłem się katów bez żadnego ale, teraz mam obawy.

Re: wymiana TIP przy okazji chipowania

: 19 gru 2015, 14:19
autor: Łukasz13
kalina86 pisze:Drodzy forumowicze,

Będę chipować swoje A6, silnik 1.8T AWT 2003 rok. Zastanawiam się, czy przy okazji wymienić TIP na metalowy o zwiększonym przepływie powietrza. Jakie jest Wasze zdanie, mechanik powiedział mi, że nie zaszkodzi, może najwyżej pomóc. Koleś, który ma chipować powiedział żeby zostawić ori TIP
NA pewno nie zaszkodzi, miałem przypadek że org. tip od przegrzania zrobił się taki miękki że auto nie chciało jechać powyżej 3 tyś obr. bo tip się zasysał i odcinał dopływ powietrza do turbo :)

: 19 gru 2015, 17:10
autor: Gość.
grzałka pisze:Z wywaleniem kata mogą się wiązać nieprzyjemności po kontroli policyjnej. Coraz więcej jest kontroli gdzie sprawdzają skład spalin ( przynajmniej u nas w Bydzi ), dlatego ja na razie nie zdecydowałem się na ten krok. W a6 kilka lat temu pozbyłem się katów bez żadnego ale, teraz mam obawy.
Słyszałem o tym ale jeśli ktoś ma LPG mogą go cmoknąć bo najlepszy sprzet nie wykryje braku kata w spalinach gazu :]
nawet mi to w DE diagnosta powiedział.

: 24 gru 2015, 14:14
autor: phpbb3 forum A6
[quote="Apophis"][quote="grzałka"]Z wywaleniem kata mogą się wiązać nieprzyjemności po kontroli policyjnej. Coraz więcej jest kontroli gdzie sprawdzają skład spalin ( przynajmniej u nas w Bydzi ), dlatego ja na razie nie zdecydowałem się na ten krok. W a6 kilka lat temu pozbyłem się katów bez żadnego ale, teraz mam obawy.[/quote]

Słyszałem o tym ale jeśli ktoś ma LPG mogą go cmoknąć bo najlepszy sprzet nie wykryje braku kata w spalinach gazu :]
nawet mi to w DE diagnosta powiedział.[/quote]

tylko problemem jest to, że sprawdzają na jednym i drugim paliwie

: 24 gru 2015, 14:21
autor: Gość.
No rozsadek nakazuje tak ale lepiej to obejść elektronicznie że niby cyk na bene a dalej pali co trza. W końcu WV większe szwindelki robił :)

: 25 gru 2015, 16:43
autor: MrcZk
Nawiazujac do tematu czyli o wymianie seryjnego gumowego tipa na "tuningowy" to do samego stage 1 czyli czipa na 180 koni nie jest to niezbedne ale wieksze mody wymagaja tego . Modzac swoje 1.8t na stage 2 dziwilem sie czemu przy 5 tys przeplywka zlicza jakies marne wartosci...na logach doladowanie bylo a przeplywka dalej swoje...dopiero bedac na hamowni otworzylem maske i podczas hamowania auta stalem przed maska i widzialem co sie dziene z tipem najzwyczajniej go zasysalo a ze turbo bylo rozbujane to lapalo lewe powietrze przez malutka nieszczelnosc. Mysle ze odpowiedzialem klarownie na pytanie.