Strona 1 z 2

[A6 C5] 1.8t swap na 4.2 v8

: 30 wrz 2015, 17:33
autor: skaper
Cos mi zaczelo stukac w silniku na wolnych obrotach,wstepna diagnoza panewki.
Czeka mnie wiec remont silnika,zastanawiam sie nad swapem.
Doradzcie co zrobic,rozwazam 3 opcje,swap na 4.2 lub 2.7 t,lub remont silnika 1.8t i tuning na okolice 300km.

Marzy mi sie v 8 ale to chyba ciezka sprawa bedzie.

Model 1.8 t awt quattro,manual.

: 30 wrz 2015, 17:50
autor: Mazdomania
4.2 to będzie straszna rzeźba, aby to w ogóle wykonać. Jeśli już swap to lepiej 2.7.

: 30 wrz 2015, 18:43
autor: Delfor
Napewno to panewki?? Ciśnienie oleju mierzyłeś? Może to napinacz.? Sprawdź to dokładnie bo być może remont aż taki nie będzie potrzebny.

: 30 wrz 2015, 20:06
autor: skaper
Tak mi sie wydaje ze panewki,dzis zauwazlem ze jak odkrece korek wlewu oleju to powietrze bije jak z kompresora.
Problemy sie zaczely po wlaniu polsyntetyka,kolega pare dni temu pozyczyl auto i zaswiecila mu sie kontrolka,dolal jakiegos dziadostwa pol syntetycznego i pare dni po paru dniach zaczal sie problem.
Pompa oleju mam nowa tzn przejechane 30 tys.

Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?

: 30 wrz 2015, 22:12
autor: 130TDI
Kolega powinien Ci fundować remoncik silnika : <lol>
Ciekawe co on Ci tam nalał aż silnik się rozsypał? może oranżadę? :D

: 30 wrz 2015, 22:14
autor: skaper
Jakis mobil 10w 40 polsyntetyk,
Mozliwe ze sie syplo od litra gownianego oleju`?

: 30 wrz 2015, 22:20
autor: Gość.
Predzej się sypło od braku oleju. To czy wlejesz mineral czy syntetyk nie ma znaczenia i sie wymieszaja.

: 30 wrz 2015, 23:42
autor: Delfor
Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?
Kupisz silnik na przekładkę to wypadałoby i do niego zajrzeć. Rozrząd, turbiny, łańcuchy, odma itp. drugie sprzęgło, mocowania (chyba sanki), instalacja itd. Te silniki raczej oszczędzane nie były i nalatane już mają. Wg mnie podwójny wydatek. Ale nie jest powiedziane, że się nie da. Ja chyba wolałbym robić 1.8t + moc w nim.

: 01 paź 2015, 06:58
autor: Jarek-LT
Swap to nie tylko jeżdzenie to nie kończąca się zabawa i wpadka finansowa. Jeżeli lubisz to - to OK.
Najprostszym sposobem jest diagnoza silnika i jego naprawa.
Kupując silnik na swap ponosisz ryzyko szrotu silnika czyli całkowity remont + jego adaptacja - wymiana.

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest remont twojego - bo go znasz, wiesz na czym jeżdzisz a po remoncie - moc + 300PS. <mysli>

: 01 paź 2015, 20:23
autor: Kliku
Działaj na bogato, jak już swap to na v8 biturbo.

: 01 paź 2015, 21:58
autor: skaper
No myslalem zeby wladowac v8 turbo u Guziora,ale zrezygnowalem-
Ja potrzebuje w miare pewny samochod,po swapie zawsze cos moze wyskoczyc.
Decyzja zapadla,silnik do naprawy i tuning na 250-300 km.

: 01 paź 2015, 22:17
autor: emilzizi
skaper pisze:Decyzja zapadla,silnik do naprawy i tuning na 250-300 km.
Jaki jest koszt orientacyjny takiej zabawy?
Jestem ciekaw, jaki jest moment obrotowy w 1.8T przy mocy około 300km.

Jarek-LT pisze:a po remoncie - moc + 300PS.
300PS z niczego się nie weźmie.

: 01 paź 2015, 22:24
autor: bboykoti
Gdzieś czytałem, że da się w 1.8T zrobić 300ps za ok. 8.000 - 10.000 ;)

230ps to wydatek zaledwie 3.000 - 4.000.

Nie jest tak źle. W 1.8T przewagą jest waga auta :D

Pozdro

: 01 paź 2015, 22:31
autor: emilzizi
bboykoti," Model 1.8 t awt quattro,manual." Pierwszy post.
Aż tak dużej nie ma różnicy :)

: 02 paź 2015, 05:55
autor: Gość.
Do pewnego stopnia poradzi sobie sam chip ale dalej to juz trza w mechanike iśc a to sa drogie tematy i nie mniej niepewne jak swap. No chyba że robisz to w konkretnej firmie u konkretnych ludzi.
Znam tylko jednego gościa w PL i jego firme co robi swapy naprawde profesjonalnie i te projekty to az sie chce patrzeć. Niedługo daje do nich swoje audi na swapa najpierw skrzyni a potem jak wsio bedzie ok to silnika :)