Siemano
Przepatrzyłem dużo wątków na forum, jednakże nie znalazłem konkretnych argumentów za i przeciw odnoście chipowania jednostek dwulitrowych .
Moje pytania kieruję do właścicieli 2.0 tdi po chipie...
Jak wrażenia z jazdy ? (Wiem Wiem cudów się z tego silnika nie wykręci )
Spalanie wzrosło - spadło - pozostało bez zmian ?
Praca silnika - Jak zabieg ten wpłynął na podzespoły między innymi turbinę sprzęgło .
Jestem właśnie na etapie poszukiwania dobrego "tiunera"
Jest tego trochę w województwie lubelskim na razie kontaktowałem się konkretniej z Firmą z Nałęczowa bodajże prochip .. Cena 800 zł z diagnostyką i program pisany pod daną jednostkę napędową .
Jestem świeżo po wymianie pompy olejowej.. stąd moje wahania i lek przed kombinacjami z tym silnikiem . Tym bardziej iż facet w innym zakładzie powiedział mi, że z tymi silnikami to nic nigdy nie wiadomo jednego dnia na hamowni może wyjść jedno drugiego dnia już całkiem co innego, więc nie brzmi to zbyt zachęcająco
Dodam iż mój silnik to BRE
: 04 wrz 2015, 21:08
autor: Zbichu
40 KM i 70 Nm więcej. Nie oszukujmy się. Zabieg ten nie wpływa zbawczo na podzespoły auta. Turbina pracuje intensywniej. Silnik też musi wtłoczyć więcej paliwa. Wyższe ciśnienia i temperatury. Mozna założyć, że o ile procent podniesiono moc i moment, o tyle krócej nim pojeździsz, ale ile jest osób, które jeżdżą autem, aż do jego "śmierci". Odczucia są takie, że raczej ciężko przeoczyć fakt podniesienia mocy. Spalanie... Więcej mocy, więcej powietrza i paliwa. Można się pokusić o tzw. eco tuning, ale każdy jak już nacieszy się bonusem wraca do starego stylu jazdy i spalanie potrafi nawet spaść ze względu na inną charakterystykę jednostki napędowej.
Policja997 pisze:. Cena 800 zł z diagnostyką i program pisany pod daną jednostkę napędową
Nikt tu nie pisze żadnych programów lecz poddaje edycji wsad z Twego auta i nie wyobrażam sobie tego inaczej. Zrób sam diagnostykę VCDS'em, a ja ci pstryknę ten wsad za około połowę tej kwoty jak masz czym sczytać i wgrać (MPPS V13 na allegro około 80 zł).
: 06 wrz 2015, 21:01
autor: Audi A7 Klub
Policja997, skąd taki nick?
Co do Twojego pytania, każdy kto ma auto turbodoładowane prędzej czy później jedzie na zabieg bo mocy braknie a chęć poczucia co można wycisnąć więcej ze swojej jednostki jest duża. Co do spalania - na początku będzie łykać więcej, a to dlatego, że będziesz go bardziej gonił po mieście czy poza nim ciesząc się większym momentem obrotowym, który daje dużo frajdy z jazdy. Konie to druga sprawa, bo momentem się jeździ i przyśpiesza a nie końmi. Później jak już się uspokoisz to spalanie Ci spadnie trochę niżej niż miałeś przed programem. Co do samej turbiny - jak będziesz o nią dbał to dla niej te parę koni więcej nie zrobi dużo różnicy. Ale musisz stosować dwie zasady :
1. Na zimnym zero pałowania
2. Po ostrym pałowaniu musisz odczekać aż się ona ostudzi
W mojej C6 przy przebiegu 290tys zrobiłem program i auto do dziś jeździ bez żadnego problemu (355tys przebiegu).
Jak dla mnie jak najbardziej polecam zrobienie programu. TO nawet lepiej dla samego silnika bo nie będzie aż tak mono obciążony.
: 08 wrz 2015, 19:20
autor: 130TDI
Trzy lata temu robiłem program właśnie w Prochip i mogę szczerze polecić u mnie był przyrost ok 30 km ze względu na mocniejszą serię. Myślę że jak nie będziesz ruszał z piskiem opon z każdego skrzyżowania to układ napędowy zbytnio większej mocy nie poczuje. Najbardziej newralgicznym elementem jest turbo.
: 10 wrz 2015, 13:39
autor: Policja997
Dzieki Panowie za rady, umówiłem się w sobie na zabieg Dam znać co i jak w po wszystkim bo akurat zaraz po sofcie mam trasę do Gdańska więc będę miał okazję na gorąco ocenić sytuację chociaż mam obawy czy to dobry pomysł od razu ruszać w trasę, ale raz się żyje
: 12 wrz 2015, 11:17
autor: Audi A7 Klub
Policja997, Jeżeli zrobią to jak należy to nie ma żadnych obaw o motorownie i inne podzespoły. Szerokości i pociechy z niutków
: 12 wrz 2015, 18:03
autor: Policja997
Co powiecie ?
Stan wtryskiwaczy nie jest najlepszy z tego co się dowiedziałem dlatego nie ma szaleństwa z momentem.
: 13 wrz 2015, 20:12
autor: 130TDI
I pewnie dlatego słaba seria była zrób regeneracje wtrysków i jedź na korektę wykres jak najbardziej ok, widać że wtryski na górze trochę nie wyrabiają...
Jak wrażenia?
: 15 wrz 2015, 21:20
autor: Policja997
Hmm no myślałem że będzie trochę lepiej, ale chyba zrobię tak jak mówisz .. tylko muszę się dowiedzieć jakie są koszta takiej regeneracji .
[ Dodano: 2015-09-13, 22:23 ]
A myślicie że czyszczenie ultradźwiękiem coś tym pompka pomoże , czy szkoda kasy i lepiej zbierać kasę na regenerację?
[ Dodano: 2015-09-15, 21:20 ]
Jakieś opinie Panowie?
Rozmawiałem z Ziomkiem od softa, on na przykład odradza regenerację a kupno używanych, co Wy na to?
: 17 wrz 2015, 23:58
autor: TuneFORCE
Widać po kreskach, że program jest ok, przyrost momentu w peaku nie jest ogromny ale za to dalej różnica jest większa...nie ma pierd.. momentu tylko przebiega on ładnie płasko...cyferkami sie nie jeździ...
Czepiacie się pierdół i tyle