Strona 1 z 1
[A6 C5] 1.8T po chipie - ocena wykresów
: 25 sie 2015, 23:27
autor: Lechoooo
: 26 sie 2015, 21:03
autor: Karolex...
A co tu komentować wykres jak wykres. Jeśli tuner chce to może go naciągnąć w każdą stronę. Pokaż logi to będzie można skomentować jak to wygląda. :D
: 27 sie 2015, 21:58
autor: Lechoooo
Dużo można by pisać, tym bardziej ze przeczytałem wiele tematów gdzie ludzie pisali że w 1.8t 150KM 210Nm po chipie uzyskali 190KM i 280-300 Nm ... zastanawiam sie czy nie pojechac na korektę w celu zwiększenia momentu kosztem KM ? Powiedzcie czy będzie duża różnica jesli byłoby np. 180KM i 280-290 Nm ? Dodam że program miał być bezpieczny gdyż niedługo będę zakładał LPG, pozdrawiam
: 28 sie 2015, 14:50
autor: 130TDI
Czemu zwiększenie momentu kosztem KM? jeżeli podciągniesz moment w dolnym zakresie obrotów, a w górnym przebieg momentu pozostanie ten sam, to moc maksymalna się nie zmieni, zmieni się natomiast moc przy niższym zakresie obrotów w których moment został podniesiony oczywiście na plus.
Większy moment z dołu to lepsze przyśpieszenie w dolnym zakresie. Im bardziej płasko przebiega moment tym bardziej jednostajne przyspieszenie. Wg mnie wykres jak najbardziej ok.
: 29 sie 2015, 23:30
autor: krzysiekml
bardzo bobry wynik,moc około 6000obr

a nie jak w większości przy 5200
Nm też dobry
: 03 wrz 2015, 23:40
autor: Lechoooo
Dzięki Panowie za komentarze, myślałem ze kiepsko wyszło patrząc na wykresy innych 1.8t 150KM, ale mimo wszystko został mały niedosyt bo chcialo by sie miec troche wiecej Nm

, z drugiej strony czy bardzo bym odczuł zmiane na np. 190 KM i 280 - 290 Nm ? Chodzi o różnice raptem 20-30Nm.
I czy mozliwe jest zeby max moment po chipie był zachowany od 3 do 5 tys obrotów podobnie jak w serii ?
Program miał być bezpieczny bo na seryjnych gratach i pod LPG , radzili zeby juz tak zostawić wiec zostalo, a teraz mysle zeby znowu cos dłubnąć, moze wywalić kata i wstawić downpipe z allegro za 500 zł ? Co myślicie ?
: 04 wrz 2015, 00:09
autor: krzysiekml
jak tej mocy mało i motorownia zdrowa to zakładaj dp,k03s lub hybryda i wtrysk wydajniejszy,będzię pan zadowolony
: 04 wrz 2015, 15:11
autor: MrcZk
wynik normalny jak na sam soft. natomiast sam piszesz ze program mial byc delikatny.Jak dla mnie to najlepiej przez robieniem softa pozbyc sie kata byloby wiecej Nm.Tak czy siak zawsze bedzie malo ile by nie bylo

, niebawem jade na hamownie to wrzuce swoj wykres bo auto juz prawie ogarniete.
pozdro
: 16 wrz 2015, 23:00
autor: Lechoooo
krzysiekml pisze:jak tej mocy mało i motorownia zdrowa to zakładaj dp,k03s lub hybryda i wtrysk wydajniejszy,będzię pan zadowolony
motor zdrowy jak najbardziej ale wymiana tego co piszesz to juz niestety zbyt duże koszta dla mnie
[ Dodano: 2015-09-16, 23:00 ]
MrcZk pisze:wynik normalny jak na sam soft. natomiast sam piszesz ze program mial byc delikatny.Jak dla mnie to najlepiej przez robieniem softa pozbyc sie kata byloby wiecej Nm.Tak czy siak zawsze bedzie malo ile by nie bylo

, niebawem jade na hamownie to wrzuce swoj wykres bo auto juz prawie ogarniete.
pozdro
no tak bezpiecznie mialo być ze wzgledu na przyszły montaz LPG, a co do pozbycia sie kata to własnie znajomy polecał mi to zrobić przed programem, teraz troche żałuje, ale czy na pewno jest czego ? ile mogło by być wiecej Nm ?
Mam jeszcze pytanie: jakbym teraz wywalił kata i wstawił downpipe to czy musze jechać na korekte programu ?
: 20 wrz 2015, 15:18
autor: Karolex...
Lechoooo pisze:motor zdrowy jak najbardziej ale wymiana tego co piszesz to juz niestety zbyt duże koszta dla mnie

Jak turbo zdrowe to można zmienić wtryski i przekroczyć barierę 200KM i 300Nm, ale mogą zacząć się problemy ze sprzęgłem.
no tak bezpiecznie mialo być ze wzgledu na przyszły montaz LPG
Zapewne do zapętlenia tam jeszcze dużo brakuje. Po wykresie widać, że koks dołożony z dołu, a potem, albo turbo nie wyrabia, albo tak zrobiony soft. LOGI prawdę powiedzą.
Generalnie z bezpieczeństwem dla sprzęgła max Nm przesunąłbym wyżej i złagodził z dołu. Spokojnie można by osiągnąć wyższy Nm i lepsze odczucia z jazdy.
Lechoooo pisze:a co do pozbycia sie kata to własnie znajomy polecał mi to zrobić przed programem, teraz troche żałuje, ale czy na pewno jest czego ? ile mogło by być wiecej Nm ?
Jak kat nie jest zabity to nie licz na nic. Jak jest przy pchany to coś można poczuć.
Nie ma znaczenia czy go wyrzucisz teraz czy wcześniej... Korekty w sofcie nie ma potrzeby robić, ale jak nie wyłączyłeś przy robieniu softu drugiej sondy to po demontażu kata będzie walić checkiem.
: 20 wrz 2015, 16:30
autor: krzysiekml
tam wtryski to już pewnie na granicy są a przy 200KM jak wogóle to jest do zrobienia na k03 to zaczną się problemy prędzej z samą turbiną jak sprzęgłem
: 20 wrz 2015, 19:53
autor: Łukasz13
Jak wyżej napisano logi prawde powiedzą czy mozna zrobić więcej czy nie i jak to wszystko wygląda, bo kreski to tylko można sobie na ścianie powiesić, co do pętlenia wtrysków seryjnych to w awt nie ma aż takiego dużego problemu, nie zapominajmy że w awt regulator jest 4 barowy na listwie który daje większe ciśnienie niż stałe 4 bar w a4 b6.
: 20 wrz 2015, 21:36
autor: bboykoti
Ja przy 190KM niestety już miałem zapętlanie wtrysków przy ok. 5500

Ale ja mam AEB'a.
Wtedy jest problem z LPG...
Pozdro
: 21 wrz 2015, 17:47
autor: Karolex...
AEB ma mniejsze wtryski niż AWT. :D
190KM w AEB na seryjnych gratach bez zapętlenia się nie da...