Strona 1 z 1
[A6 C6 TDI] Chip silnika 2.0 tdi w Audi
: 17 lip 2015, 08:52
autor: dylus72
Witam
cały czas jestem na etapie szukania auta dla siebie .Chcę kupić auto po liftingu z silnikiem diesla .Na temat silników 2,7 i 3,0 naczytałem się sporo ale pozostaje jeszcze kwestia silników 2.0 tdi ,na rynku wtórnym są jednostki o mocy 170km ,136km,140km wiem że wielu z was nie poleca silnika 136 i 140 w audi a6 czy naprawdę te silniki są za słabe dla tego auta

A gdyby zrobić chip takiego silnika czego można oczekiwać ? W jakiej kolejności ustawili byście te silniki ? 170km wiadomo ale dalej co ? 136 czy 140 km ?Pytam ponieważ oferta aut z silnikami 136 i 140 km jest dość duża .Ile może kosztować taki chip i czy wogóle się opłaca ?Jakie przyrosty mocy można uzyskać ?
: 17 lip 2015, 11:48
autor: 130TDI
Za słaby silnik to pojęcie względne. Dla jednego 170 KM to dużo, drugi powie że to muł
Zależy jakim autem poruszałeś się wcześniej, jaki styl jazdy preferujesz i gdzie jeździsz... Jeżeli auto ma jeździć krótkie trasy po normalnych drogach 140 km + program spokojnie wystarczy. Jeżeli na autostradach często się poruszasz to 170 + będzie lepszym wyborem.
Chip w takim silniku pewnie koszt 700-1000 zł, moc pewnie okolice 170 KM i 360-380 NM.
Sam mam podniesioną moc do 167 KM i 345 NM i spisuje się świetnie. Aczkolwiek w ciepłe dni przydałby się większy intercooler bo moc słabnie.
Ale zanim kupisz 2.0 TDI polecam lekturkę na forum i zapoznanie się z wadami silnika.
: 17 lip 2015, 12:35
autor: dylus72
130TDI pisze:Za słaby silnik to pojęcie względne. Dla jednego 170 KM to dużo, drugi powie że to muł
Zależy jakim autem poruszałeś się wcześniej, jaki styl jazdy preferujesz i gdzie jeździsz... Jeżeli auto ma jeździć krótkie trasy po normalnych drogach 140 km + program spokojnie wystarczy. Jeżeli na autostradach często się poruszasz to 170 + będzie lepszym wyborem.
Chip w takim silniku pewnie koszt 700-1000 zł, moc pewnie okolice 170 KM i 360-380 NM.
Sam mam podniesioną moc do 167 KM i 345 NM i spisuje się świetnie. Aczkolwiek w ciepłe dni przydałby się większy intercooler bo moc słabnie.
Ale zanim kupisz 2.0 TDI polecam lekturkę na forum i zapoznanie się z wadami silnika.
Kolego dotychczas miałem bmw e61 2.0 diesel 166 km ale to było ,autem poruszam się na co dzień a mieście a dłuższe trasy raz lub dwa razy do roku na wakacje .Czytałem o dieslach audi dlatego narazie obstawiam silnik 170km ,prawda jest taka że im więcej czytam to coraz mniej podoba mi się zakup Audi .Nie wiem czy z audi jest tak źle czy ludzie wyolbrzymiają problem .W postach można przeczytać że silniki diesla to kupa skrzynie biegów automaty to padaczki wtryski lecą na potęgę .Czy Audi wypuściło takie buble

: 17 lip 2015, 14:12
autor: 130TDI
Oczywiście większość opinii o silnikach Audi nie jest bezzasadna, ale awarie o których można poczytać na forum są wynikiem dużych przebiegów 400-600 tys. km. Dużo aut przywiezionych z zachodu jest po prostu umęczonych wielkimi przebiegami stąd większość awarii. Jak zapewne wiesz że handlarze robią z takich strucli igiełki.
Jak kupisz zadbane auto, regularnie serwisowane z pewną historią serwisową to na pewno posłuży Ci, niezależnie czy to będzie 2.0 TDI, 2.7 czy 3.0 TDI.
Co do silnika 2.0 TDI to na starcie trzeba wymienić pompę oleju na bezawaryjną z 1.9 TDI (koszt ok 1000 zł).
: 17 lip 2015, 14:48
autor: dylus72
130TDI pisze:
Co do silnika 2.0 TDI to na starcie trzeba wymienić pompę oleju na bezawaryjną z 1.9 TDI (koszt ok 1000 zł).
Czy w modelu poliftingowym 170km też bo czytałem że po lifcie zostało to poprawione .
: 17 lip 2015, 21:59
autor: 130TDI
Z tego co się orientuję poprawili napęd pompy oleju dopiero w 2009 roku. Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi

: 20 lip 2015, 13:44
autor: dylus72
A czy ktoś wie gdzie najpewniej zrobić chip takiego 140 konnego silnika w okolicach woj.Kujawsko Pomorskiego ? Czy silnik 140 koni z 2010 r ma poprawioną pompę ?