Strona 1 z 3

[A6 C6 TDI] 3.0tdi modyfikacja wydechu

: 13 sty 2015, 20:58
autor: luk330
Witam,
mam plan przerobić wydech w moim c6 3.0tdi sedan tak, aby brzmiał podobnie do wydechu supersprinta (kawałek niżej wklejam linki do youtube), lecz może nieco ciszej, tak aby w codziennym użytkowaniu nie było zbyt męczące. Prawdopodobnie będzie trochę ciszej, bo katalizator (nie mam dpfa) zostawiam nieruszony bo nie chcę smrodu diesla jak z ikarusa - przed audi miałem bmw 330d bez katalizatorów i nie polecam wycinać kata.

Zakres przeróbek obejmowałby wykonanie od zera końcowej części wydechu, prawdopodobnie od łączenia rury mniej więcej po środku samochodu aż do koncówek.
Technicznie: rury będą z "kwasówki" i będą miały seryjne średnice, nie będzie (przynajmniej na początku) tłumików i kończyć się mają jakimiś końcówkami, chociaż sam nie wiem jeszcze jakimi (w sumie to albo seryjne jak w wersjach benzynowych albo jakieś custom końcówki dopasowane do wycięć w zderzaku z polerowanej kwasówki).

Co do wykonawcy - będzie to robić Street Lane Garage z Radzymina koło Warszawy (można znaleźć na facebooku fanpage). Robiłem u nich wydech w moim BMW i podejście do klienta, ceny a także jakość roboty była na mega wysokim poziomie. Spawanie mają opanowane moim zdaniem do perfekcji. Zresztą widać na fotach na fanpage'u (swoją drogą głównie zajmują się modyfikacjami starych audi :) ).
Ja im samochód zostawiam, robią wydech, odbieram. Jeśli ktoś byłby chętny później na coś takiego to ja mogę swój samochód zostawić im dalej na wzornik (bo w tygodniu i tak prawie nim nie jeżdzę) i ewentualnie możliwa jest wysyłka gotowca dopasowanego do mojego auta (więc praktycznie dedykowany wydech). Oczywiście można indywidualnie też do nich podjechać własnym autem.

Na czym mi jeszcze zależało - na całej odwracalności tej modyfikacji czyli musi to być zrobione tak, żeby stary wydech został nieruszony żeby w razie co można było szybko go założyć spowrotem.

Tutaj pojawia się pytanie czy ktoś z Was byłby chętny na coś takiego razem ze mną? Chodzi w sumie o coś w rodzaju zakupu grupowego na zasadzie im więcej ludzi kupi, tym będzie taniej.

Czekam teraz na jakąś wycenę całej roboty, ale zestaw supersprinta obejmujący tylko rury zastępujące końcowe tłumiki i DPFa kosztuje 4500zł u przedstawiciela, a tutaj na pewno co najmniej połowę mniej za, na dobrą sprawę, połowę nowego wydechu z kwasówki, który pewnie posłuży do końca życia samochodu :)

Linki o których mówiłem na początku:






Zaznaczę, że tu jest przelot, bez tłumików, bez DPF i bez katalizatorów. W moim pomyśle katalizator/dpf+katalizator zostają na miejscu więc powinno być trochę ciszej.


Zapraszam do dyskusji na ten temat.

: 15 sty 2015, 21:13
autor: vipx6
Cholerka zebys poczekal z 2 miesiace sam tez myslalem wlasnie nad tym zeby moje audi zabrzmialo. Ale wlasnie na razie brak srodkow

: 15 sty 2015, 21:47
autor: luk330
Generalnie mi się też nie spieszy, bo lepiej mieć kase niż jej nie mieć, więc konkretnych terminów jeszcze nie ustalałem, również dlatego, że nie wiem konkretniej ile to będzie kosztować <luzik>

: 16 sty 2015, 22:13
autor: marach8
powiem ci tak
ja mam dpf a wyżucoego z tym ze pucha jest od góry zaspawana i u mnie musiały by zostać ori końcówki które obecnie mam na aucie bo ja na de blachach latam i lipa puzniej z przeglądem
jezeli wsio dogadasz do swiąt w kwietniu wtedy moge zajechać do nich na montaż :)
jak bedziesz wiedział jakie koszta daj znać kasa jest <okok>

: 16 sty 2015, 22:45
autor: luk330
marach8, Do kwietnia na pewno będzie wszystko dogadane.
Fajnie, że są jacyś chętni, jakby się uzbierały jeszcze ze 2-3 osoby to myślę, że koszty naprawdę mogą być akceptowalne.
Jeśli chodzi o końcówki to nie raczej nie będzie to problemem, one są przyspawane punktowo z tego co patrzylem u siebie i spokojnie można je przenieść do nowego wydechu, aczkolwiek u Ciebie na przeglądzie to wątpie żeby tylko końcówek mogli się czepić.

Ja miałem jeszcze inny pomysł, aczkolwiek wiąże się on z przeróbką obecnych tłumików a konkretniej ich wnętrza. W tym momencie prawdopodobnie są komorowe, a można je dość łatwo przerobić na przelotowe. Będzie na pewno ciszej niż z tym co pisałem wyżej ale nie wiem jak to będzie brzmiało.
No i tracimy praktycznie możliwość powrotu do serii. Ale puchy zostałyby na swoim miejscu, co na przeglądzie w DE może mieć znaczenie (bo w PL chyba nikt na uwagi nie zwraca...).
:)

Ja w przyszłym tygodniu w wolnej chwili spróbuję zagadać konkretniej co do kosztów, ale też żeby gadać konkretnie chciałbym mniej więcej też wiedzieć ile osób mogłoby być chętnych na taki mod.
Więc jakby ktoś był chętny to zapraszam :)

: 17 sty 2015, 09:05
autor: marach8
Ja tak!

: 17 sty 2015, 16:22
autor: Schiller_Polska
marach8,

Jak juz i tak dpf-a nie masz to juz o tuvie mozesz zapomniec bo au nie przejdzie

: 17 sty 2015, 17:28
autor: marach8
kolego Peter tuv przechodzilem w pazdzierniku i bez problemu ;)
oddzielnie robisz abgaz= sory ale niewiem jak sie to pisze po nemiecku
zielona naklejka norma spalania 4 i do przodu :)

: 18 sty 2015, 08:11
autor: idymy
Również myślę nad modyfikacją wydechu <radocha> !
A co do końcówek to ja myślałem o czymś ala a6 c7, byle nie proste wystające kominy
<wysmiewacz>

: 18 sty 2015, 08:53
autor: luk330
idymy, tak jak mówiłem końcówki to dowolność. Jeśli zakupisz sobie końcówki od C7 to nie będzie problemu, żeby je zaadoptować do nowego wydechu, tak samo jak seryjne skierowane w dół czy nawet jakieś inne tuningowe końcówki... to już zależy od Ciebie, bo w sumie końcówki to już formalność :)

Ja w BMW miałem zwykłe końcówki z przepolerowanej kwasówki, ścięte pod kątem i wyglądały bardzo dobrze (mniej więcej jak oryginał z wersji benzynowych tylko trochę większej średnicy) i być może tak samo zrobię w Audi tylko tutaj zderzak jest jakby ścięty w dół i trochę do boków (chyba wiecie o co kaman) więc te końcówki też mają się tak ścinać :) myślę, że efekt będzie całkiem ok.
Później poszukam zdjęć jakby to mogło wyglądać to wstawie tak poglądowo.

: 18 sty 2015, 10:44
autor: Krzysiek93ZS
Jak coś się ruszy w tej kwestii dajcie znać jaki czas i pieniądze, może zdjęcia jakieś:)

: 19 sty 2015, 21:00
autor: Schiller_Polska
marach8 pisze:kolego Peter tuv przechodzilem w pazdzierniku i bez problemu ;)
oddzielnie robisz abgaz= sory ale niewiem jak sie to pisze po nemiecku
zielona naklejka norma spalania 4 i do przodu :)
To au = abgas untersuchung robiles po znajomosci bo bez dpfa nie ma szans ze zachowie normy.

Ps. Uwaga z takimi manewrami bo policja tuv to male piwo ale jak cie wyczaja do donos idzie do skarbowki a jak oni dreptaja po pietach to sie robi bardzo nie przyjemnie.


Takie sobie male ot ale warto wiedziec... mieszkajac w de

: 19 sty 2015, 21:36
autor: idymy
Panowie napisałem do Best - Performance oto odpowiedź z ich strony:

Witaj serdecznie

Jeśli chodzi o układ wydechowy w 3.0 tdi generacji 225/233km sprawa wygląda trochę bardziej skomplikowanie niż w A4/A5 B8.

Nie ma wszystkich gotowych elementów firm tuningowych tak jak np w przypadku aut, które są na wklejonych filmach.

Także kolejno:

Założymy customowy downpipe wraz z decatem czyli zamiennikiem katalizatora w postaci prostej rury - tam jest najwięcej dźwięku.

Na środku założymy y-pipe oraz sekcje środkowe lewa + prawa bez tłumików firmy Milltek.

Końcowe można zostawić takie jak są seryjnie i zobaczyć czy dźwięk jeśli chodzi o głośność będzie odpowiadać właścicielowi. Jeśli będzie za cicho, wtedy wytniemy końcowe i zastąpimy normalna rurką z przespawaną fabryczną końcówką, aczkolwiek nie będzie na pewno takiej potrzeby. Możemy zamiast fabrycznych zastosować końcówki firmy Milltek, będą dużo ładniejsze i przede wszystkim świeże z wyglądu.

Cena za taki setup z robocizną zmieścimy się sądzę pomiędzy 3800-4000 zł

Osiągniemy coś takiego:


Motor z tego rocznika brzmi ciut gorzej niż a4/a5 b8 ale to wynika z wielu czynników, w tym różnić konstrukcyjnych pomiędzy tymi silnikami.

-----------------------------------------------------------------
Chyba bede z nimi dalej rozmawial... <rotfl>

: 25 cze 2015, 00:39
autor: mazio
i jak tam wyglądają postępy??zrobił już ktoś projekt ze wstawionym down-pipe oraz wyciętymi katami?? moim zdaniem 3 czy 4 tysiące to trochę sporo jak na przerobienie tłumików tzn. wstawienie downpipe/ wycięcie katów i przerobienie ostatniego tłumnika- albo go pozostawianie bez zmian...

: 25 cze 2015, 07:45
autor: luk330
Zrobienie samego downpipe to max tysiąc złotych, przerobienie końcowych wydechów (od miejsca łączenia z resztą wydechu czyli mniej więcej w połowie auta do końca) to jakieś 2 tys pln.

Ja jeszcze nic nie zrobiłem z uwagi na ważniejsze wydatki, ale to będzie jeden z pierwszych modów, które planuje.
Ewentualnie zastanawiam się nad zdalnie sterowanymi klapami przed tylnymi tłumikami i zrobienie jakby bypass'a. Wtedy na życzenie masz albo głośno albo seryjnie ;)