Strona 1 z 2
[S6 C5] Swap S6 4.2 V8 tiptronic na 2.7T manual
: 22 gru 2014, 00:15
autor: cajar
Zastanawiam się nad swapem 4.2 V8 tiptronic na 2.7 BiTurbo manual

Oczywiście quattro.
Czy ktoś robił kiedyś taką operację?
Czy potrzebuję coś oprócz:
- silnika 2.7T z osprzętem
- komputera z wiązką
- skrzyni manualnej 6 biegów (+ pedał sprzęgła, dekory do środka)

?
Jakie problemy mogę napotkać podczas takiej operacji?
Chętnie zapoznam się w tym temacie z wszelkimi Waszymi uwagami i refleksjami na ten temat

: 22 gru 2014, 05:41
autor: Schiller_Polska
Z calym szacunkiem ale pomysl bezsensu. Czy twoj aktualny silnik padl? Jesli nie a chcesz poprostu cos do modzenia to lepszym rozwiazaniem bedzie kompresor. Sa tez projekty 4.2 t
: 22 gru 2014, 08:03
autor: Spokojniaczek
Dlaczego bez sensu?? Silnik bardziej rozwojowy od 4.2 , a do tego dużo ładniej buda s6 wygląda od zwykłej A6 .
: 22 gru 2014, 13:47
autor: cajar
Mój silnik jest w dobrej kondycji, tak samo jak skrzynia.
Całą operację chcę wykonać ze względu na potencjał 2.7T. W jednostkach wolnossących ciężko wydobyć dodatkową moc, przy silnikach turbodoładowanych jest to znacznie łatwiejsze (uogólniając).
Do tego mam budę w bardzo dobrym stanie i nie chcę się jej pozbywać.
: 23 gru 2014, 06:06
autor: Schiller_Polska
Nie ma to sensu poniewaz
potrzebujesz troche talarow zeby kupic nowy silnik elementy zawieszenia mocowania itd... i to przelozycy oczywiscie
Nastepnie potrzebujesz juz trochw wiecej talarow zeby z 250 zrobic te 340 rumakow
Nastepnie potrzebujesz worek talarow zeby zrobic cokolwiek powyzej 340
jak juz zmieniac silnik to lepiej na V8bt lub doladowywa istniejacy
: 23 gru 2014, 22:12
autor: bendzji
Ja jeszcze widzę potencjalny problem z pasem przednim , chłodnicami , dyferencjałem tylnim itd.
: 24 gru 2014, 09:34
autor: Spokojniaczek
kupuj angola 2.7 bi i do dzieła:)
: 24 gru 2014, 10:17
autor: mrporpoise
Spokojniaczek, Jak rozumiem robiłeś takie swapy i wiesz o czym piszesz, a nie tylko posiadasz 2.7biT i jesteś zadowolony...
Cajar - skoro masz worek kasy, żeby rzeczywiście zrobić swap na zdrową - a zatem drogą - jednostkę do modzenia a później jeszcze na modzenie, to rzeczywiście lepiej sobie zapodaj za 10 tysięcy kompresor. Będziesz miał V8 na kompresorze, zdecydowanie lepszą charakterystykę pracy, lepszy dźwięk i nie będzie to zabawnie wyglądało, S6 z 2.7 (Zacny silnik) tylko "kozackie" zmodzone V8.
No chyba że planujesz kupić silnik za 1500 z allegro, skrzynie za 400 i zamknąć się w kosztach rzędu 3000... to życzę powodzenia

: 24 gru 2014, 13:28
autor: Cin
To kup RS6 i po problemie :D
: 24 gru 2014, 15:42
autor: cajar
Hmm... Może jednak macie rację, że lepiej sobie odpuścić to 2.7.
Myśląc nad tym swapem oparłem się na danych katalogowych, wg których 2.7T ma 6,8s do setki, a 4.2v8 z S6 ma 6,7s do setki. Tę różnicę łatwo byłoby zniwelować programem w 2.7T, i można by było ugrać jeszcze więcej wymieniając IC, wtryski, itd. Niestety pod względem modyfikacji to 4.2 V8 nie daje pola do popisu. Montaż kompresora do 4.2 to już spora ingerencja w mechanikę. Dużo łatwiej znaleźć coś w sieci na temat modyfikacji 2.7T.
Jeśli chodzi o RS6 - ciężko o zadbany egzemplarz, szczególnie o taki, w którym nie trzeba będzie wymieniać połowy osprzętu zaraz po zakupie. Myślałem że taki swap na 2.7T wyjdzie zdecydowanie taniej (chciałem się zmieścić w 14..18 K PLN) niż kupno RS6.
Chyba jednak sobie to odpuszczę.... Bo ostatecznie przecież i tak zmodzone 4.2 V8 BiTurbo objedzie zmodzone 2.7 V6 BiTurbo

: 24 gru 2014, 19:05
autor: emilzizi
cajar, 2.7 po dobrym sofcie odpycha się już całkiem przyjemnie
Co do S6 to według mnie, każda modyfikacja i pozostanie przy automatycznej skrzyni (która zamula strasznie) jest bez sensu.
To samo tyczy się RS6 ograniczeniem jest skrzynia

która często się sypie przy samej serii.
Masz ANK sprzedając go razem ze skrzynią odzyskasz sporo $$.Które można przeznaczyć na mody w 2.7
Pozdrawiam i życzę rozsądnych decyzji

: 25 gru 2014, 11:10
autor: metyoo
schiller pisze:Nastepnie potrzebujesz juz trochw wiecej talarow zeby z 250 zrobic te 340 rumakow
Na maksymalnym doładowaniu i FMIC wyciągnie te 340KM i będzie już mocniejszy niż ANK, bo wiadomo, że mają problemy z serią.
Kupi silnik za 4000-5000PLn,resta pójdzie na modyfikacje i wydaje mi się, że nie byle jakie...
Na 600KM raczej ta kasa nie starczy, ale na zdrowe 400+ spokojnie.
2.7T jest seryjnie zakuty i dół silnika starcza na 600KM.
Nie wiem jak wygląda sprawa V8, bo nigdy się tym nie interesowałem ale pisanie "dołóż kompresor" to wg. mnie pisanie głupot. Przypuszczam, że sam zestaw do najtańszych nie należy i nie wiadomo na ile wystarczy dół silnika, bo może się okazać, że po dodaniu kompresora, będzie trzeba go zakuwać i koszty wzrosną, a sam silnik V8T kosztuje worek piniendzy
Najpewniejszą odpowiedź dostaniesz na sportaudi, chociaż tam wielu "pro V6T"

: 26 gru 2014, 01:01
autor: mrporpoise
metyoo, Żadne pisanie głupot, tylko ludzie tak po prostu robią

Z USA możesz sobie gotowe dedykowane zestawy z kompresorem ściągnąć. Jak chcesz to i do 2.4 V6 możesz kompresor wsadzić. Żaden drut tylko normalny komplet pod silnik.
Inna sprawa, czy nie lepiej by było poszukać kompletu z RS6

: 26 gru 2014, 14:16
autor: metyoo
Nie chodzi mi o to, że to nie możliwe, albo niewykonalne, bo doskonale wiem, że są takie zestawy, ale głupotą jest pisanie, że to takie proste i tanie rozwiązanie.
Popatrz w jakich cenach są silniki z RS6 i ile (jeśli w ogóle) zostanie na dłubanie. Poza tym, 2.7T jest o wiele lżejszym silnikiem i to kolejna jego zaleta.
: 26 gru 2014, 19:54
autor: emilzizi
metyoo, odpuść , nieraz nie warto
