Strona 1 z 2

[A6 C5] AEB 1.8T (150 - 230KM)

: 01 wrz 2014, 22:39
autor: bboykoti
Witam

Trochę się już zacząłem interesować tematem, ale nie ma to jak podzielić się opinią i wiedzą z forumowiczami ;) Czy ktoś ma zrobioną A6 na taką moc? Z informacji które ja zebrałem potrzebne jest:

1. K03s (P&P)
K03-073
06B145703B
Do naszych wzdłużnych silników, niestety występuje tylko w jednym aucie - A4 B6 1.8T BEX
Foto:
Obrazek

Potencjał: są projekty nawet do 250KM ale nie przesadzajmy :)

2. Wtryski:
Dwie opcje (P&P):
Wtryski z 2.2T AAN
lub
SAAB 2.0T - Bosch 0 280 150 431

Podobno te i te pasują do AEB bez przeróbek.

3. FMIC
Tutaj myślę podziękowania dla kolegi z forum i odsyłam do tematu:
viewtopic.php?t=47129&highlight=1.8t+fmic

4. DV z Audi TT 225KM
06A 145 710 N

5. Wydech - no właśnie, co z wydechem, jest to A6 także nie chce wyścigówki, co myślicie na temat wrzucenia wydechu np. od 3.0 ASN lub 2.7BiT?
Na razie mam wywalonego tylko KAT'a.

6. Dolot zostaje seria, może tylko wkładka K&N wleci.

7. Dobry program, gdzie, co i jak? Kto ogarnie coś takiego?
Serie podkręcałem w BRK Tuning w Inowrocławiu.

8. Hamulce oczywiście do wymiany na 312, sprzęgło jak padnie pasuje podobno od 1.9TDI AWX.

Podzielcie się swoją wiedzą lub doświadczeniem w tym temacie ;)

Pozdro

: 02 wrz 2014, 13:18
autor: Schiller_Polska

: 02 wrz 2014, 15:08
autor: bboykoti
To ja już więcej wniosłem do tego tematu pierwszym postem. Żadnych konkretów.

: 02 wrz 2014, 18:01
autor: Łukasz13
1. Dokładnie, jak chcesz dam Ci namiar na goscia z a4 forum co roztacza k03 na k03s za cała turbine zregenerowana woła ok 1 tys zł
2. wtryski te drugie dobra opcja tylko z dostepnoscia cizko
3. tak jak piszesz
4.j.w.
5. do tej mocy zamiast kata wrzucic down pipe i styknie i cisza
6.ok
7.tu już rożnie mało osób ogarnia starsze stery, ewentualnie przekładka na agu i sprawa o tyle prostrza ze nie trzeba lutowac
8. sprzego od 1.9 wchodzi na pewno do nowszych 1.8t to i do aeb tez powinno.

: 02 wrz 2014, 21:46
autor: bboykoti
No turbinkę udało mi się już dorwać za śmieszną kasę, dam tylko ją do sprawdzenia i ewentualnie do regeneracji.

Z tymi wtryskami co podałem nie powinno pętlić co? Pompa paliwa może zostać seria?

N75 podobno może zostać seria?

Kompa już mam nowszego i nie trzeba lutować, zmienili mi jak robili mi program.

Jeszcze jakieś zmiany proponujecie czy to już będą wystarczające mody.

Audi oczywiście ma być cywilnym autkiem do jazdy na co dzień, dlatego 230KM bez turbo dziury myślę że mi wystarczy.

Pozdro

: 03 wrz 2014, 07:57
autor: Schiller_Polska
Tipa tez warto zrobic bo w aeb dolot jest bardzo miekki i przy takiej suszarce bedzie sie zapadal

: 03 wrz 2014, 11:33
autor: krts
warto też świece zmienić na zimniejsze np NGK PFR7Q
albo droższe: BOSCH F5DPOR

: 03 wrz 2014, 18:21
autor: bboykoti
O takie informacje mi chodziło ;) Będzie nie tylko dla mnie ale również dla potomnych :)

Czyli podmianka punktu:

6. TIP + wkładka K&N (teraz tylko czy lepszy silikon czy kwasówka?)

9. Zmiana świec

A jak z tym N75?

Pozdro

: 03 wrz 2014, 18:25
autor: egoonn
zawsze lepszy kwas ale siliko tez ponoc daje rade , ale przy tych modach to kwas

: 03 wrz 2014, 19:38
autor: MrcZk
kumpel robil niedawno a4 na 217 koni, wrzucil k03s wieksze wtryski i downpipe , sprzeglo ma serie ic tak samo do tego ma jeszcze lpg :), musisz sprawdzic wtryski przedewzyskim bo calkiem mozliwe ze te od s3 podejda bez przerabiania(przynajmniej do mojego silnika ANB podchodza) jak nei to nawet te z bexa lyknac i tez bedzie dobrze.

: 03 wrz 2014, 21:14
autor: bboykoti
Niestety do AEB nie podejdą bez przeróbek.
Do AEB podchodzą tylko te które wymieniłem na początku.

LPG to nie problem jak wtryski nie zapętlają ;)

Pozdro

: 04 wrz 2014, 10:45
autor: krts
przy wymianie wtrysków sprawdź czy listwa ma reduktor 4barowy

: 11 wrz 2014, 13:31
autor: bboykoti
A jak jest 3 barowy to będzie coś nie tak?

Wydajność wtrysków od SAAB'a to:

359cc/min przy 3,0 bar

387cc/min przy 3,5 bar

414cc/min przy 4,0 bar

360 powinno starczyć do 230KM ?

Pozdro

[ Dodano: 2014-09-11, 13:31 ]
Witam

Znalazłem coś takiego:

1.8T 150HP AGU
06A906031
0 280 150 464
289ccm@3bar
334ccm@4bar

1.8T 150,180HP
06A906031BA
0 280 156 061
321ccm@3bar
371ccm@4bar

1.8T 210,225HP
06A906031BC
0 280 155 892
395ccm@3bar
456ccm@4bar

Audi RS2 316HP
034906031F
0 280 150 984
386ccm@3bar
446ccm@4bar

Audi S6 230HP
034906031B
0 280 150 951
301ccm@3bar
348ccm@4bar

Wychodzi na to, że wtryski od AAN mają 301ccm@3bar i 348ccm@4bar.
Czyli żeby osiągnąć 230KM bez pętlenia to musi być listwa 4 barowa.

Na forach wszędzie podają że mają 346ccm@3bar. To chyba jakaś pomyłka.

Znalazłem coś takiego:
W AEB były stosowane wtryski 280CC i regulator ciśnienia paliwa 3Bar lub wtryski 210CC i regulator 4Bar
Pozdro

Re: AEB 1.8T (150 - 230KM)

: 15 wrz 2014, 15:46
autor: mwx
bboykoti pisze: 8. Hamulce oczywiście do wymiany na 312,
312 to mają mocne Golfy. Na mocne A6 zdecydowanie za mało, jak zmieniać to na coś porządnego.

(wystarczyło mi 180KM żeby zagotować totalnie 312mm po kilku minutach szybszej jazdy)

: 15 wrz 2014, 21:24
autor: metyoo
Najmocniejsze A6 C5 mają tarcze 320 i 321mm