Strona 1 z 3
[A6 C5 TDI] Chipować czy nie chipować 1.9 131 km AVF?
: 14 lip 2014, 16:46
autor: Adriano007
Witam. Od listopada 2013r jeżdżę Audi A6 1.9 tdi 131 km Avant AVF. Samochód świetny wręcz idealny ale- no właśnie jest jedno małe ale po kilku miesiącach jazdy stwierdzam iż brakuje mu mocy. Wcześniej jeździłem BMW e46 320 150 km i przyspieszenie było lepsze. Moja Audi ma nalatane 280 tyś km. Byłą serwisowana w Niemczech do końca ja jestem jej pierwszym właścicielem w Polsce. Czy według was warto pchać siew chipa z takim przebiegiem dodam że samochód sprawuje się świetnie brak jakichkolwiek problemów z motorem i innymi podzespołami. Czy ktoś z Was zna tą firmę- myślę aby tam zrobić chipa.nie ukrywam że cena jest dla mnie ważna i nie chce wywalać na to zbyt dużo kasy. Jedynym minusem tej firmy jest to że ponoć nie maja chamowni. Link:
http://elektronikaoswiecim.pl/Chip-tuning-7.html
: 14 lip 2014, 17:07
autor: Brutus
Chipować jak najbardziej, ale przez kogoś ogarniętego w temacie. Najlepiej popytaj na forum regionalnym kogo u Ciebie polecają.
Tak profilaktycznie: Przy takim przebiegu masz już pewnie dwumasę wymienioną, pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min. a te 200 tyś. km spokojnie przejeździsz. Pałować na rozgrzanym motorze, gasić po schłodzeniu turbiny etc...
: 14 lip 2014, 17:35
autor: marach8
Adrian powiem ci tak
ja i kilka osób przede mną robiliśmy mapy w DR Tuning
http://www.drtuning.pl/
gorąco polecam koleszka zna sie na tym co robi ogólnie klimat spoko bez problemu dał autko zastepcze i najwazniejsze
teraz to sie lata

: 14 lip 2014, 19:39
autor: qnitus
Ja od siebie mogę polecić CTR TUNING GLIWICE jak każdy szanujący się tuner najpierw diagnostyka,hamownia potem ewentualnie remap.
: 20 lip 2014, 21:08
autor: Adriano007
Brutus pisze:pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min.
o co chodzi z tym gazem do dechy bo niekumam?
: 20 lip 2014, 21:42
autor: spanky
Adriano007 pisze:Brutus pisze:pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min.
o co chodzi z tym gazem do dechy bo niekumam?
chyba koledze chdzilo zeby nie meczyc uklady napedowego
ale jezeli moment obrotowy poprowadzony jest z glowa to nie widze przeciwskazan do deptania auta ponizej 2500 rpm
: 11 sie 2014, 01:10
autor: Brutus
ja nawet na ori programi bym nie deptał mocno poniżej 2 tyś. obr/min
jeszcze za chipowaniem avf przemawia większe sprzęgło niż w awx

: 11 sie 2014, 22:04
autor: Adriano007
Puki co nic się u mnie nie zmieniło samochód jak był serią tak jest nadal. Nie mniej jednak co raz bardziej skłaniam się ku temu by dodać mu trochę kucy. Faktycznie jednym z czynników które za tym przemawiają jest większe sprzęgło a co się z tym wiąże mniejsze jego obciążenie. No nic zaczynam zbierać kasę i działam.
: 01 lis 2014, 17:19
autor: daniel3262
Również zastanawiam się nad zwiększeniem mocy silnika,i mam pytanie czy coś pomoże zmiana turbiny na większą + później chip? czy samego czipa dać?nie wiem jak jest w pompo wtrysku

: 01 lis 2014, 18:27
autor: krts
wstaw turbo potem chip, chyba że chcesz później robić korektę. warto pomyśleć nad pompkami AL do tego FMIC, zależy w jaką moc celujesz... choć znając realia ile by nie było z czasem to za mało
: 01 lis 2014, 20:04
autor: daniel3262
krts, hmm dokładnie to sam jeszcze nie wiem ale jak widziałem po samym czipie może mieć 160km i 380NM to chciałbym gdzieś dobić do 180km i 400NM? jest to wykonalne? jakie turbo byś polecił do 1.9 AVF i czipa zrobić?
: 02 lis 2014, 12:51
autor: Brutus
daniel3262, wstaw sobie turbo od brd i będzie 180KM inna sprawa że latem będzie puchnąć bo mały intercooler
: 02 lis 2014, 19:37
autor: grexong60
Zrobić softa z głową i będzie latać , nie tak dawno robiłem bliźniaka AVF-a czy AWX-a
lightowy mod i wyszło tak
...ciach...
dziękujemy, a w nagrodę karteczka! - metyoo
: 03 lis 2014, 09:39
autor: metyoo
grexong60, _profil
: 03 lis 2014, 22:15
autor: spanky
daniel3262 pisze:krts, hmm dokładnie to sam jeszcze nie wiem ale jak widziałem po samym czipie może mieć 160km i 380NM to chciałbym gdzieś dobić do 180km i 400NM? jest to wykonalne? jakie turbo byś polecił do 1.9 AVF i czipa zrobić?
AVF po programie to okolice 160-170 PS i 370-380 Nm , takie wartosci juz pozwalaja poruszać sie sprawnie autem ...
Jezeli celujesz w okolice 180-190 PS i 400 Nm to trzeba zmienic turbosprezarke na większą (p&p podchodzi turbo z silnika BRD) oraz zamontować centralny intercooler (FMIC) co by auto nie puchło. Seryjne pompowtryski starczą do takich mocy.
P.S poczytaj tez o turbosprężarce GTB1756VK , zamontowanie jej w samochodzie to już troszkę poważniejsze przeróbki ale bardzo fajna turbosprężarka która pozwoli spokojnie osiągnąć okolice 210 PS i 400-420 Nm.