Strona 1 z 1
Tunning-nie mogę połączyć się z ECU po wgraniu mapy
: 09 lip 2014, 18:23
autor: bumper7204
Witam
Koleś "tunningowiec" wrzucił mapkę do tego gotowca gdzie sie zaklinał,że robi mapki pod każde autko-kłamał,po jakimś czasie widze przy turbinie jest trochę oleju więc pojechałem do niego i go trochę pojechałem.A teraz najlepsze...podłącza kompa i nie może załadaować innej mapki z mniejszymi parametrami,mówi,że trzeba wyjąć kompa i podać mapke bezpośrednio bo gdy wrzucał mapkę zabezpieczył ją przed ewentualnym kopiowaniem...co o tym myślicie??
Obecnie nie mogę się połączyć z kompem żeby sprawdzić ewentualne błędy.Co jest grane ?
: 09 lip 2014, 19:36
autor: metyoo
Mapy są zabezpieczane przed kopiowaniem i to wszystko, nie ma opcji, żeby zabezpieczenie map wpłynęło komunikację z ECU. Bardziej prawdopodobne, że dzieje się coś niedobrego z samym ECU. Zawieź szpecowi auto i żądaj przywrócenia do stanu pierwotnego.
: 10 lip 2014, 09:16
autor: rafal_m
Mapy sa jedynie zabezpieczane przed odczytem... ale sila zabezpieczenia nie tkwi w sterowniku, a w urzadzeniach (znacznik noread) tj jak urzadzenie czytajaco-zapisujace napotka sie na taki znacznik przerywa odczyt flash'a (niektore czytaja do konca po czym tworza zaszyfrowany plik) inne daja stosowny komunikat, ale zawsze przy poprawnym w graniu, da sie sterownik nadpisac... dlatego tez jadac na update do audi / vw / mercedesa / bmw / otrzymuje sie informacje, ze jezeli silnik byl tuningowany to update moze cofnac tuning.
Jezeli nie dzialaja funkcje diagnozy, to niestety pozostaje demontaz sterownika, i jezeli posiadasz oryginalny wsad (kazdy tuner tworzy kopie i daje klientowi), mozesz zaprogramowac pamiec sterownika bezposrednio (moze byc tylko problem jezeli sterownik zapisal cos sobie w eepromie).
Podejrzewam, ze ten druciarz u ktorego byles nie posiada stacjonarnego programatora / adaptera do pamieci, a na swoim stanie posiada jedynie pirackie mpps i kwp2000 co w obecnej sytuacji moze raczej nie pomoc.
By the way, ciekaw jestem czy to troszke oleju ma jaki kolwiek zwiazek z tym tuningiem ... moze ten tuning po prostu nie dzialal jak nalezy... poniewaz masz niesprawny silnik...
: 10 lip 2014, 18:18
autor: bumper7204
Rafal koles wyciagnal kompa przcial 4 sruby wyciagnal profesjonalny sprzet i wrzucil mi nowa mapke z mniejszymi parametrami.Ma do tego dobry sprzet slowo.Chodzi mi o to czy jechac do niego zeby wrzucil mi orginalna mapke przez co bede mogl laczyc sie z kompem i sprawdzac ewentualne bledy czy nawet po wrzuceniu orginalnej mapki nie bede mogl sie polaczyc ecu ?bo na dzien dzisiejszy nie moge sie polaczyc.
: 10 lip 2014, 18:22
autor: metyoo
Już ci wyżej napisałem, że mapy silnika mają się nijak do możliwości diagnozowania samochodu i jego osprzętu. Przecież nawet po mapowaniu można nadal diagnozować silnik i jego parametry, chociażby żeby sprawdzić jak ma się silnik po tej operacji...
Ewidentnie coś jest na rzeczy, skoro wyciągał ECU, być może był problem ze złączem diagnostycznym, dlatego wymontował sterownik.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik gniazda diag.
PS. bumper7204,
_profil
: 11 lip 2014, 09:06
autor: bumper7204
Wczoraj stanąłem na chwile na parkingu,żonka zauważyła,że kontrolka od świec się zaświeciła (gdy silnik pracował) i obroty lekko podskoczyły ale dalej pracował,wyłączyłem silnik i już do dziś nie mogę jej odpalić...

nie mogę podłączyć kompa bo nie ma komunikacji jak już wcześniej pisałem.Zamówiłem lawete jadę do typa ma wrzucić orginalną mapę i zobaczymy czy odpali,masakra jakaś.
: 11 lip 2014, 12:37
autor: Łukasz13
Jedz do gościa niech wrzuca oryginał i oddaje za lawete, jednak profesjonalny sprzęt to nie wszystko jak nie umie sie tego ogarnąć.
: 12 lip 2014, 08:58
autor: rafal_m
Ja podejrzewam ze problemem byly checksumy... sterownik pewnie zglaszal na poczatku ich blad... po czym przestal zglaszac ... bo sie zablokowal;)
: 12 lip 2014, 09:07
autor: metyoo
Jeśli tak rzeczywiście było, to fachowiec musi być z niego niezły, wgrywając profesjonalnym sprzętem mapy, nie sprawdzając sum kontrolnych....
: 12 lip 2014, 13:06
autor: bumper7204
Wrzucił orginalną mapke i autko odpaliło...teraz problem mam z chłodnicą połowe chłodnicy gorąca połowe zimna na vagu nie ma błędów.Od czego zacząć?Jak można ze tak powiem ręcznie sprawdzić pracę chłodnicy?Wskaźnik temp pokazuje 90c ale po 2.5 godziny postoju silnik gorący a nawet pokrywa parzy.Po za tym nigdy samoczynnie nie wlaczyl sie wiatrak chlodzenia silnika [ten mniejszy] ale wlaczylem go kiedys vagiem i pracowal .
: 12 lip 2014, 14:35
autor: metyoo
Sprawdź drożność chłodnicy.
: 12 lip 2014, 14:54
autor: bumper7204
oczywiście się dostossuję do porady i dzięki metyoo za zainteresowanie tematem,pozdrawiam
: 19 lip 2014, 22:29
autor: mbectb
Widze ze kolega z ZG przebywajacy w UK
edit - metyoo