Strona 1 z 1

[c5] problem z doborem kompa

: 17 maja 2014, 09:55
autor: jabko_nb
Witam
planuje zakup 2 komputera do swojego AWT i przeznaczyć go na chiptuning .Mój problem polega na tym ze nie mam żadnej naklejki sugerującej jaki nr seryjny komputera posiadam w tej chwili , w związku z tym, nie wiem jaki zakupić aby ogarniał cały osprzęt auta .Audi zakupiłem ze świadomością swapu z automatu na manual i prawdopodobnie został podmieniony komp lub przekodowany, a z racji oznaczenia automat na naklejce znamionowej ktoś ja zerwał ( nie wiem po jaką cholerę) .
Pytanie do was jak mogę odnaleźć ten nr czy jestem w stanie jakoś to określić za pomocą VAGA? Chce mieć 2 kompa do chipowania bo gdyby mi coś wariowało to zawsze mam powrót do tego co jest obecnie ,chyba że da się zwiększyć programowo moc w AWT bez ingerencji w osprzęt samego kompa . Nie wiem tylko czy to wypali tak żeby współgrał mi immo i licznik z danym kompem ,bo jeśli nie będzie to p&p to odpuszczę temat

: 17 maja 2014, 14:44
autor: krischm
Komputer do manuala i automata jest ten sam, różnią się kodowaniem. Nie widzę większego sensu zakupu drugiego ECU, chyba, że chcesz to zrobić sam nie mając o tym pojęcia. Najłatwiej zwiększyć moc zmieniając program w ECU i zawsze w razie czego można powrócić do oryginału. Istnieją też różnego rodzaju boxy wpinane w wiązkę zwiększające moc, ale koszt porządnego jest porównywalny z zmianą map.

: 17 maja 2014, 16:01
autor: jabko_nb
chipa sam wykonywał nie będę na pewno tylko oddam do specjalisty + hamownia przed i po zabiegu , ale wolał bym to zrobić na 2 ECU dla bezpieczeństwa i tu ponownie pytam czy przez waga ustalę nr seryjny kompa swojego.No i jak jest z tym immo czy ECU faktycznie się blokuje na niego po odpięciu ?? :|

: 17 maja 2014, 20:22
autor: krischm
jabko_nb pisze:chipa sam wykonywał nie będę na pewno tylko oddam do specjalisty + hamownia przed i po zabiegu , ale wolał bym to zrobić na 2 ECU dla bezpieczeństwa i tu ponownie pytam czy przez waga ustalę nr seryjny kompa swojego.No i jak jest z tym immo czy ECU faktycznie się blokuje na niego po odpięciu ?? :|
Jeśli pojedziesz do fachowca to on bierze odpowiedzialność za twój komputer, ale żeby uwalić EDC15 to trzeba być talentem.
Wciąż nie rozumiem po co Ci zapasowy sterownik.
Vagiem nie sprawdzisz seriala, ale głowy nie dam.
immobilaiser jest zakodowany w sterowniku i w nowym ECU musisz go zaprogramować, przegrać pamięć z twojego lub wyłączyć.

: 18 maja 2014, 09:32
autor: metyoo
Chodzi ci o numer seryjny, czy numer części?
Numer części pokaże ci z pewnością w VAGu, seryjny chyb też w głównym oknie. Jeśli nie to tylko ASO może ci podać co i o jakich numerach zostało zamontowane.
Ale części o tym samym numerze seryjnym i tak nie dostaniesz. <okok>
krischm, 1.8T mają ECU ME7.x,nie EDC15 :p

: 18 maja 2014, 13:43
autor: krischm
metyoo pisze:Chodzi ci o numer seryjny, czy numer części?
Numer części pokaże ci z pewnością w VAGu, seryjny chyb też w głównym oknie. Jeśli nie to tylko ASO może ci podać co i o jakich numerach zostało zamontowane.
Ale części o tym samym numerze seryjnym i tak nie dostaniesz. <okok>
krischm, 1.8T mają ECU ME7.x,nie EDC15 :p
Faktycznie me7.* ale sens wypowiedzi pozostaje ten sam

: 18 maja 2014, 19:59
autor: Łukasz13
Włącz vaga, na pierwszej strone w engine masz wszystko.

: 18 maja 2014, 22:27
autor: jabko_nb
no to mi sie sprawa rozwiązała nie kupuje 2 kompa nie chce zabawy z immo chipuje ten

: 18 maja 2014, 22:34
autor: krischm
A tak byś parę stówek nie wiem po co wydał <radocha>