Strona 1 z 2
[AJK 2.7 230 KM] Chiptuning w FWD
: 02 lut 2014, 19:07
autor: TiUbIk
Witam Forumowiczów i Klubowiczów. Sprawa wygląda następująco, myślę "zawirusować" swoje AJK i tu mam wątpliwości co do pułapu mocy. Mianowicie mam wersje FWD, jaki pułap mocy mogę zastosować żeby nie przesadzić?(chodzi o trakcje). Zabieg będę zlecał firmie Koraszewski AUTOSPOTR, oto ich propozycje:
280PS/450Nm 880zł
lub po modyfikacji układu wydechowego(downpipe)
305-310PS/480Nm 1500zł
Napiszcie jeśli ktoś z was ma jakieś pomysły, bo gdybym miał quattro wątpliwości by nie było, a tutaj nie chciałbym przesadzić.
Pozdrawiam
: 02 lut 2014, 20:31
autor: krystek13
Myślę że 280PS 450 Nm to już będziesz walczył z trakcją na 3 biegu.
: 02 lut 2014, 20:33
autor: Mazdomania
Moim zdaniem powyżej 250 koni w FWD to bezsens.
: 02 lut 2014, 20:44
autor: dawid018
ale tu nie ma z czym przesadzać.przecież gaz nie ma położenia 0-1
nawet jak będziesz miał 500km w oście a ogarniesz dobre gumy i wyczujesz start to ta się tym jezdzić.owszem nie będzie to to samo co 4 łapy ale jezdzić się da.
Moim zdaniem powyżej 250 koni w FWD to bezsens.
podaj choć jeden dobry powód.
nie ma się co zastanawiać tylko bierz program na 310 tylko czy samym programem+ wydech jest możliwy taki przyrost to nie wiem.
: 02 lut 2014, 20:52
autor: gardmar
po 1 znawcą to ja nie jestem, ale to wszystko zależy chyba w jakiej sytuacji będzie modzący daną moc chciał wykorzystać....
moim zdaniem jeśli np. dodatkowa moc potrzebna do wyprzedzania ciężarówek na trasie to spoko, lecz gdy ktoś chce wykorzystać do startowania ze świateł jak na1/4 mili to już wtedy inna sprawa....
po 2 trzeba dobrać maksymalną moc pod takie podzespoły jak np. skrzynia biegów,sprzęgło itd.
po 3 szwagier każde ze swoich 4 audi(1,9tdi,2.5tdi,2.5tdi i 3.0tdi) po 2-3 miesiącach użytkowania zawsze na maksymalny chip bez zmian konstrukcyjnych w aucie jechał a nadmiar mocy potrzebny na trasie a przy normalnej jeździe zawsze oszczędności na paliwie miał, a jak zachowa się benzyna?myślę że podobnie,ale to kolega ewentualnie pochwali się po chipie a jak nie to ja mam zamiar też taką operację w tym roku zrobić to wnioskami się pochwalę.
: 02 lut 2014, 20:52
autor: Mazdomania
dawid018 pisze:podaj choć jeden dobry powód
Jak zrobi program na 310 koni to chciałabym zobaczyć trakcję na niskich biegach spod świateł.
dawid018 pisze:nawet jak będziesz miał 500km w oście a ogarniesz dobre gumy i wyczujesz start to ta się tym jezdzić
Nawet dobre gumy nie pomogą. Trakcji nie będzie przy szybkim starcie tylko mielenie kołami.
: 02 lut 2014, 21:01
autor: krystek13
Ale tu już nie chodzi o same konie, 450 Nm to naprawdę sporo i już ciężko będzie szybko wystartować ze świateł.dawid018, -spoko ogarniecz to dobrymi gumami ,tylko,ile takie półsliki lub sliki kosztują.Przez zrobienie samego programu i uwolnienie wydechu na oryginalnych gratach w tym silniku można wyrezać nawet 340-350 PS.
: 02 lut 2014, 21:22
autor: dawid018
Mazdomania pisze:Trakcji nie będzie przy szybkim starcie tylko mielenie kołami.
jak sie uprzesz to i tico będzie mielić kołami.wszystko zalezy od kierownika.jak będzie startował z 3 tys obr to wiadomo ze zerwie
z tego co wiem to niutona podnosi się raczej w wyższe partie obrotów zeby nie zabić silnika,poza tym turbiny też potrzebują chwilę na "wstanie"więc nadal uwazam ze te 310KM to nie dużo jak na ośke z taką masą.jak będzie chciał pojechać spokojnie to pojedzie,jak będzie się chciał pobawić w palenie laka na 3 też spali.
pisząc o gumach miałem na myśli jakieś dobre opony cywilne a nie chinczkli czy 10letnie dunlopy
zrobienie samego programu i uwolnienie wydechu na oryginalnych gratach w tym silniku można wyrezać nawet 340-350 PS.
no to całkiem niezłe przyrosty.
: 02 lut 2014, 21:42
autor: krystek13
2.7T przez dwie turbiny bardzo szybko zyskuje wysoki moment obrotowy który jest bardzo równy.Ja swoje 500Nm mam przy 4200rpm a turbawki wstają już przy 1800rpm,.
: 03 lut 2014, 00:56
autor: TiUbIk
Mi konkretnie chodzi o wyprzedzanie bez stresu, spalanie gra role drugorzędną bo jestem wielkim miłośnikiem Audi a zwłaszcza biturbo. W ośce to auto nie pali dużo, mam go rok czasu i nie jest źle. Do zabiegu mam jeszcze czas bo obecnie jestem zagranicą więc w maju myślę że pochwalę się Wam jak i co. Szczerze mówiąc mi by wystarczyło te 280PS i 450Nm, jest to słuszna moc w tym aucie. Gumy na pewno pójdą do wymiany, myślę mu założyć Continental Premium Contact 2. Oby tylko Pan Koraszewski dobrze to zrobił, chociaż słyszałem wiele dobrych słów o nim i że podobno są to oryginalne programy MTM, zwłaszcza ten pierwszy.
: 03 lut 2014, 07:25
autor: krystek13
krystek13 pisze:TiUbIk, Sporo słyszałem o P.Koraszewskim i też słyszałem chyba same dobre opinie.
to malo slyszales. tego zakladu ci nie polecam. jak juz slysze ze wyjdzie tyle albo tyle <?ciana> zaden szanujacy sie tuner zanim nie zrobi pierwszych logo takiego czegos nie powie.
: 06 lut 2014, 17:25
autor: TiUbIk
Tzn. te propozycję które napisałem wyżej są przy założeniu że mam zdrowy i szczelny silnik, jak również sprawny i działający osprzęt. Tak mi napisał w mailu, tu na dniach zgłosił się do mnie kolejny tuner, tyle że bez hamowni i podobno na "słowo honoru" potrafi też pod te 300PS wykrzesać za połowę ceny co P.Koraszewski, a dokładnie za 400PLN. Nie podoba mi się to, wole zapłacić drugie tyle, ale mieć auto na hamowni sprawdzone przed i po, i jakiś papier w ręku jak by mi korbowód bokiem wylazł...
: 06 lut 2014, 17:27
autor: dawid018
TiUbIk pisze: potrafi też pod te 300PS wykrzesać za połowę ceny
ciekawe skąd to wie skoro robi na słowo honoru

: 06 lut 2014, 17:36
autor: TiUbIk
dawid018 może jakieś gotowce ma albo wróży z fusów

: 06 lut 2014, 18:20
autor: Wiscoo
Warto też zastanowić się nad taką mocą w odniesieniu do "skrętności" auta - jak człowiek zapomni się na zakręcie, to może go czekać niemiła niespodzianka.
Auto jest w automacie?
Co ze sprzęgłem - moment podniesie się dość znacznie, obciążenie będzie miało wpływ.
Jak zachowają się półosie?
Opony - jasne. Co z hamulcami?
[ Dodano: 2014-02-06, 18:20 ]
Warto też zastanowić się nad taką mocą w odniesieniu do "skrętności" auta - jak człowiek zapomni się na zakręcie, to może go czekać niemiła niespodzianka.
Auto jest w automacie?
Co ze sprzęgłem - moment podniesie się dość znacznie, obciążenie będzie miało wpływ.
Jak zachowają się półosie?
Opony - jasne. Co z hamulcami?