Strona 1 z 1

[A6 C5 TDI] AVF Wymiana intercoolera na większy od 2,5 TD

: 03 gru 2013, 00:12
autor: witek88
Witam, mam A6 z silnikiem 1,9 AVF, jest w nim dość mały intercoller, co myślicie o wymianie na cooler centralny z 2,5 TDi, na taki bo mam w swoim zapleczu, z tego co widziałem to raczej nie było by większych komplikacji z przełożeniem, robił już ktoś tak, gra jest w ogóle warta świeczki?

: 03 gru 2013, 20:59
autor: szpurek13
Ta z ciekawości muszę zapytać - co to da według Ciebie?

: 03 gru 2013, 21:10
autor: Naprawa Audi A6
szpurek13 pisze:Ta z ciekawości muszę zapytać - co to da według Ciebie?
Zimniejsze powietrze - to więcej tlenu w powietrzu. A to tlen jest pożądany z powietrza, które wędruje do silnika. Docenisz większego "icka" kiedy na dworze jest od +15 stopni wzwyż <okok>

: 03 gru 2013, 21:15
autor: szpurek13
Zimniejsze powietrze - to więcej tlenu w powietrzu. A to tlen jest pożądany z powietrza, które wędruje do silnika. Docenisz większego "icka" kiedy na dworze jest od +15 stopni wzwyż <okok>
Chodzi Ci że silnik będzie miał chłodniej tak?

To skoro kolega ma to z free to niech próbuje wsadzić, osobiście dołożyłbym jeszcze chipa ;)

: 03 gru 2013, 22:10
autor: Naprawa Audi A6
szpurek13 pisze:
Zimniejsze powietrze - to więcej tlenu w powietrzu. A to tlen jest pożądany z powietrza, które wędruje do silnika. Docenisz większego "icka" kiedy na dworze jest od +15 stopni wzwyż <okok>
Chodzi Ci że silnik będzie miał chłodniej tak?

To skoro kolega ma to z free to niech próbuje wsadzić, osobiście dołożyłbym jeszcze chipa ;)
Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że jeździsz silnikiem z turbo, a nie wiesz po co jest intercooler. Pozwól więc, że wyjaśnie to dokładniej niż uczyniłem to powyżej <okok>

Więc, jakie dwie rzeczy uczestniczą w spalaniu ?? Paliwo i tlen. Turbo spręża powietrze - a niekorzystnym skutkiem ubocznym jest wzrost jego temperatury. A gorące powietrze zawiera mniej tlenu. Mniej tlenu - to gorsze, mniej efektywne spalanie mieszanki paliwowo - powietrznej. Więc chłodzimy - im bardziej tym więcej tlenu otrzyma silnik. I sprężanie ma wtedy właśnie sens <okok>

 

: 03 gru 2013, 22:14
autor: szpurek13
Wiedziałem, że IC chłodzi powietrze ale Ty wytłumaczyłeś mi po co. :)
Powinieneś być wykładowcą na tym forum :p

: 03 gru 2013, 22:19
autor: Naprawa Audi A6
szpurek13 pisze:Wiedziałem, że IC chłodzi powietrze ale Ty wytłumaczyłeś mi po co. :)
Powinieneś być wykładowcą na tym forum :p
Nie, no bez przesady, są na tym Forum autorytety i jakoś do nich ja się nie podpinam <lol>
Większość mojej na prawdę skromnej wiedzy w tego Forum się wywodzi - a ja nie posiadłem jej by trzymać dla siebie. Zwyczajnie przekazuję innym <okok>

 

: 03 gru 2013, 23:21
autor: witek88
Mimo wykładu po co jest intercooler( mi nie potrzebnego ;p ) nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi czy warto założyć icka od 2,5tdi.
Zastanawiam się czy "turbo dziura" się nie powiększy w skutek zwiększenia ilości mieszczącego się powietrza w układzie, chip ma być oczywiście kolejnym elementem wzmacniania auta, nie ma być to potwór z milionem koni, ale trochę mnie drażni 130KM, szczególnie jak się przesiadłem z 4,2 w manualu.

: 03 gru 2013, 23:47
autor: szpurek13
Gdzieś, coś kiedyś czytałem na ten temat na a4klub, tam poszukaj.

: 04 gru 2013, 05:52
autor: Schiller_Polska
Szczerze mowiac to jak nie bedziesz baeil sie w wieksze turbo to nie ma to za badzo sensu. Co mozesz zrobic co tez duzo daje a malo kosztuje to zalozyc kratke wentylacyjna z nadkola touarega albo q7.

: 04 gru 2013, 22:04
autor: Naprawa Audi A6
witek88, chyba jednak zatraciłeś sens mojego "wykładu" - bo zmiana "icka" na wydajniejszy nawet bez dalszych planów podniesienia mocy ma sens <lol>

Jak myślisz dlaczego koledzy z silnikami 1.8T zmieniają na intercooler z alfy romeo ?? Jest tego samego kształtu, tak samo wysoki, troszeczkę szerszy, ale o wiele grubszy - a co za tym idzie wydajniejszy. Po to też wymontowują halogeny przeciwmgłowe i wycinają kratkę w nadkolu - by jak najbardziej schłodzić powietrze wędrujące do kolektora ssącego :)

Bo zwróć uwagę, że Twoje auto jest odczuwalnie żwawsze przy bieżącej temperaturze otoczenia niż podczas czterdziestostopniowych upałów latem. Wydajniejsza chłodnica powietrza doładowanego częściowo niweluje tą różnice <okok>

Więc jeżeli masz "icka" trochę czasu i zawziętości to dlaczego nie ?? Pogorszyć na pewno nie pogorszysz, a efekt (zwłaszcza gdy gorąco na dworze) na pewno odczujesz. I oczywiście masz już bazę pod kolejne ewentualne mody <okok>

 

: 04 gru 2013, 23:00
autor: Schiller_Polska
Tomku z tym ze nic nie pogorszysz to nie do konca jest tak. Oczywiscie jak montujesz wydajniejszego kulera to wszystko ok ale jak montujesz ale jak wkladasz fmica to zwiekszasz pojemnosc ukladu. Czyli turbina potrzebuje jeszcze wiecej czasu by go napelnic tzn zwieksza sie turbo dziura. Co innego jak masz wieksza wydajniejsza turbine

: 07 gru 2013, 16:44
autor: witek88
No to myślę że sprawę icka mamy rozwiązaną, warto ale fajnie by było zmienić turbo, hmm, macie jakiś propozycje co do turba, jest jakieś większe(pasujące bez większych przeróbek), bardziej wydajne, ale bez przesady, auto służy mi do codziennej jazdy, tylko fajnie by było jak zrobiło by się żwawsze.
Może turbo również podejdzie od 2,5Tdi silnika AFB.

: 07 gru 2013, 19:38
autor: Schiller_Polska
witek88 trzymaj sie prosze tematu. Watkow o turbinach jest mnostwo. Poszukaj troche.