Strona 1 z 1

[A6 C5] 2.8 + Gaz 193Konie - Co można wymodzić?

: 27 paź 2013, 14:56
autor: Komandosik
No wlasnie :) witam wszystkich, pytanie do majsterkowiczów bo zdania są podzielone, każdy mówi mi coś innego.Posiadam a6 c5 sedan 2.8 Quattro 193kuce. Chciałbym coś przyśpieszyć, poprawić, dodać. Bo niestety przy tej masie dalej auto nie jedzie, nie chciałbym sie go pozbywać wiec są dwie możliwości:
1. Swap - silnik 2.7 Biturbo (270kuniow? chyba ...) - czy ktoś już cos takiego robił?:)
2. Doprowadzenie do ładu aktualnego silnika - dodanie.. czegoś?

O ile swap nie wydaje sie super trudny, mam kilku znajmych magików to o tyle chciałbym dowiedzieć sie co o tym sądzicie, podobno takie silniki ze skrzynią 6biegową mozna wyrwac już za ok 4-6klocków + wlozenie czyli krata browarów dla kumpli

Ale meczy mnie, co mozna zrobic z aktualnym wolnossakiem... Słyszałem o dołożenie jakiegoś sprezania z mercedesa, o zmianie wtrysków, dodanie dolotu itd... każdy mowil co innego i każdy proponuje inne rozwiązania.

Czytałem troche o 2.7 Bit, opinie są różne, podobno awaryjny silnik, 2 spreżarki powodują wieksze zuzycie nie tylko paliwa ale i kasy w ewentualnym serwisie zeby je zregenerować.

Czy ktoś mógłby rozwiazac moje watpliwosci, co warto wybrac, jakie są za i jakie są przeciw. Wiem że swap najprostsza droga, ale czy istnieje w miare tych samych pieniądzach wykrzesać coś z aktualnego silnika?

Pozdrawiam ;))

: 27 paź 2013, 15:17
autor: Jaceny
Przy twoim obecnym modzie 2,8 + LPG ze 193KM pewnie masz około 150KM .
Po pierwsze musiałbyś pozbyć się LPG , i określić stan twojego silnika - może wymaga remontu (głowice, zawory , pierścienie ,tłoki itd.) a dopiero wtedy myśleć o kompresorze , innych wtryskach i zmianie softu.

Chyba najtaniej wyjdzie druga opcja czyli swap na 2,7 Biturbo pod warunkiem że masz odpowiedni warsztat by to wykonać no i ... nie założysz LPG <lol>

: 27 paź 2013, 15:32
autor: Naprawa Audi A6
Komandosik, Tylko żartobliwie można odpowiedzieć na próby podkręcenia mocy wolnossaka, więc nie miej mi za złe z taką odpowiedź:
wywal kanapę, fotel pasażera, wszelkie obicia i elementy tapicerki, włącznie z kufrem i podsufitką, wywal LPG - bo nawet jak zestrojony perfect to też waży. Głośniki też swoje ważą. Wywalić Quattro i przejść na FWD - samo taka akcja = około 100kg mniej w aucie :)
Jak tak odchudzisz auto to będzie wyraźnie żwawsze <lol>
Graty wywalone sprzedasz <okok>
Albo cudowanie z kompresorami itd czyli cały wagon kasy za marne +30-40KM

A teraz serio: koledzy - planujemy rozwijać autko pod kątem mocy, to uprzednio planujmy zakup rozwojowego auta - a tu "wolnossak" nawet nie zbliża się do tego kryterium <okok>


 

: 27 paź 2013, 15:41
autor: Komandosik
Ok, to juz rozwialiscie moje watpliwosci :D innymi słowy, nie opłaca sie cokolwiek w nim robic z tym silnikiem :D

Hmm, czyli zostaje swap. z tym ze znowu problem jest taki że... ten silnik nie ma dobrych opinni, na co najlepiej zmienic? co polecacie? jakas alternatywa dla 2.7B

: 27 paź 2013, 15:47
autor: Naprawa Audi A6
Komandosik pisze:Ok, to juz rozwialiscie moje watpliwosci :D innymi słowy, nie opłaca sie cokolwiek w nim robic z tym silnikiem :D

Hmm, czyli zostaje swap. z tym ze znowu problem jest taki że... ten silnik nie ma dobrych opinni, na co najlepiej zmienic? co polecacie? jakas alternatywa dla 2.7B
2.7 BT nie ma dobrych opinii ?? W nim zazwyczaj awariom ulegają typowe elementy co w innych VAG, wiadomo liczyć się trzeba z turbinami i ich osprzętem i pękającą rurą w dolocie, którą warto wymienić na sylikonową <okok>
Alternatywa to tylko 1.8T i sam szczyt wyboru - 4.2 BT z RS6 - jeżeli chodzi o benzyniaki lub 1.9 TDi w obojętnie, której wersji.
Inwestować w i jeszcze tuningować 2.5TDi to już masochizm... :|

: 27 paź 2013, 16:02
autor: Komandosik
Hmm, słyszałem o wyciekach, o tym że jak 1 turbina pada to od razu druga leci, o rozszczelnianiu sie silnika przy predkosciach 160-180 (podobno w moim 2.8 tez tak sie dzieje?), o problemach z panewkami, o dolocie ktory nadwyraz czesto sie niszczy, nawet wlasnie silikonowy... mhm, kurde, kusicie mnie coraz bardziej ^^

przykladowo: http://allegro.pl/silnik-audi-s4-2-7-bi ... 24544.html za 6kola kompletny silnik + skrzynia.

Może to nie takie głupie... :D

: 27 paź 2013, 16:16
autor: Naprawa Audi A6
S4 - nie głupie... Ale 93000 km - ciekawe i mało realne - takich aut nie kupuje się by stały pod domem <mysli>
Kręcenia dalej - jeden silnik i ma trzy oznaczenia ??

 

: 27 paź 2013, 16:49
autor: adamz0
Jak swap to 2.7 bo jest mocno rozwojowy ale ja bym sprzedał i kupił od razu 2.7 to chyba najprostsza opcja i zarazem najtańsza.

: 27 paź 2013, 21:43
autor: NieTykalny
silnik 2.7T to bardzo rozwojowa jednostka, tylko wykonanie porzadnego swapa to sztuka, a znalezienie zadbanego silnikczka 2.7T to także sztuka :)

: 27 paź 2013, 23:14
autor: Komandosik
mam full wyposazenie, wszystko tak jak chcialem + moje wlasne przeróbki. szkoda oddac mi tego auta :) a jednoczesnie szkoda ze kiedys nie pomysallem o tym... teraz trzeba cos myslec ;) nie ma innej opcji wlasciwie :D

: 27 paź 2013, 23:17
autor: Naprawa Audi A6
Komandosik pisze:mam full wyposazenie, wszystko tak jak chcialem + moje wlasne przeróbki. szkoda oddac mi tego auta :) a jednoczesnie szkoda ze kiedys nie pomysallem o tym... teraz trzeba cos myslec ;) nie ma innej opcji wlasciwie :D
Pocisz się faktem że nie tylko Ty masz taki dylemat - wielu ludzi zainwestowało w swoje auta, pomodziło i odpicowało, a potem przyszła myśl o tuningu mechanicznym :|
Auto szkoda sprzedać, bo nigdy nie wiadomo z czym nowym będzie trzeba się zmierzyć...

Ale nikt nie powiedział, że musi być łatwo <luzik>

 

: 28 paź 2013, 08:51
autor: krystek13
Jeśli kupisz zadbany 2.7 i będziesz o niego dbał to te wady które wymieniłeś dla tego silnika będą tylko mitem.

: 28 paź 2013, 18:46
autor: MBiały
tak jak kolega wyzej napisal, zrobienie profesjonalnie swapa i zestrojenie to naprawde spore wyzwanie, czy oplaca sie robic swapa? duzo wlozyles w auto? moze lepsza inwestycja bedzie sprzedanie go i kupienie 2,7T? dlatego nie rozgladalem sie za wolnossakiem bo wiedzialem ze kiedys nastapi ten niedosyt i juz nic sie nie zrobi :) a z tym dolozeniem kompresora i uzyskaniem 30-40 koni to nie sadze zeby bylo realne, po pierwsze napewno bylby lepszy moment co wydaje mi sie kluczowe dla tego silnika i masy a i konikow powinno byc zdecydowanie wiecej, ale nie slyszalem o takiej przerobce :)

: 28 paź 2013, 19:38
autor: kazio234