Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?
: 27 paź 2013, 09:53
autor: krystek13
Pewnie nikt tego nie robił bo było by to totalnie nie opłacalne..
: 27 paź 2013, 12:07
autor: Pytka
e podejrzewam ze nie az takie koszty jak ci sie wydaje. Ale cos za cos
: 27 paź 2013, 12:35
autor: Jaceny
2,5 TDI konstrukcyjnie nie nadaje się do tuningu w stylu biturbo , wzmocnienie całego silnika i jego modyfikacje oraz koszty są niewspółmierne to szacowanego przyrostu mocy i momentu. Taniej będzie sprzedać auto i kupić RS6 C5.
: 27 paź 2013, 15:40
autor: Pytka
no w sumie racja a po drugie nie ma miejsca zeby wlozyc ta druga turbine:)
: 27 paź 2013, 15:49
autor: MarcinDob
Dziękuję Ale szczerze mówiąc to liczyłem na bardziej oczekujące odpowiedzi czy ktoś już tego i jak dokonał.
: 27 paź 2013, 19:23
autor: mas0n
przecież to byłaby zmiana dolotu, wylotu, gratów z tym związanych. rozstaw śrub kolektorów z 2.7bit nie pasuje do 2.5 tdi.
i
dodaj do tego inne położenia turbin. Chyba że myślisz o autorskim projekcie układów dolotowych i wylotowych... W jakim układzie myślisz, równoległy, szeregowy, czy dwa osobne na każdą stronę?
Chyba wolałbym kombinować żeby wsadzić kompresor :D
Zagwostka, czemu drifterzy usuwają jedną turbinę (z tego co pamiętam to w silnikach 2jz) i wkładają jedną zdeka wielką?
: 27 paź 2013, 21:08
autor: Schiller_Polska
Jest to dlatego bezsensu poniewaz w 2.5 tdi ograniczeniem jest pompa wtryskow. Co z tego ze bedziesz mial wiecej powietrza jak nie bedzie wiecej paliwa. Poza tym finansowo utopijna sprawa
: 29 paź 2013, 20:04
autor: mnichu
Nie każda pompa VP44 jest kiblem.... sa takie co kończa swój żywot na ~200PS a są takie które obsłużą nawet ~260-270PS (lub przerobić swoją można). Oczywiście do tego potrzebne końcówki wtrysków np DSLA143P970 i duże turbo np GTB2260VK (wystarczy na około 240-250 PS).
Mniej więcej takie coś wychodzi:
pozdro
: 31 paź 2013, 14:29
autor: raggaman
Pytka pisze:e podejrzewam ze nie az takie koszty jak ci sie wydaje. Ale cos za cos
Yhy..no na pewno. Wyspawanie samego kolektora wydechowego customowego to 1200-1500 zł.. a gdzie reszta gratów. Temat bez sensu IMO.
: 31 paź 2013, 16:58
autor: Audi A7 Klub
A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...
PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
: 31 paź 2013, 17:57
autor: atlas audi a6
KL4K50N pisze:A ja czasami się zastanawiam po co ktoś zakłada takie durne tematy jak ten... Pamiętam jak miałem A4 i byłem na ich forum to tak samo, średnio co tydzień ktoś wyskakiwał z podobnym tematem typu "mam 1.6 a chciałbym zrobić swapa na 4.2 - co potrzebuje i czy ktoś ogarniał temat..." Pytanie po co? Lepiej sprzedać padakę 1.6 i zakupić od razu 4.2...
PS: Chcesz mieć dwie turbiny w tdi? - kup C7 3.0BiTDI
a co się przypieprzasz do kolegi...po to właśnie jest forum, myślisz, ze każdy jest tak obeznany i światowy jak Ty? Skoro masz tu status VIPA to powinieneś raczej świecić przykładem i grzecznie odpowiedzieć jak reszta - "chłopaku przeróbka jest nieopłacalna" TYLE! a nie najazdy na świeżaka robić
[ Dodano: 2013-10-31, 18:00 ]
MarcinDob pisze:Wykonał już ktoś z Was drogich forumowiczów taką modernizację w silniku 2.5 TDI mianowicie polegającą na założeniu drugiej turbiny czyli układu biturbo?
: 01 lis 2013, 12:39
autor: mas0n
atlas1977, toż mnie zszokował tym filmikiem
: 02 lis 2013, 15:43
autor: rob555
BiT to nieoplacalna sprawa do 2.5tdi.
Teraz rozkmniniam zalozenie GTB17 bo akurat przyszlo mi sie wozic taka 2.5tdi i 185KM ktore wygenerowala mnie nudzi...
Pytanie czemu nie GTB22...bo nie chce mi sie za duzo inwestowac (auto ma byc zastepcze dla klienta) a GTB17 pozwoli z palcem w d... przelamac 210-220KM a duzo wiecej to i tak bez przerobki pompy sie nie da.
Zaleta bedzie napewno wrescie porzadna elastycznosc bo co by nie mowic ale GTB piknie z dolu wstaje.
: 03 lis 2013, 11:37
autor: mnichu
rob555 a będziesz coś z wtryskami ruszał ? Ogólnie powiedz jaką masz bazę do tego.. kod silnika najlepiej oraz rok.
ja również szukam jakiegoś rozwiązania dla bratowego BDG@AKE (silnik BDG - wtryski oraz pompa AKE I generacji) i tak jak u siebie w 1.9 mam GTB17 tak też mam identyczny pomysł żeby takie coś wsadzić do V6. Lub do mnie GTB22 a do brata moją 17-kę
Dużą wadą w tych silnikach jest ori mapa.... NM jest już bardzo nisko ale powyżej 3 tys leci w dół ze masakra