Strona 1 z 2
[A6 C5] Osłabła po czipie
: 18 wrz 2013, 20:19
autor: error
witam, dokładnie 3 miesiace temu robiłem czipa w legalnej firmie z hamownią i wykresami, wydaje mi sie ze autko troche osłabło,nie ciągnie juz tak jak odrazu po czipie, jakie mogą byc przyczyny? mam gwarancje na czipa, myslicie ze gdybym podjechał do nich to mogli by cos poprawić? miał ktos podobną sytuacje?pozdrawiam i prosze o info
: 18 wrz 2013, 21:32
autor: 130TDI
Na hamownie wio i porównać wykres obecny z poprzednim tym po zmianie programu. Ewentualnie przyzwyczaiłeś się do mocy i Ci się wydaje że za mało masz kucyków

: 18 wrz 2013, 23:13
autor: Schiller_Polska
Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec
Re: [A6 C5] Osłabła po czipie
: 19 wrz 2013, 10:00
autor: mwx
error pisze:,nie ciągnie juz tak jak odrazu po czipie, jakie mogą byc przyczyny?
1. Przyzwyczaiłeś się
2. Coś nie wytrzymało zwiększonej mocy i się popsuło
: 19 wrz 2013, 10:37
autor: error
a co mogło by sie zepsuć ? niemam interfejsa

nie wiem, podjade do nich i zobaczymy to chyba bedzie najlepsze wyjscie
[ Dodano: 2013-09-19, 10:42 ]
schiller pisze:Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec
kolego nie miałem robionych logów po czipie poniewaz nie mam vaga
: 19 wrz 2013, 11:03
autor: mas0n
error pisze:a co mogło by sie zepsuć ? niemam interfejsa

nie wiem, podjade do nich i zobaczymy to chyba bedzie najlepsze wyjscie
[ Dodano: 2013-09-19, 10:42 ]
schiller pisze:Hamownia to pit. Logi zrobic i porownac z tymi po chipie bo takie powinienes miec
kolego nie miałem robionych logów po czipie poniewaz nie mam vaga
Mógł zlecieć jakiś wężyk od wyższych ciśnień w dolocie? pojawiły się nieszczelności?
: 19 wrz 2013, 12:26
autor: Schiller_Polska
Ty nie alr tuner powinien zrobic przed i po chipowaniu
: 19 wrz 2013, 13:36
autor: mwx
Skruszałe gumowe gumy w dolocie to dobry trop, w końcu mają pewno 15 lat. Zarówno te przed i za turbo. Są wrażliwe na zbyt mocne dokręcanie opasek. Obejrzyj dokładnie całość od filtra do kolektora - ściskaj, nasłuchuj syków.
Ja ostatnio jedną wymieniałem, bo nadgorliwie kiedyś dokręciłem
Jak mocno podkręcałeś silnik?
: 19 wrz 2013, 17:28
autor: error
w serii pokazała 152 i (200nm) a po czipie 180 i (268nm)
dzwoniłem dzis do tej firmy i powiedzieli że z czipem nie mogło sie nic stać bo jest zakładany na stałe i sie nic nie zmienia i że to raczej coś w aucie sie zepsuło ze trzeba szukac. Najrozsądniej było by zrobić logi ale nie mam vaga i nikogo w pobliżu z nim.
: 19 wrz 2013, 18:07
autor: mario6
schiller pisze:Ty nie alr tuner powinien zrobic przed i po chipowaniu
logowanie auta przed i po chipie u tunera? hehe dobre sobie
U tunera hamownia mówi czy jest sens zakładania chipa czy trzeba auto porobić i przyjechać innym razem ;P
No chyba, że masz na myśli kompleks gdzie pan Janek chipuje auta a obok jego brat ma warsztat z diagnostyką i mechaniką pojazdową
albo sytuacje w której za grubą kasiorę firma przygotowuje w aucie cały osprzęt.
U
error'ka samochodzik pokazał prawie serie (NM mu troche wcieło) więc nie było przeciwwskazań do chipa i takowy słusznie został założony
error jeśli odczułeś wyraźną zmianę w mocy to jak już niektórzy pisali przekop dolocik i poszukaj którędy doładowanie ucieka.
Często lubi się ukruszyć i spaść ten cieniutki wężyk od DV'ki do kolektora dolotowego.
Szkoda, że nie możesz błędów sczytać...

: 19 wrz 2013, 19:53
autor: error
przejże ten ukłąd dolotowy, i posprawdzam to podciśnienie, jedyny wężyk który przychodzi mi na mysl to ten od dv do kolektora bo go widac a gdzie reszta wężyków sie znajduje?
: 19 wrz 2013, 23:08
autor: Schiller_Polska
No patrzcie znawca sie znalaz. Koles kazdy szanujacy sie tuner zrobi logi przed pierwszym hamowaniem chocby dlatego zeby byc pewny ze ten silnik na probie na rolkach sie nie rozleci. Zakladac chipa? Nieby w jaki sposob tobie ZAKlADALI chipa. Mozesz opisac na czym to polega bo mnie zaciekawiles
Wracajac do tematu bez logow nie ma sensu zaczynac bo przeczyn moze byc zbyt wiele
: 20 wrz 2013, 11:19
autor: mario6
error
Cienkich wężyków masz jeszcze dwa które idą od n75 z tym, że one są raczej solidne ale za Twoje problemy odpowiedzialny może być też sam n75 który bardzo lubi sie wysypać po chipie(niestety bez kabla to takie szukanie i zgadywanie).
Może pożycz od kogoś sprawny i podmień na próbę.
schiller pisze:No patrzcie znawca sie znalaz. Koles kazdy szanujacy sie tuner zrobi logi przed pierwszym hamowaniem chocby dlatego zeby byc pewny ze ten silnik na probie na rolkach sie nie rozleci. Zakladac chipa? Nieby w jaki sposob tobie ZAKlADALI chipa. Mozesz opisac na czym to polega bo mnie zaciekawiles
Wracajac do tematu bez logow nie ma sensu zaczynac bo przeczyn moze byc zbyt wiele
Jak chcesz o coś zapytać to po prostu to zrób a nie trollujesz...

i jeszcze wymuszasz pisanie nie na temat
W przypadku silnika AEB (jak u mnie czy errora) jest ciut inaczej niż AWT(brak map sensora) więc po udanym hamowaniu (wynik blisko serii) pracownik wyciąga komputer, wlutowuje podstawkę i zakłada kość eprom z nowymi mapami a potem znów hamuje..
Jak masz jakieś pytania odnośnie chipa to napisz na PW bo nie będę koledze tematu zaśmiecał.
PS. Na prawdę słyszałeś o tym żeby jakiś samochód który "na kołach" dojechał na hamownie w celu chipa sie na niej rozleciał??
: 20 wrz 2013, 11:41
autor: error
i po problemie! węzyk od podciśnienia pękł i zsunął sie z zaworka dv, jak to zobaczyłem az mi sie gęba ucieszyła

autko lata

ale posprawdzam jeszcze te wężyki od n75,apropo kabla, zamówiony już niebieski viaken za 36zł z przesyłką teraz musze sie wszystkiego uczyć...pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rady
: 20 wrz 2013, 12:33
autor: mario6
error pisze:i po problemie! węzyk od podciśnienia pękł i zsunął sie z zaworka dv, jak to zobaczyłem az mi sie gęba ucieszyła

autko lata

ale posprawdzam jeszcze te wężyki od n75,apropo kabla, zamówiony już niebieski viaken za 36zł z przesyłką teraz musze sie wszystkiego uczyć...pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za rady
To super

ciesze się, że pomogłem
