[A6 C5 TDI] Budowa auta od podstaw
: 10 sie 2013, 01:50
Witam kolegów.
Mam wiele pytań a odpowiedzi brak, mam nadzieję że mi pomożecie... Zacznę od że obecnie jeżdżę a4 b5 1.9tdi afn dłubanym na 165 PS ps o wadze seryjnej czyli 1280kg ośka... Zachorowałem na Q... Jak to się mówi dwa razy do tej samej rzeki się nie wchodzi, a z punku finansowego nie opłaca mi się kupować a4 b6 (golec orkiestra za spore pieniądze) w stos do a6 c5...
Teraz tak mam problem z wyborem silnika... Oczekuję aby moje nowe auto było zdecydowanie szybsze niż moje obecne.. Z racji tego iż nie za bardzo widziałbym lpg, mój wybór padł ponownie na tdi.. Hmm trochę się zakręciłem teraz więc napiszę do rzeczy co mi do głowy strzeliło:
Aby kupić a6 c5 2.5 tdi quattro ( z tego co wiem to tylko ok 20kg cięższe niż a4 b6 z podobnym silnikiem i ok 300kg cięższe niż moje obecne b5)... Z tego co się orientowałem to za sumę 15 tyś idzie kupić ładnego wizualnie poliftowego i w dobrym wyposażeniu 2.5 tdi i takiego miałbym zamiar kupić...
Teraz tak:
1) ile mniej więcej potrzebowałbym koni w tak ciężkiej budzie w quattro aby zbliżyć się osiągami do ok 7 - 7.5s do 100km/h ?
(z tego co mi się wydaje to chyba ok 220ps, mylę się?)
2) jak wygląda skrzynia biegów w 2.5 tdi bo coś mi się czasem obiło o uszy że 1 zdecydowanie za krótka... Czy to prawda? Czy wszystkie skrzynie w tdi Q mają krótkie jedynki?
3) zamierzoną moc chciałbym wydusić wkładając silnik 1.9 składający się z dołu od pd i głowicy ahf... Czy komputer ahf od ośki z golfa czy a3 albo ze skody obsłuży auto jakim jest a6 c5 w quattro? Czy jest jakaś różnica dla komputera pomiędzy ośką a quattro w a6?
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję
Mam wiele pytań a odpowiedzi brak, mam nadzieję że mi pomożecie... Zacznę od że obecnie jeżdżę a4 b5 1.9tdi afn dłubanym na 165 PS ps o wadze seryjnej czyli 1280kg ośka... Zachorowałem na Q... Jak to się mówi dwa razy do tej samej rzeki się nie wchodzi, a z punku finansowego nie opłaca mi się kupować a4 b6 (golec orkiestra za spore pieniądze) w stos do a6 c5...
Teraz tak mam problem z wyborem silnika... Oczekuję aby moje nowe auto było zdecydowanie szybsze niż moje obecne.. Z racji tego iż nie za bardzo widziałbym lpg, mój wybór padł ponownie na tdi.. Hmm trochę się zakręciłem teraz więc napiszę do rzeczy co mi do głowy strzeliło:
Aby kupić a6 c5 2.5 tdi quattro ( z tego co wiem to tylko ok 20kg cięższe niż a4 b6 z podobnym silnikiem i ok 300kg cięższe niż moje obecne b5)... Z tego co się orientowałem to za sumę 15 tyś idzie kupić ładnego wizualnie poliftowego i w dobrym wyposażeniu 2.5 tdi i takiego miałbym zamiar kupić...
Teraz tak:
1) ile mniej więcej potrzebowałbym koni w tak ciężkiej budzie w quattro aby zbliżyć się osiągami do ok 7 - 7.5s do 100km/h ?
(z tego co mi się wydaje to chyba ok 220ps, mylę się?)
2) jak wygląda skrzynia biegów w 2.5 tdi bo coś mi się czasem obiło o uszy że 1 zdecydowanie za krótka... Czy to prawda? Czy wszystkie skrzynie w tdi Q mają krótkie jedynki?
3) zamierzoną moc chciałbym wydusić wkładając silnik 1.9 składający się z dołu od pd i głowicy ahf... Czy komputer ahf od ośki z golfa czy a3 albo ze skody obsłuży auto jakim jest a6 c5 w quattro? Czy jest jakaś różnica dla komputera pomiędzy ośką a quattro w a6?
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję