Strona 1 z 1
[A6 C6 TDI] chip czy remap i spalanie
: 05 sie 2013, 22:33
autor: majkelo3
wiem,wiem tych tematów było wiele lecz chcem usłyszeć od osób ktore skorzystały z chipa lub remapa jak to się ma mocy oraz spalania?
jaka różnica jest między chipem a remapem
prosze o wypowiedzi osób które korzystają z takich gadżetów a nie kto co slyszał
ps. podniesienie mocy I mniejsze spalanie to dla mnie nie idzie w parze ale czekam na wypowiedzi

: 05 sie 2013, 22:39
autor: Schiller_Polska
Przy tej skrzyni lepiej nic nie robic. Ale zeby odpowiedziec na twoje pytanie po programie jesli bedziezz jezdzil normalnie to spalanie pewnie nawet spadnie ale jak wieksza moc bedzie wykozystywana to wiadomo cos za cos
: 11 sie 2013, 22:32
autor: majkelo3
tylko jedna wypowiedż?

: 25 sie 2013, 21:38
autor: x4n
majkelo3 pisze:tylko jedna wypowiedż?

ja wykorzystałem moment wycięcia DPFa i wyjęcia sterownika silnika na zwiększenie mocy.
Efekt jest więcej niż zadowalający samochód przyspiesza dużo lepiej, a na trybie sport szaleje ( i to nie tylko moja opinia). wiem że ze skrzynią biegów Multi trzeba uważać więc ja korzystam z mocy tylko wtedy kiedy jest potrzebna.
Jeżeli chodzi o spalanie to przy grzecznej jeździe jest mniejsze, samochód nie muli podczas przyśpieszania i wyraźnie mniej się silnik wysila.
W tym momencie w trasie poza miastem udaje mi się zejść poniżej 7 litrów (spokojna jazda z dwójką dzieci do 130), w mieście różnie bywa jako że korki z wawie są zmienne ale koło 8 do 9,5 litrów. Ja mam 25 kilometrów do pracy a czasem jadę 50 minut

.
Niestety nie wiem ile w tym zasługi wycięcia filtra cząstek stałych, ponieważ mój był zapchany na amen przy 175 000 km.
Oczywiście po podniesieniu mocy przez pierwszy tydzień spalanie 12l

.
: 17 wrz 2013, 13:29
autor: Adamos_20
Kazdy nowoczesny diesel ma pewne rezerwy mocy ktorych to producent z roznych wzgledow (np ekologia) nie ~udostepnil~ z mojego doswiadczenia kazdy nowoczesny diesel ma rezerwy na poziomie ok 35%
Co do roznicy czip czy remap to:
Czip lub np tuning box i inne tego typu ustrojstwa to z reguly jakas mapa po ktorej mozesz miec odczucia ze auto jest mocniejsze (czasami nawet tak jest) ale dlatego ze kazdy silnik jest nieco inny, ma nieco inna moc i z reguly jest w innym stanie NIE POLECAM ! Pozatym jak mozna placic za cos (przyrost KM i Nm) jesli nie mozesz tego zmierzyc?
Droga opcja to remap czyli modyfikacja twojego ori softu ktory masz w aucie w celu osiagniecia przyrostow mocy i momentu obrotowego.
Widze ze jestes z UK wiec mozesz sie spotkac z pojeciami CUSTOM REMAP i GENERIC REMAP
Omijaj generic map bo jest to standardowa mapa dla twojego silnika!
Ja osobiscie polecam Ci CUSTOM REMAP, WRAZ Z CHAMOWNIA PRZED I PO ZMIANIE MAPY.
W takim wypadku mapa napisana pod twoje auto, no i po calej operacji dostajesz wydruk z hamowni z nowymi wartosciami mocy i momentu obrotowego.
Ja robilem program w PL 3 lata temu, 1.9 ATD 100/130KM i 320 Nm program zrobiony z glowa, plaski moment, przez 3 lata nie mialem zadnych problemow.
Najlepiej przed remapem pozbieraj opinie na temat warsztatu, widzialem tu np ibize 1.9 130 po mapie na 185KM i wszystko bylo fajnie tylko na jakies 3 mies.