Strona 1 z 1

[A6 C5] Stabilizator tył

: 15 cze 2013, 11:46
autor: kazio234
Jakby ktoś chciał poprawić trochę prowadzenie a6 w quattro, żeby nie wypluwało przodem. Proponuje zamontować stabilizator tylny od RS6. W RS6 C5 stabilizator ma średnice 20 [mm], w A6 jest 15 [mm] w zwykłym zawieszeniu (jak u mnie było) i 17 [mm] w sportowym. Przedni jest taki sam 29 [mm].
Stabilizator kupiłem za 100zł na allegro, więc koszt niewielki, a różnica duża. Na allegro nie sprzedają tylnych stabilizatorów jako takich, ale możną popytać tych co maja cześć od RS6 C5.
Dla tych co nie wiedzą, stabilizator nie wpływa (znacząco) na komfort, jedynie na przechyły na zakrętach. Jeśli w samochodzie tył jest sztywniejszy niż przód samochód "idzie" tyłem, jeśli przód jest sztywniejszy niż tył wypluwa przodem. Tak w skrócie.

: 15 cze 2013, 22:11
autor: kazio234
Pisi pisze:sprawdze jakie są w S6
S6 ma jak w sportowym zawieszeniu czyli 17[mm]. Ale sprawdzić nie zaszkodzi;)

: 15 cze 2013, 22:42
autor: kazio234
Szukałem informacji, bo już mnie wkurzało wyjeżdżanie przodu. W etce nie ma średnic stabilizatora, ale wyszło ze RS6 ma inny niż A6/S6, a na logikę w RS6 musi być grubszy (potwierdzenie znalazłem na amerykańskich stronach). Dzięki temu samochód zachowuje się bardziej neutralnie, producent specjalnie ustawia tył miękko żeby samochód wyjeżdżał przodem, bo to bezpieczniejsze dla zwykłego kierowcy.
Za to przedniego nie ma już co wzmacniać bo znowu zacznie wyjeżdżać przodem...

[ Dodano: 2013-06-19, 10:58 ]
Po przejechaniu już "paru" kilometrow jestem nadal pod wrażeniem różnicy w prowadzeniu. Samochód bardzo neutralnie pokonuje zakręty. Nadal nie mogę się nadziwić <rotfl>

: 30 sie 2013, 17:01
autor: 3.0 BMK 224KM
Od jakiegoś czasu jeżdżę na Gwincie + stabilizator z RS6 i mogę śmiało powiedzieć, że sam zawias to 50% sukcesu stabilizator robi dobrą robotę mimo iż mam ośkę :P

: 20 paź 2013, 14:52
autor: volski1
Od siebie dodam, że jest jeszcze opcja H&R, a przednie stabilizatory mimo tej samej średnicy mają inną konstrukcję.
Ori. są dwa rodzaje z białą i niebieską plamką farby na środku (jeden ugięty z pręta, drugi z rury!!!)
No i nie należy zapominać że sztywniejsze stabilizatory pogarszają trakcję na nierównościach. Można się zdziwić zimą ze quattro nie jedzie.

Pozdrawiam ;)

: 20 paź 2013, 16:42
autor: mas0n
na równych drogach spoko. ale jak komfort po dziurawych drogach, jak auto zachowuje się na dziurach w łuku?

: 20 paź 2013, 17:37
autor: 3.0 BMK 224KM
Ją nie odczuwam różnicy w komforcie.

: 23 paź 2013, 19:08
autor: Pytka
a we wszystkich a6:c5 byly stsbilizatory?

: 23 paź 2013, 19:49
autor: kazio234
Pytka pisze:a we wszystkich a6:c5 byly stsbilizatory?
Ty masz przednionapędowy, tam jest inaczej.

: 23 paź 2013, 20:34
autor: Pytka
to jak jest ?

: 23 paź 2013, 21:22
autor: mas0n
Pytka, tak wygląda Q
Obrazek
A to FWD
Obrazek

A jak wygląda?
http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizat ... ci-pojazdu

googluj kolego :)

: 23 paź 2013, 22:59
autor: Pytka
wielkie dzieki kolego wlasnie mam zamiar teraz wymienic ten stabilizator od rs z tylu

: 25 paź 2013, 21:18
autor: kazio234
Pytka pisze:wielkie dzieki kolego wlasnie mam zamiar teraz wymienic ten stabilizator od rs z tylu
Niby jak? W FWD nie ma stabilizatora z tyłu bo jest belka i ona sama w sobie jest stabilizatorem.... W Q są kompletnie inne mocowania itd.