Strona 1 z 3
[A6 C5] co zamiast kata ori - sportowy czy DP? audi 1.8t
: 02 cze 2013, 16:09
autor: pudzians47
Witam Wszystkich
Mam taki dylemat muszę wymienić katalizator ( glowna przyczyna to podniesienie mocy) ale.. sam nie wiem co będzie najlepszym wyjściem
Zamiast kata DP i tu moje pytanie problem jest taki że ja często jestem w Niemczech i słyszałem że jak zamontujesz to cudo to pierwsza kontrola spalin i ... po samochodzie
Czy... zamiast katalizatora ori nie wstawić sportowy kat albo zamienik?
Bardzo proszę was o pomoc bo już sam nie wiem.Nie wiem jak zachowuje się autko jak zamontuje się DP.
I ciekawi mnie jak jest z katalizatorem o większej przepustowości
Dzięki za podpowiedz
: 04 cze 2013, 23:42
autor: MrcZk
ja u siebie mam DP i roznica taka ze turbo wczesniej wstaje, przynajmniej takie sa odczucia, hamownia po takim zabiegu pokazala 5KM wiecej wiec szalu nie ma, no i turbo bardziej sluchac. Jesli martwisz sie o kontrole spalin w niemczech to poprostu zostaw serie bo co bys nie zrobil nic nie zastapi seryjnego kata jesli chodzi o funkcje jaka ma spelniac.
: 05 cze 2013, 01:37
autor: pudzians47
MrcZk pisze:ja u siebie mam DP i roznica taka ze turbo wczesniej wstaje, przynajmniej takie sa odczucia, hamownia po takim zabiegu pokazala 5KM wiecej wiec szalu nie ma, no i turbo bardziej sluchac. Jesli martwisz sie o kontrole spalin w niemczech to poprostu zostaw serie bo co bys nie zrobil nic nie zastapi seryjnego kata jesli chodzi o funkcje jaka ma spelniac.
dzięki za odpowiedz
fakt zaczełem się zastanawiać nad wymianą jak chciałem podnieśc moc i usłyszałem że lepiej zastąpić kat DP ale... też własnie na forum słyszałem że nie jest to najlepsze wyjście więc nadal nie wiem co zrobić
Nie wiem jak autko będzie się zachowywać jak zwiększe moc czy katalizator da rade czy nie
: 05 cze 2013, 11:07
autor: MrcZk
down pipe to najlepsze wyjscie zamiast kata jesli chcesz podniesc moc.Napisalem zebys zostawil kata jesli obawiasz sie kontroli spalin za granica
: 05 cze 2013, 14:48
autor: maciejjernas
Przyłączam się do pytania: co zastosować katalizator oryginalny czy sportowy MAGNAFLOW.
Jak będą zachowywały się sondy lambda po zamontowaniu sportowego katalizatora (dwie sondy przed katalizatorem i dwie za katalizatorem) - czy sondy będą pokazywały błąd spalin?
: 07 cze 2013, 12:14
autor: pudzians47
MrcZk pisze:down pipe to najlepsze wyjscie zamiast kata jesli chcesz podniesc moc.Napisalem zebys zostawil kata jesli obawiasz sie kontroli spalin za granica
i właśnie o to chodzi że nie wiem co i jak zrobić.Myślę że niejednego takie pytanie nurtuje!
Po 1 DP może jest najlepszym wyjściem ale.. nie wiem jak z głośnością w aucie jak się zamontuje
Po 2 obawiam się kontroli i tyle.Dlatego szukam (może!) jakiegoś alternatywnego wyjścia.
Jeżeli masz down pipe to napisz mi jak z głośnością w aucie i jak się zachowuje turbo bo gdzieś czytałem że to też nie jest zdrowe dla turbinki (oczywiście nie wiem czy to prawda)
[ Dodano: 2013-06-07, 12:16 ]
maciejjernas pisze:Przyłączam się do pytania: co zastosować katalizator oryginalny czy sportowy MAGNAFLOW.
Jak będą zachowywały się sondy lambda po zamontowaniu sportowego katalizatora (dwie sondy przed katalizatorem i dwie za katalizatorem) - czy sondy będą pokazywały błąd spalin?
Mnie też ciekawi ten sportowy katalizator o zwiększonej przepustowości,może to jest wyjście zamiast ori kata?
: 08 cze 2013, 02:11
autor: MrcZk
auto wcale nie jest glosniejsze, o ile reszte wydechu zostawisz serie(czyli tak jak mam ja) niezdrowe dla turbo? wrecz przeciwnie, turbo moze odetchnac bo spaliny uciekaja szybciej. nie ma alternatywy, kat to kat DP to DP
: 08 cze 2013, 14:45
autor: pudzians47
MrcZk pisze:auto wcale nie jest glosniejsze, o ile reszte wydechu zostawisz serie(czyli tak jak mam ja) niezdrowe dla turbo? wrecz przeciwnie, turbo moze odetchnac bo spaliny uciekaja szybciej. nie ma alternatywy, kat to kat DP to DP
To ciekawe co piszesz.Jeśli nie jest głośniejsze to spoko.A tak na marginesie.Miałem w aucie jak kupiłem tłumiki przelotowe masakra! głośno to mało powiedziane zmieniłem na ori i jest super.
Ok zastanowie się nad DP albo.. coś takiego że zostanie niby ori katalizator ale w środku będzie tylko DP.
: 08 cze 2013, 22:30
autor: maciejjernas
Opinie jednego z użytkowników katów Magnaflow:
Moje Magnaflow, po ~18msc i ~30k km, mają problem z wydajnością na niskich rpm silnika - prawdopodobnie są zbyt chłodne (mały przepływ spalin) i nie są w stanie poprawnie pracować, co skutkuje zapaleniem lampki silnika.
W wyższych rpm nie ma problemu, więc jeśli tylko trzymam auto powyżej 3k rpm, to mogę zrobić i 5k km i się nie zapali, a pozwolę mu na 1,5k rpm na 5'tce i po chwili jak na zawołanie - jest check
Na początku tego nie było - no ale wiadomo, że kat się zużywa, a ilość katalizatorów w takim sportowym jest sporo mniejsza niż w ceramicznym/fabrycznym.
Jeśli Magnaflow, to bierz albo ten ze średnim przepływem, albo ten z najniższym - będzie się mocniej grzał - bo jest gęstszy, ja mam te średnie, no i kolejny problem u mnie to norma Euro4 - nie wiem do czego chcesz to włożyć.
Więc na dzień dzisiejszy wziąłbym jakieś bardzo porządne zamienniki - ktoś z forum kupował do ASN jakieś z UK (tanie nie były - ale to ASN) - i chwali - nie wiadomo co będzie za jakiś czas, bo u mnie też wszystko na początku było OK.
ORI z ASO u mnie odpada - bo to lekko licząc 13k zł - więc nie oszalałem, a jeÂździć tym do śmierci też nie planuję
Prawdopodobnie będę po wakacjach robił wydech z kwasu, więc wstawię znowu nowe magnaflowy i będę miał spokój na jakiś czas.
: 23 cze 2013, 00:34
autor: pudzians47
a jest jakaś szansa na wyciągniecie bebechów z katalizatora,po to żeby została obudowa na niby a wiecie środek tak na prawde nie blokował.
: 23 cze 2013, 00:53
autor: Naprawa Audi A6
pudzians47 pisze:a jest jakaś szansa na wyciągniecie bebechów z katalizatora,po to żeby została obudowa na niby a wiecie środek tak na prawde nie blokował.
Nie polecam takiego rozwiązania - jak wiesz obudowa katalizatora ma kształt bryły, rezonans jaki tam powstanie nie należy do dÂźwięków pożądanych w aucie

: 23 cze 2013, 11:19
autor: phpbb3 forum A6
dÂźwięk po wybebeszeniu kata będzie straszny, lepiej w to miejsce wstawić tłumik przelotowy. sam zastosowałem takie rozwiązanie i nawet nie ma wielkiej różnicy jeśli chodzi o głośność wydechu.
: 23 cze 2013, 12:00
autor: bboykoti
no to można rozpołowić kata, wybebeszyć go i wspawać rurę żeby spaliny nie przelatywały przez całego kata tylko przez tą rurę, złożyć go do kupy i po problemie

: 23 cze 2013, 18:52
autor: pudzians47
Dzięki za podpowiedzi
Cały czas szukam rozwiązania żeby coś wyglądało jak katalizator ale... raczej nie będzie wyjścia jak wstawić DP.
Pytanko jeszcze jedno jakie mi wpadło czy zamiennik katalizatora działa tak samo czy może bardziej zbliżony jest do DP? Znalazłem taki na allegro i nie wiem czy to dobre rozwiązanie
Oto link:
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 92416.html
Tu jest co prawda na 1 sonde ale na 2 też produkują

Pozdrawiam
: 23 cze 2013, 23:15
autor: xpbit
kolego ja polecam ci to na twój problem :
http://allegro.pl/awg-tlumik-w-obudowie ... 58442.html
sam wstawiałem strumienice od tego gościa zamiast tłumika środkowego i super się sprawują
też planuje niedługo wywalić katy i wstawić właśnie takie przelotówki w kształcie kata :D