witam wszystkich klubowiczow mam pytanie chcialem dorzucic pare konikow mojej auduni bylem juz w paru zakladach i proponowali mi od 170 do nawet 195 koni ale nie wiem jak maja sie do takiego wzrostu mocy podzespoly takie jak skrzynia, przegluby,sprzeglo itd. a moze orietuje sie ktos czy w orginalnie fabrycznych 180 konnych silnikach 1.8t byly montowane wzmacniane skrzynie,sprzegla itp? a czy te silniki roznia sie budowa czy tylko programem komputerowym. prosze o porade ile mozna go podkrecic tak by nie ucierpial silnik i cala reszta a wyciagnac w miare jak najwiecej bo te 150 konikow pozostawia wiele do zyczenia. dziekuje z gory za pomoc
pozdr..
: 19 gru 2008, 18:12
autor: aju84
śmiało pompuj na 180-190koni, najszybciej odda sprzęgło, nie wiem czy wejdzie od TT225koni ale jeśli tak to pomyśł przy zmianie nastepnej.
Kolega z firmy ma passata 1,8t i ma 180koni, nalatał już 90tyś km (260tys total)
: 19 gru 2008, 18:32
autor: piterrr A6
zacznijmy od tego że temat nie w tym dziale
: 19 gru 2008, 18:39
autor: incognio
piterrr A6 pisze:zacznijmy od tego że temat nie w tym dziale
mialem to samo pisac, temat powinien sie znalesc w tuning mechaniczny
: 20 gru 2008, 00:09
autor: levis
dziekuje za porady zamieszcze go w innym dziale
pozdro dla wszystkich
: 10 sty 2009, 08:34
autor: DoRuS
glupie pytanie zadam ale w c5 1.8 litra silnik jest montowany wzdluznie czy poprzecznie?
jesli wzdluznie to uwierz mi ale ponad 700 konia idzie wyciagnac.... widze co moi koledzy od a4 robia... bazuja sie tylko i wylacznie na a4 z 2001 1.8t. pamietam tylko tyle ze jakies tam kable powycinal rurki... przykombinowal przy turbie (downpipe) zostawil ostatni tlumik i zmienil plik... bardzo tanio a 260 konia wskoczylo... .... w chwili obecnej ma 550 koni a niedlugo bedzie wlasnie magiczne 700 KM z tym ze z ori silnika malo zostanie:) chyba tylko blok...:D i karoseria
.. a pytalem sie o silnik dlatego ze tylko takie moce mozna z wzdluznego wyciagnac:)
pozdro!
P.S. nie pisze bzdur :!: :!: :!:
: 11 sty 2009, 13:42
autor: incognio
DoRuS, sam napisales ze z ich silnika malo zostalo a mysle ze koledzelevis, nie chodzi o to zeby wymieniac wszystkie podzespoly: turbo, sprzeglo, pompe skrzynie, przeguby itd (pomijajac juz bebechy w silniku) a druga sprawa ze nie chce mi sie wierzyc w te 700kM :roll:
: 11 sty 2009, 14:03
autor: piterrr A6
incognio, polak potafi! ale mi też się nie chce wierzyć w 700km w 1.8T.
: 11 sty 2009, 17:17
autor: DoRuS
udowodnie wam!!! ze sie da!! chlopaczki maja kase....
: 20 gru 2011, 17:36
autor: Kuku1985
Hehe i tu was zaskoczę owszem można wyciągnąć z 1.8T ponad 700PS sam planuję setup na 500PS. Faktycznie mało co zostaje z seri... Nie tylko wzdłużny, ale i poprzeczny w TT widziałem WoW ma ponad 430PS
Niestety wszystko jest kosztowne:
Turbina 4774zł
Kolektor ssący: 3900zł
Wtryski siemensa: 700zł
Lekkie koła zamachowe: 700zł
zawory wydechowy: 153zł
zawory ssące: 115zł
- Przypominam że silnik ma dwadzieścia zaworów
pompa paliwa Bosh 044 - 700zł
Panewki główne 345zł x4 :D
Panewki korbowe 268zł x4 :D
kute korbowody: 3340zł
kute tłoki: 2279zł
Wiem że AEB jest częściowo kuty, ale Panowie to nie to samo, do tego oczywiście pożądne sprzęgło, hamulce, przewody, uszczelki. Jeżeli dla kogoś to za mało mogę złożyć zestaw dla 700PS i lepszych firm.
: 21 gru 2011, 12:57
autor: Maver
Dorus - piszesz bzdury.
Seryjne turbo nie wyda na 260 koni, wycięcie kabli i rurek też nie dołoży mocy.
Pokaż wykres kolegi z hamowni to podyskutujemy
: 21 gru 2011, 19:34
autor: Kuku1985
Chyba że turbo ma K04 to dało by radę... Oczywiście zapomniałem dodać w wcześniejszym poście że dodatkowy koszt to firma, która to wszystko poustawia, robocizna za montaż części jeżeli nie robimy tego sami no i najważniejsze z kosztów PALIWO! bo to straszna chlarnia się robi przy takich modach.
: 31 gru 2011, 10:43
autor: raggaman
DoRuS pisze:glupie pytanie zadam ale w c5 1.8 litra silnik jest montowany wzdluznie czy poprzecznie?
jesli wzdluznie to uwierz mi ale ponad 700 konia idzie wyciagnac.... widze co moi koledzy od a4 robia... bazuja sie tylko i wylacznie na a4 z 2001 1.8t. pamietam tylko tyle ze jakies tam kable powycinal rurki... przykombinowal przy turbie (downpipe) zostawil ostatni tlumik i zmienil plik... bardzo tanio a 260 konia wskoczylo... .... w chwili obecnej ma 550 koni a niedlugo bedzie wlasnie magiczne 700 KM z tym ze z ori silnika malo zostanie:) chyba tylko blok...:D i karoseria
.. a pytalem sie o silnik dlatego ze tylko takie moce mozna z wzdluznego wyciagnac:)