Strona 1 z 1

[A6 C4] swap silnika 2.8 ack na 2.0 tdi bpw

: 15 kwie 2013, 23:51
autor: janmatejko
witam wszystkich
mam audi a6 c4 2.8 ack automat na cztery łapy i chodzi mi po glowie zmaina silnika na 2.0 tdi bpw pochodzacego z a4 b7. lapy i elektronike ogarne problem mi sie pojawia w momecie połączenia orginalnej skrzyni z nowym silnikiem czy robil juz to ktos badz ma moze wizje jak by to mogło wygladać??? silniki oba wzdłuznie komputery wymienie wiazke tez przeplywka i nie wiem co tam jeszcze bedzie ale to dalo by sie zrobic kwestia tylko tej skrzyni, nie wiem jak to ugryżć :( <uoee> <mysli>

: 16 kwie 2013, 19:20
autor: daniel1997
janmatejko,
_profil

: 16 kwie 2013, 21:59
autor: janmatejko
poprawiłem lokalizacje i przepraszam myślałem że tak może być, jestem porazpierwszy na takim forum pozdrawiam
wrazie gdyby były jeszcze jakies błedy piszcie poprawie.
PS. a juz ucieszyłem sie że ktoś odpowiedział na moje pytanie a tu zoooonk :[ <okok>

[ Dodano: 2013-04-18, 12:37 ]
widzę że pytanie jest dość trudne więc może postaram sie odpowiedzieć sam a wy jeśli możecie skorygujcie moje myśli jeśli nie są zgodne z realiami. otóż silnik ze skrzynia łączy sprzegło w moim przypadku hydrokinetyczne które chyba zostawiłbym orginalne bo mam komplet do skrzyni i tu bym nic nie zmieniał. pozostaje mi przykrecic zmiennik momentu obrotowego do kola zamachowego powstaje pytanie jak??? <mysli> które koło zastosować to przy silniku 2.0 mam od manuala a to od 2.8 raczej nie podejdzie do 2.0 <zalamka> czy moze poszukac koła od 2.0 automat??? tylko czy otwory do montażu sprzęgła będą w tym samym miejscu co na kole sprzegle hmmm chwilowo nie mam jak tego sprawdzic bo silnik 2.0 mam w domu a jestem teraz 1200km od niego. czy wie może ktoś jak połączyć sprzegło od skrzyni automatycznej z audi a6 c4 2.8 ack 1997 rok do silnika 2.0 bpw audi a4 b7. zakładam że mocowanie koła w obu silnikach ma inne rozstawy i nie przekrece sobie ich jak by mi pasowało więc szukam obcji alterantywnej tj. inne koło albo dorobienie flanszy którą przykrecam do sprzegla a potem calosc do kola zamachowego, to drugie nie wydaje sie całkiem głupie. skrzynie z silnikiem i tak musze na dorobionej flanszy łączyć więc nie będzie problemu z odległosciami miedzy skrzynia a silnikiem bo na obu bede mógł sobie ustawic odległość. <mysli> <stres> mogło by to chyba tak funkcjonować prawda? poprawcie mnie jeśli zadaleko wybiegam myślami

: 30 kwie 2013, 10:26
autor: Hipo
Kolego BPW to najgorsza jednostka TDI z VAGa - problem z wałkami na pompie olejowej - brak ciśnienia oleju, a w konsekwencji zatarty motor.
Jeżeli masz już ten silnik i leży na "stole" to wymień układ napędowy pompy z 1.9 AVF lub AWX i silnik będziesz miał na lata

: 01 maja 2013, 11:03
autor: marlitkos
takiego swapa to chyba nikt nie robił. A przynajmnije nikt się tym nie chwalił. Mi osobiście nie przyszedłby taki pomysł do głowy. Jak ogarniesz to się pochwal i napisz kilka zdań na ten temat.