Strona 1 z 2
[ A6 C6 Avant] Chiptuning silnika 2.7 TDI Multitronic
: 17 lis 2012, 09:45
autor: Ibiza6J0
Witam!
Mam do was pytanko fabrycznie mój motor ma 180kucy wiecie ile możną wyciągnąć max po chipie oczywiście z głową żeby nie zajechać silnika.I gdzie najlepiej to wykonać na podbeskidziu.(Dla tych którzy nie wiedzą gdzie to jest to podpowiadam: woj ślaskie)
: 19 lis 2012, 12:01
autor: yoshii
bezpieczny wynik dla tego silnika to 220-230 KM, oczywiście jeśli przebieg auta jest w miarę rozsądny.
Skrzynia multitronic jest ogolnie nasjłabszym ogniwem tego auta, i myślę, że nie ma co celować wyżej niż 440-450Nm. Najlepiej napisz do Dynosoft w Katowicach , powinni ci coś doradzić.
: 19 lis 2012, 19:25
autor: Ibiza6J0
A jakie silniki i skrzynie według Ciebie najlepiej sie chipuje ?
: 19 lis 2012, 20:47
autor: michok
Kolego gdybyś miał manual...
: 19 lis 2012, 21:22
autor: yoshii
gdybym teraz miał wybierać to wybrałbym 2,7 lub 3.0tdi quattro z manualem plus remap oczywiście. Tiptronic strasznie muli te auta .Natomiast Multitronic nie zniesie tego co może dać ci silnik

: 19 lis 2012, 21:37
autor: 3.0 BMK 224KM
manual,owszem tani w utrzymaniu ale po chipie jest masakra.trzeba naprawde umiec operowac ta skrzynka zeby start byl szybki,a jazda plynna.jedynka to nieporozumienie jest taka krotka,ze nie zdazysz mrugnac okiem a juz trzeba wajchowac...no ale jak sie juz ogarnie technike jazdy to...jest poprostu gitara

jednak jesli mam byc szczery to jak mialbym jeszcze raz wybierac wybralbym tiptronic.tu sie niestety trzeba nawajchowac w miescie.pozdro
: 19 lis 2012, 23:52
autor: yoshii

powiem Ci ,że gdyby można było dopracować pewne elementy pracy tiptronica to też nigdy w życiu bym nie pomyślał teraz o manualu, bo jazda automatem jest naprawdę przyjemna.
wadą pracy automatu jest to ,że w trybie D ,przy wolnej jaździe lub gdy wleczemy się za kimś, obroty schodzą dość nisko i przy wyprzedzaniu trwa wieczność zanim skrzynia pomyśli + silnik wejdzie na odpowiedznie obroty( po remapie to wszystko juz jakoś wygląda, ale i tak skrzynia mogłaby być odrobinę szybsza).
Natomiast na trybie Sport fajnie trzyma wysokie obroty( nie schodzi poniżej 2tys) ale za to ciągnie nie wiadomo po co do 4,5tys obrotów ...
I tak źle i tak niedobrze...
: 20 lis 2012, 17:05
autor: Ibiza6J0
Jedno pytanie a czy podczas jazdy można przełaczać z D na S ?
: 20 lis 2012, 18:57
autor: yoshii
tak, bez problemu
: 20 lis 2012, 19:27
autor: Ibiza6J0
Z doświadczenia wiem że R,P,N,D należy przełączać tylko na postoju

: 20 lis 2012, 21:08
autor: 0x4B25A
Ibiza6J0 pisze:R,P,N,D należy przełączać tylko na postoju
Dokładnie tak

Ale Ske możesz 'wrzucać' w trakcie jazdy

: 20 lis 2012, 21:10
autor: yoshii
w tych automatach normalnie można przełączać,jest tryb S i tryb ręcznej zmiany biegów i w każdej chwili możesz je podczas jazdy uaktywnić.
: 21 lis 2012, 09:15
autor: Ibiza6J0
Dzięki wielkie za wyjaśnienie

: 21 lis 2012, 15:21
autor: 3.0 BMK 224KM
0x4B25A pisze:Ibiza6J0 pisze:R,P,N,D należy przełączać tylko na postoju
Dokładnie tak

Ale Ske możesz 'wrzucać' w trakcie jazdy

Ale z S-ki na D też można przełączać w trakcie jazdy, chyba że czegoś nie wiem ?
: 21 lis 2012, 15:35
autor: 0x4B25A
nikos pisze:Ale z S-ki na D też można przełączać w trakcie jazdy, chyba że czegoś nie wiem ?
Dokładnie tak... działa w obie strony
