Strona 1 z 1

4.2 Fsi chęc założenia kompresora

: 21 sie 2012, 20:41
autor: artek_27
Witam
Mam ochotę założyć kompresor do mojej Audi ale chciałbym poznać waszą opinię .
Rozmawiałem z gośćmi z 44tuning i po wstępnej rozmowie koszt założeni kompresora wymiana wydechu itp... ,koszt ok 40tys osiągi plus minus +80ps i 120Nm czyli gdzieś po tuningu 430ps i 560nm.
I tu moje pytanie co sądzicie kompresor czy może tę kaskę dołożyć i kupić s6 .
Gościu z 44tuning mówił że jak założę kompresor to moc i osiągi niby takie same ja s6 ale podobno moja by się dużo lepiej zbierała. Teraz po prostu mam mętlik bo szukałem trochę na necie ale żadnej a6 4.2 x kompresorem nie znalazłem.
Z góry dzięki za opinie
Pozdrawiam

: 21 sie 2012, 21:13
autor: 0x4B25A
artek_27, ja bym się w to nie bawił... nie jestem przekonany czy silnik i skrzynia to wytrzymają... lepiej sprzedać i kupić inny <okok>

: 21 sie 2012, 21:37
autor: artek_27
No to narazie 1-0 dla s6 zobaczymy może ktoś się jeszcze wypowie :)

: 22 sie 2012, 11:14
autor: 3.0 BMK 224KM
artek_27, popieram 0x4B25A, lepiej zainwestować w inną jednostkę.

: 22 sie 2012, 11:51
autor: artek_27
Widzę że jednak wszyscy mówią to samo to jednak chyba będzie trzeba wyszukać fajną S6 :-)

: 23 sie 2012, 09:57
autor: mirrson
kolego a jak nie jestes pewny i lubisz duza moc to szukaj RS6

: 23 sie 2012, 10:11
autor: giganteusz
artek_27, będziesz miał 40 tyś w plecy lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego i nie koniecznie z audi. Audi silniki ledwo zipią bo nie są wytrzymałe co dopiero po takim przyroście mocy.

: 23 sie 2012, 10:31
autor: artek_27
Witam Rs6 jak najbardziej ale narazie fundusze nie pozwalaja a jeżeli chodzi o moc to owszem przydało by się coś mocniejszego gdyż bo tym moim spodziewałem się troche wiecej, miałem przed Audi Bmw 330xd i powiem że różnicy wogóle nie widze może w górnyxh predkosciach powyżyje 160km/h audi deko lepiej przyspiesza i to tyle. Dlatego rozważałem ten kompresor no i teraz audi s6 ale zobaczymy napewno coś bedzie zmienione :-)

: 23 sie 2012, 13:41
autor: carlos666
a reszta parametrów silnika? a chłodzenie , smarowanie , hamulce ?
Takie "dokładki" to nieporozumienie !
Może i to to polata, ale silnik wysra się wydechem po 10 tysiącach deptania...

: 23 sie 2012, 16:18
autor: artek_27
Witam
To samo można by było powiedzieć o chipowaniu ropniaków niby tylko plus minus 50ps i z 70Nm i też nic wiecej tam nie zmieniacie ani smarowania ani hamulców i trochę wyobrazni te 4.2 to nie jakies 2.0tdi albo 2tfsi żeby przy zwiekszeniu jakiś 80 kucy miał sie zaraz rozlecieć, rozumie że jak bym chciał jakieś tuning zrobić o przyroscie 200 czy 300 koni to byśmy mogli tak gdybać że sie rozleci bez wiekszych przeróbek. A hamulce swoja drogą 347mm i tył 330mm to chyba jednak by dały rade na te 430hp. Bo teraz auto staje dęba przy ostrym hamowaniu. Ale tak jak pisałem postanowione albo bedzie s6 albo coś mocniejszego z konkurującej firmy BMW M5.
Ale zawsze warto posłuchać starych forumowiczów i przeróbka poszła w zapomnienie :)

: 23 sie 2012, 19:34
autor: FOSS
carlos666 pisze:a reszta parametrów silnika? a chłodzenie , smarowanie , hamulce ?
Takie "dokładki" to nieporozumienie !
Może i to to polata, ale silnik wysra się wydechem po 10 tysiącach deptania...
Nie no, nie przesadzajmy... przecież 4.2V8 bi-turbo fabrycznie wychodziło w RS6 C5 i ABT czy MTM dłubało to na 530-550KM i jakoś to jeździło.
Do zwykłego 4.2V8 były nawet gotowe zestawy z kompresorem... koszt to chyba jakieś 10-15kpln więc nie tragizujmy.


Zresztą gadać można sobie długo...
w Niemcowni na zlocie Audi A8/S8 osobiście widziałem przed-liftowe S8 D2 które fabrycznie ma wolnossące 4.2V8 340KM... kolega Vince dołożył do niego bi-turbo tworząc swoiste "RS8"...
przy doładowaniu 0.9 Bar silnik ma około 420KM i 650Nm.

Koledzy z A8 Germany, dla chętnych, na zamkniętym terenie i przy udziale miejscowej Policji, zorganizowali też wyścigi... najszybsze ze wszystkich startujących było właśnie to S8 D2 4.2V8 BiT... drugie, ze sporą stratą było A8 D3 4.2TDI + chip... trzecie było A8L D3 6.0W12 a ex aequo razem z nim z praktycznie identycznym czasem było A8 D3 4.2V8 z pomodzonym wydechem i programem <luzik>

Ta S8 mieli kołami w miejscu i na suchym asfalcie driftuje jak Subaru Impreza... zresztą looknij tutaj:



artek_27 pisze:A hamulce swoja drogą 347mm i tył 330mm to chyba jednak by dały rade na te 430hp. Bo teraz auto staje dęba przy ostrym hamowaniu.
Osobiście jakieś 2 lata temu planowałem właśnie coś podobnego jak Vince... do swojego S8 chciałem przełożyć silnik ze skrzynią z RS6 C5... już dawcę nawet znalazłem ale niestety swoją eSę rozbiłem i plany poszły w łeb <wnerw> w każdym razie hamulce na pewno bym w nim zmieniał bo moim zdaniem te fabryczne nie należą do najlepszych... większe zaciski i tarcze, inny płyn, przewody w oplocie... nie ma co ryzykować skoro auto bez zająknięcia w kilkanaście sekund przekracza 200km/h :)
artek_27 pisze:Ale tak jak pisałem postanowione albo bedzie s6 albo coś mocniejszego z konkurującej firmy BMW M5.
Jak bierzesz pod uwagę M5 (pewnie model E60) to czemu nie RS6?... w Audi masz quattro i bi-turbo więc frajdy daje zdecydowanie więcej niż M5 <radocha>

: 23 sie 2012, 20:30
autor: artek_27
Witam no niezle ta S8 daje aż trudno uwierzyć że taki prawie 2 tonowy potworek daje czadu aż miło, wiec i z tej mojej może i by coś wyszło ciekawego a wracajac do RS6 tak jak pisałem fundusze nie puszczają a trzeba by mieć około 200tys a za M5 E60 dam gdzieś 130 tys tak że jest różnica a myśle że wrażenia też będą niezłe, no chyba że znajdę jakieś fajne S6.