Mam zamiar na dniach tygodniach zakładać w swoim Quattro wydech przelotowy... Mam pytanie odnośnie sondy lambda... Czy można ją zlikwidować całkowicie czy też można ją czymś zastąpić...?
: 06 mar 2012, 22:34
autor: quest87
kolego a jesteś pewien ze w AKE jest sonda lambda ?
: 07 mar 2012, 00:34
autor: raggaman
I po co przelot w Tdi ? Przecież w garażu jak odpalisz auto to udusisz się spalinami
: 07 mar 2012, 07:15
autor: tomaszek99
raggaman pisze:I po co przelot w Tdi
Wczoraj widząc ten temat poszperałem w necie i znalazłem temat przelotu w tdi.
Koleś wkleił wykres przed i po. po modyfikacji na przelot moc wzrosła o 8 ps i 29 NM.
Myśle że to spora różnica, jak bym nie woził dzieciorów to też bym pewnie tak zrobił.
A tak to musze szukać większej turbiny i wtrysków
: 07 mar 2012, 07:34
autor: Johnny_88
quest87 pisze:kolego a jesteś pewien ze w AKE jest sonda lambda ?
Kolego nie jestem mechanikiem więc nie wiem... Gdybym wiedział nie zakładałbym takiego tematu...
Czyli więc bez kozery można wyrzucać graty i pchać kwasówke do koĂącowych tłumików...?
: 07 mar 2012, 20:24
autor: raggaman
biernik pisze: wzrosła o 8 ps i 29 NM.
Wydać na wydech 1,5 tys. dla takiego przyrostu ?
: 11 mar 2012, 21:25
autor: ecuproject
W tym silniku nie ma sondy!!Jest to Diesel bez Dpfa wiec nie ma być po co sonda.
W benzynie daje dużo wydech , w dieslach z Dpfem tez bo zmiejsza się EGT co za tym idzie limiter na górze nie łapie za szybko,ale w silniku 2,5 wydaje mi się ze nic nie da prócz lepszej reakcji na gaz i może troszkę momentu z dołu.
: 13 mar 2012, 09:27
autor: ShoofeL
Johnny_88, śmiało wycinaj wszystko
Ja mam taki zabieg u siebie zrobiony i efekt jest boooski
Przyrost mocy na pewno jest, ale dźwięk V-ki w dieselu - boooski
Ja mam wycięte:
prekatalizator, katalizator, środkowy i koĂącowy - przelot w 100% :D
Zeeero problemów.
Wrzucam link jak to u mnie brzmi :D
: 13 mar 2012, 13:31
autor: sidewind76
Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem, te tłumiki i katalizatory są w jakimś celu
do tego odpowiednie ukształtowanie tych rur wszystko ma swój cel wielokrotnie przerabiałem te problemy przy wydechu motocyklowym
jeśli takie wycinanie jest fajne to dla czego w silnikach motocyklowych firmy tuningowe odpowiednio projektują kształt wydech oraz jego przepustowość aby silnik sprawnie działał
: 13 mar 2012, 14:52
autor: tomaszek99
sidewind76 pisze:Tylko co z odpowiednim opróżnianiem cylindrów i ich odpowiednim napełnianiem,
Na pewno się łatwiej opróżnią niż z katem i wydechem
A co do napełnienia to zawory przytkają wydech i tak samo sprawnie się napełni tlenem.
Logicznie myśląc to akurat to że posiadanie katalizatora i całęj reszty, ma jakiś cel jest bujdą jak te bajki o opale.
Jedynym celem tego ukłądu jest wyciszenie i ochrona środowiska i dlatego ruru muszą być tak zaprojektowane, średnice itp, żeby te różne elementy do siebie grały.
A jak tego nie ma to tylko lepiej, głośniej i śmierdząco Taka jest moja filozofia.
: 13 mar 2012, 15:42
autor: ShoofeL
głownie chodzi Panowie o ekologię i to trzeba mieć na uwadze.
nie po to są montowane w nowoczesnych samochodach filtry FAp i inne wynalazki.
Gdyby nie było tłumików, katalizatorów, to smród byłby prze ogromny a zanieczyszczenie środowiska kolosalne...
Jeżdżę na takim setupie już ponad rok i nic a nic się nie dzieje.
Ani nie ma zużycia oleju, ani problemów z rozruchem przy - 22, itd, itd...
Generalnie w moim przypadku to, ze wywaliłem układ wydechowy nie ma żadnego wpływu na działanie innych podzespołów
: 14 mar 2012, 13:50
autor: sidewind76
w necie jest mnóstwo artykułów o wydechu np. http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/10-ukad-wydechowy
ja ze swoich doświadczeĂą z silnikami motocyklowymi i modyfikacjami wydechu wiem że po zmianie wydechu bez odpowiedniego zaplanowania i projektowania dochodziło nawet do zaburzenia pracy silnika
: 14 mar 2012, 19:18
autor: ShoofeL
sidewind76, owszem. może i w silnikach wolnossących może zaburzyć pracę, ale nie w doładowanych. Rozmawiałem osobiście z Aligatorem jak byłem się u niego hamować i powiedział, że nie ma żadnych przeciwwskazaĂą, żeby wyciąć wydech w doładowanym silniku.
: 14 mar 2012, 22:00
autor: sidewind76
To trzeba było spytać Wojtka vel Aligatora czemu w swojej subarce nie wypruł wydechu
poza tym skoro turbo tyle daje jakoś nie widzę aby to pomagało w opróżnianiu cylindra zresztą każdy robi jak uważa
: 12 maja 2012, 20:53
autor: Johnny_88
Odświeżam Panowie temat... jestem na świeżo po "przeróbkach" z wydechem i i co zostało zrobione... Katy zostały "wypłukane" został tłumik środkowy i koĂącowe dwie puchy... Dźwięku nie ma takiego jak u Shoofela ale za to jest taki sam śmieszny jazgot turbiny... ... Pytanie czy wycinać wszystko i zostawiać ostatnie puchy by było nie za głośno...?