Strona 1 z 2
[ All ] 2,0 TFSI od S3
: 13 gru 2011, 13:49
autor: vonito
Panowie mam takie pytanie
czym dokładnie różni się wpomniany silnik od S3 w porównaniu z A5 2,0 TFSI
różnica 54 KM wynika z czego?
Skrzynie podobne S Tronic tyle że w A5 7 stopniowy

No i najważniejsze... czy da się to zaadoptować do A5

: 13 gru 2011, 18:56
autor: coolmen77
ETKA prawdę ci powie

: 13 gru 2011, 19:38
autor: vonito
nie odsyłaj mnie do Etki bo nie mam dostępu kolego

: 13 gru 2011, 21:06
autor: Maver
Jeżeli chcesz swapować proponuję kontakt ze Sportmile....
: 13 gru 2011, 21:56
autor: vonito
Nie nie chcę
chciałem kupić A5 z 2.0 TFSI 211 KM i zmodyfikować tak jak jest w S3 czyli 2.0 TFSI 265KM a potem zrobić wira

: 14 gru 2011, 08:06
autor: krzycho2626
W s3 masz wzmocniony wał ,korbowody i tłoki także nici z grubych modów w seryjnym silniku a5
Oczywiście jak się uprzesz to ponad 300 kucy wydoisz z motorka 211KM ale żywotność będzie krótka.
Zresztą ten dzwięk rzędówki.
Co skrzyni w s3 to jest poprzeczny s-tronik-czyli vw-owski DSG
A w nowej A5 jest wzdłużny s-tronic ale produkcji ZF(ale mogę się mylić)
: 14 gru 2011, 08:46
autor: vonito
No to mnie trochę zmartwiłeś... nici z mojego chytrego planu...
jedynie wirus na 250 KM i może zmiana turbo na hybrydę jesli uda się wsadzić...
a może sobie w ogóle odpuścić

: 14 gru 2011, 09:14
autor: ozi_dafit
nie sluchaj tych glupot na temat krotkiej żywotności przy mocy 300KM. W polsce lata bardzo duzo 2.0 TFSI z mocami w ok. 350-360KM i ludzie nie narzekaja na zywotnosc.
CO do roznic to niewiem dokladnie jak to jest ze wzdluznymi ale w poprzecznych 2.0tfsi wytrzymalosc walu, korb, tlokow jest taka sama jak w s3. W etce tłoki maja inny numer niz te z s3 ze wzgledu na rozny kształt komory spalania i stopien sprezania, w wersji 265km mocniejsze sa tylko sworznie tlokowe bo sa grubsze o 1milimetr dlatego tez i korby maja inny numer.
CO do przelozenia gratów z S3 to reki sobie nie dam uciac ale raczej nic nie przelozysz poza wtryskami, turbo z kolektorem nie bedzie pasowac bo w A3 masz wzdluzny motor a w S3 jest poprzeczny.
Jezeli chcesz sie dokladnie w tym temacie to dzwon do Compsportu, oni sa kuci z tych silnikow.
: 14 gru 2011, 09:50
autor: vonito
ale mi nie chodzi o przerobienie A3 tylko A5 z silnikiem 2.0 TFSI
moze faktycznie zadzwonie do tej firmy

: 14 gru 2011, 17:44
autor: ozi_dafit
wiem, dlatego nie jestem Ci napisac jakie turbo masz zalozyc i od czego bo niewiem jak to jest w wzdluznych silnikach. Dzwon do nich to wszystkiego sie dowiesz.
: 15 gru 2011, 12:39
autor: vonito
Juz rozmawiałem myslę że mam jasność

faktycznie dobra baza na robienie modów i chyba jednak się skuszę na ten silnik

: 16 gru 2011, 00:47
autor: ozi_dafit
I co C powiedzieli tak w duzym skrocie? Jest jakies 'bezproblemowe' wieksze turbo do twojego silnika?
: 16 gru 2011, 08:44
autor: vonito
bezproblemowo wejdzie od S3 a nawet od S4

po samym uwolninym wydechu i nowym intercoolerze plus program może być 280-290 KM
jesli wejdzie zmiana turbo można zrobić pod 350 KM... tutaj może być konieczność zmiany bądz wzmocnienie sprzęgła... to tak z grubsza

: 16 gru 2011, 21:28
autor: TuneFORCE
ozi_dafit pisze:W polsce lata bardzo duzo 2.0 TFSI z mocami w ok. 350-360KM i ludzie nie narzekaja na zywotnosc.
eh...
o pewnych rzeczach się głośno nie mówi...po drugie jak ktoś robi 360KM to sie nie przejmuje ewentualnymi fuck upami bo wkalkulowuje taką ewentualność...
300-350KM motoru nie zabije pod warunkiem że użytkownik jest "kumaty", skalkuluj sobie stosunek możliwych setupów do cen ich wykonania i będziesz wiedział w co jest sens się pchać...taka rozsądna granica to właśnie ok 350KM
: 16 gru 2011, 22:25
autor: vonito
TuneFORCE pisze:
eh...
o pewnych rzeczach się głośno nie mówi...po drugie jak ktoś robi 360KM to sie nie przejmuje ewentualnymi fuck upami bo wkalkulowuje taką ewentualność...
300-350KM motoru nie zabije pod warunkiem że użytkownik jest "kumaty", skalkuluj sobie stosunek możliwych setupów do cen ich wykonania i będziesz wiedział w co jest sens się pchać...taka rozsądna granica to właśnie ok 350KM
tuneforce to powiedz coś głośno

ja chętnie poznam twoje zdanie, powiedz co warto zrobić i co byś sugerował.
nawet bym poprosił o wycenę na pw.