[ All ] Profesjonalna hamownia w Słupsku za 15zł !!!
: 15 lis 2011, 11:35
Forum Audi A6, A7
https://a6klub.pl/
myślałem że powinno być 230 KM..Aron pisze:vonito, ubytek 20KM - choć to też nie mało!
pytanie do wróżkiAron pisze:Jak ustawiałem się na kresce z kolegą, który miał taki sam silnik to na asfalcie auta szły łeb w łeb. Czemu? Też miał ubytek kilkunastu KM?
sam nie do końca wiem jaki to może mieć wpływ ale skoro silnik BMK może mieć serię 230KM i 460 Mn to sterownik w niczym nie przeszkadza żeby osiągnąć taką moc...Aron pisze:Nie jestem przekonany, że inny komputer i inny silnik nie mają wpływu na nic, bo przecież, komputer od BMK ma program pod BMK, a skoro obsługuje ASB to chyba może coś przekłamywać? Nie mniej jednak pewne jest, że jeżeli zdecyduję się na nowy program sprawa będzie klarowna.
to jest ciężkie do powiedzeniaAron pisze:Jak poznać czy tuner tworzy nowy program pod dane auto, czy kopiuje gotowca i tylko go koryguje? Do skrzyni robi się podobnie, c`nie?
nie, nie... BMK 224KM 450 Nm, ASB 232KM 450Nm.vonito pisze: myślałem że powinno być 230 KM
Słuchaj, 15-20km przy ok 200KM nie robią dużej różnicy i pewnie kolega by cie objechał gdybyście mieli lotnisko pod ręką...po drugie nie jest wykluczone ze on tez ma jakiś problem z samochodem.Aron pisze:vonito....Nie jestem przekonany, że inny komputer i inny silnik nie mają wpływu na nic, bo przecież, komputer od BMK ma program pod BMK, a skoro obsługuje ASB to chyba może coś przekłamywać?....
zawsze gdy zmienisz silnik na wytrzymalszy to będzie można bezpiecznie zrobić większa moc ale nie ma to znaczenia jeśli osprzęt został seryjnyAron pisze:nie, nie... BMK 224KM 450 Nm, ASB 232KM 450Nm.
U mnie powinny być zachowane dokładne parametry z BMK. Fakt, że mam włożony ASB daje tunerowi większe możliwości, większy potencjał do wyniku.
Tak jak napisał mysza - od BMK jest tylko komputer silnika, cała reszta od ASB (wtryski, turbo, itd.) Jednak błędów wbrew temu co piszesz brak... a jeżdzę już na tym silniku prawie półtora roku.TuneFORCE pisze: Jeśli w obu silnikach sterownie elementami wykonawczymi jest takie same to nie ma żadnego znaczenia dla ECU jaki silnik siedzi w aucie itd.
Jeśli mamy inne wtryski, turbo, sterownie przepustnica egrem itd to wtedy całość nie będzie funkcjonowała jak należy ale ECU poinformuje o tym wywalając odpowiednie błędy.
Najpierw napraw auto a potem rób modyfikację...bo chiptunigiem sprawy nie załatwisz.
zawsze gdy zmienisz silnik na wytrzymalszy to będzie można bezpiecznie zrobić większa moc ale nie ma to znaczenia jeśli osprzęt został seryjny
tylko czemu miałoby mnie objechać 200 konne A6 i to na lotniskuTuneFORCE pisze:Słuchaj, 15-20km przy ok 200KM nie robią dużej różnicy i pewnie kolega by cie objechał gdybyście mieli lotnisko pod ręką...po drugie nie jest wykluczone ze on tez ma jakiś problem z samochodem.
To jest Twoja teza - przypuszczenie, a nie twierdzenie, czy pewność. Poza tym słowo "nie ogranicza" nie jest najbardziej stosowne. Raczej w tej tezie (ku której też się po części przychylam) powinno się użyć sformułowania, że sterownik od BMK nie powinien przekłamywać (obniżać lub podwyższać mocy, na którą jest zaprogramowany).vonito pisze: Aron ja od dwóch postów usiłuję ci powiedzieć że Ecu od BMK nie ogranicza mocy
Też już pisałem, że silnik ASB nie może dysponować seryjną mocą, jeżeli jest obsługiwany przez sterownik z innym programem...vonito pisze: zwłaszcza że z tego co wiem to wszystkie 233konne motory trzymają serię albo jest ciut lepiej...
Co do usterek mojego ASB? Możliwe... Jednak szereg symptomów mówi, że wszystko ok, np. brak błędów na FISie, czy po podłączeniu VASa, wtryski ok (nie leją, oleju nie przybywa), auto nie dymi, z turbiną (co pokazały dodatkowe wykresy na hamowni) wszystko ok (stopień sprężenia, ilość zasysanego powietrza), dodatkowo auto pali umiarkowanie, nie pojawiają się od wymiany silnika żadne błędy na fisie, nawet od DPFa), brak jakikolwiek niepokojących odgłosów ze strony silnika, jeżdżę na nim prawie półtora roku.vonito pisze: podkręcenie tego motoru bez wcześniejszej diagnozy jego stanu może okazać się dla niego szkodliwe