Witam.Interesowałem się ostatnio dźwiękiem mojego auta Podobno surowe normy euro wręcz tłumią i blokują swobodny przepływ spalin.jezeli mam doladowany silnik to to jeszcze bardziej pogarsza? chciałbym coś pogrzmerac przy wydechu ale nie chodzi mi zeby ,,buczyal jakos zle itp" Co moge zamontowac zeby spaliny zostawaly lepiej wydalane a co za tym idzie jakas moc albo moment obrotowy i lepsze reagowanie na pedal gazu oraz dzwiek moze byc bardziej wyrazisty.Jakie tezy i pomysły ?
: 24 lip 2011, 20:35
autor: rob555
Firma EL-TEC z powodzeniem robi wydechy do TFSI (daja tez pare KM przy okazji)
wydech
: 24 lip 2011, 21:17
autor: MaciejTFSI
koni to tam pewnie max 10 moze byc chociaz doladowany silnik to moze byc dobrze.A ile kosztuje u nich taka przerobka?
zalezy co chcesz osiagnac tu masz wydech i filmiki pelny przelot
TO TYLKO DIESEL
ps.
bez kata filtra czasteczek pelny przelot 3 cale potem przechodzi w 2 x 2,5 cala i na koncu oczywiscie przeloty tlumiki produkt rm-motors.pl
a i najważniejsze jak wygląda wydech :
wydech
: 28 lip 2011, 10:12
autor: MaciejTFSI
filmik od 0:37 bardzo fajny stłumiony basowy dźwięk. Chcialbym uzyskac jakis przyrost mocy i polepszyc dzwiek . Chyba najlepiej kompletny wydech ale czy bledow nie bedzie mial itp ?
: 28 lip 2011, 12:04
autor: dankan
hm więcej mocy z samego wydechu hm raczej ciśnienie na turbo trza zwiększyć i podbić mapy no oczywiście wywalić kata i filtr cząsteczek i założyć filtr powietrza K&M
: 28 lip 2011, 12:27
autor: sir KENnY XVIII
MaciejTFSI, zadzwon do EL-Tec-u w sprawie wydechu (jak zrobia dobrze, a powinni to nie bedzie zadnych bledow wywalac) zrob program, tylko ja bym K&N nie zakladal bo nie mam dobrych opinii i moze duzo syfu przepuscic. O K&N jest troche na racingforum.pl jak bys chcial zaczerpnac wiedzy.
Jak chcesz tylko poprawic dzwiek, bo nie oszukujmy sie przyrostu mocy to z samego wydechu nie bedzie wielkiego (masz ogromny potencjal w silniku))) to zrob tylko czesciowy cos na wzor tego Milltek-a http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=514
: 28 lip 2011, 13:53
autor: coolmen77
dankan 3.0 tfsi ma turbo ale mechaniczne - im większe obroty silnika tym większe ciśnienie, tu korekta map da niewiele z 30 kucy
aby otrzymać więcej trzeba zrobić pewnie i dolot i wylot z silnika
dla przykładu MTM wyciska z tego silnika po przeróbkach 70 kucy - czyli tak naprawdę niewiele
: 28 lip 2011, 14:17
autor: sir KENnY XVIII
coolmen77, abt robi go na 420hp tylko softem
: 28 lip 2011, 14:25
autor: coolmen77
tak ale w C7
i nie chce mi się wierzyć, ze samym softem - 4000 ojro za sam soft??
mechaniki nie da się oszukać - jeżeli masz kompresor to możesz zwiększyć albo obroty silnika albo przełożenie kompresora żeby zwiększyć ciśnienie doładowujące
w turbinach przepływowych możesz zwiększać ciśnienie sterując softem aż do zniszczenia turbiny
ja na zdjęciu wyraźnie widzę również elementy mechaniczne zapewne do zmiany przełożenia kompresora
: 28 lip 2011, 15:06
autor: sir KENnY XVIII
coolmen77, czytuje za strona ABT nic nie wspominaja o mechanicznych modyfikacjach, jest za to wyraznie napisane ''Improvement of the electronic motor management (chip tuning) by AEC''
: 28 lip 2011, 15:07
autor: coolmen77
są na forum fachowcy od chiptuningu, może oni rozwieją nasze wątpliwości bo ja i tak będę się upierał przy swoim
: 28 lip 2011, 15:23
autor: MaciejTFSI
widze ze tamat troche poszedl do przodu... wszystko fajnie pieknie ale jak mam dac za chip okolo 8tys zl to ja podziekuje raczej...