Strona 1 z 2

[ A6 C5] 1.8T większy intercooler

: 02 lip 2011, 16:31
autor: HattoriHonza
Witam,

Od kiedy przyszło lato dosyć mocno irytuje mnie fakt, iż przy temperaturze oscylującej w granicach 30+ stopni samochód się dusi. Jedzie kiepsko, nie czuć mocy. Jak tylko temp spadnie - np wieczorem - do 20stopni czy jeszcze mniej samochód ożywa. Wciska w fotel, jeździ naprawdę żwawo. Troche poczytałem, odwiedziłem mojego mechanika i dowiedziałem się, że to w sumie normalne przy doładowanych silnikach i taki ich urok. Co mogę zrobić to wymienić intercooler na większy. I tutaj pytanie - czy ktoś się w to bawił? bo na pewno tacy się znajdą. Jaki intercooler? Mechanik mówi, że nie ma sensu się bawić w koszty i najlepiej wsadzić taki od Iveco etc za 250zł do kupienia i będzie to banglać. Jak to jest? nie trzeba będzie modyfikować ECU, nie zwariuje? w Sumie nie powinien, bo po to ma czujniki temperatury wszędzie i nie wariuje jak jest -20 nie dworze;)

Pozdrawiam!

: 02 lip 2011, 17:12
autor: RaKo
Albo od kamaza,a nie lepiej by wyglądał i był oryginalny od 2,5 TDI?

: 02 lip 2011, 21:17
autor: HattoriHonza
Po co mi swap na porównywalnej wielkosci ic?
http://allegro.pl/audi-a4-b5-fl-lift-ap ... 81332.html
http://allegro.pl/a6-allroad-2-5-tdi-in ... 39870.html

http://allegro.pl/intercooler-iveco-99r ... 97822.html
na przód między chłodnicę a zderzak, sporo tam miejsca jest.

: 02 lip 2011, 22:02
autor: raggaman
Jak masz już robić większy IC to zakładaj FMIC. Szlaki masz przetarte - zakładaj chinola i będziesz zadowolony, multum osób przetestowało już te intercoolery i są na prawdę odporne.

http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 34474.html

Masz różne wymiary, pomierz sobie wszystko i upychaj.

Co do samego Twojego problemu. Zacznij od wymontowania swojego ic i zobacz w jakim jest stanie, czy nie zawalony olejem. Przeczyść go w środku i spróbuj pojeździć.

Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy :)

: 02 lip 2011, 23:12
autor: HattoriHonza
raggaman, i wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź :)
Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy
Z ciekawości - z czego to wynika?

: 03 lip 2011, 00:31
autor: raggaman
HattoriHonza pisze:Z ciekawości - z czego to wynika?
Pewnie od butowania i zapotrzebowania suszarki na więcej powietrza które było mniej podawane przez seryjnego smic ;)

Tłumaczył mi to ostatnio kumpel który odwiódł mnie od pomysłu FMIC na stock gratach i to było jego odczucie po założeniu coolera. Koleś ogólnie zdłubał 1.8 T na przeszło 300 KM także wie co mówi <okok>

: 03 lip 2011, 00:42
autor: HattoriHonza
raggaman pisze:odwiódł mnie od pomysłu FMIC
A mogę poznać argumenty? Bo wymiana gratów wiąże się już od razu z czipem, zmianą programu. Wiec co? Albo wyskakuj z kilku grubych tysięcy albo daj sobie spokój i męcz się, że auto nie jedzie jak jest ciepło ?

: 03 lip 2011, 00:53
autor: krzys19600
Intercoller ma za zadanie schłodzić powietrze doładowane przez turbo,po to ze powietrze schlodzone ma więcej tlenu więc silnik ma więcej mocy.Nie ma potrzeby robienia fmica[centralnego iniercollera]jesli silnik ma moc seryjną.Wyjmij coller i go oczyść zewnętrznie i w środku przepłucz powinno pomóć.

: 03 lip 2011, 00:53
autor: raggaman
To co na start Ci potrzebne to :
- test pipe 2,5 cala ( czyli rura zamiast kata od turbo w dół )
- TIP z kwasu ( zamiast oem tipa gumowego od turbo do puszki powietrza )
- DV - najlepiej Forge 007p - ma metalowe membrany więc jest nie do zaorania. W seryjnym plastikowym dv membranki wywalą się po podniesieniu mocy
- i na koniec soft.. na tym setupie okolice 200 KM.

Można FMIC zrobić..ale jak pisałem na seryjnym K03 może zwiększyć się lag.
Dla przykładu - kumpel X miał zrobiony zestaw powyżej plus fmic i wydech przelot z kwasu i parę innych zabawek. Drugi Y znajomy miał tylko wymieniony wyżej zestaw.
Auta miały taką samą jednostkę, podobne serie i softy u tunerów. Kolega Y robił kolegę X jak chciał <szok>
Wszystko ma określoną wydajność..ale bez ruszania tubo jest to mało miarodajne.

Jest jeszcze jedna opcja..dual smic czyli tak jak w niektórych 1.8T czyli dwa coolery jak w 2.7 biturbo. Ale to nie wiadomo czy wypali w A6 - miejsce na smic.

Zajrzyj do obecnego IC ..może jest usyfiony. Ja mam taki silnika jak Twój i 30 koni więcej i mi się nic nie muli w ciepłe dni <figielek>

: 03 lip 2011, 00:59
autor: HattoriHonza
No rzeczywiście, najpierw zajrzę do mojego IC. No bo aż przyjemność jazdy mi to odbiera.. Wsiadam i jest muł. Wieczorem wsiadam i jest szatan. No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Mocy mi nie brakuje, nie chodzi mi o jej zwiększenie - chcę mieć tylko ciągle tyle, co wieczorem/w chłodne dni ;d

: 03 lip 2011, 01:04
autor: raggaman
HattoriHonza pisze: No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Tak. Tylko dlaczego ja wsiadam obojętnie czy ciepło czy zimno i jest szatan ? :p

Jeszcze jedna rada.. jak przekombinujesz nadkole jak w S4 to może Ci to trochę pomóc.

czek ałt <okok>
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=459

: 03 lip 2011, 16:49
autor: RaKo
HattoriHonza, http://allegro.pl/audi-a6-interkuler-2- ... 68926.html
o takim icku mówiłem ,a nie o tym małym gównie co pokazałeś.

: 03 lip 2011, 16:55
autor: raggaman
Kupno używek to pomyłka. Przespawaj boczki pod swoje wyjścia , zrób mocowanie i wyjdzie Cię chinol. Dwa tu jest duża chłodnica i cienki rdzeń..w chinolach masz mniejsze rozmiary i rdzeń o wiele grubszy.

: 03 lip 2011, 17:20
autor: RaKo
raggaman, tak jak i kupno używanego samochodu,świetne podejście do tematu.

: 03 lip 2011, 18:37
autor: rob555
Warto sprawdzic czy plastikowa kierownica powietrza jest cala (o ile wogule jest).
Bez tego powietrze zlapane przez zderzak w wiekszosci poleci pod silnik omijajac cooler wiec i efekt bedzie mizerny.
Ja polecam dolozyc drugi cooler od BEXa. Pasuje idealnie, przy ew odsprzedazy nikt nie zwroci uwagi ze jakas rzezba.