Strona 1 z 2

[ A6 C5 Avant] Jakie turbo i FMIC zamiast K03

: 13 maja 2011, 16:29
autor: pavliq
Cześć,

Przeczytałem dość dużo tematów odnośnie modów silnika 1.8T, ale dalej nie mam pełnej jasności - większość odnosi się do a3, tt czyli aut które mają silnik montowany poprzecznie, a nie tak jak w a6 - wzdłużnie.
W tej chwili mam zaczipowany silnik (~180-190km) na fabrycznym K03, fabrycznym FMIC, z modów zostały dołożone: zestaw czujników (boost, temp. spalin - jeszcze nie nawiercony kolektor), Manual Boost Controler.

Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty. Z racji na to, że mam auto w tip tronicu, który i tak pewnie wymięknie na K04 nie ma co przeginać (skrzyni na manual też zmieniać nie chce - koszty i wygoda).
W planach jest wymiana turbo na K03s (tu moje pytanie - jakie oznaczenie, tak, żeby było ono osiągalne na rynku wtórnym, regenerowanym), FMIC (wybór duży - może ktoś montował już coś konkretnego i ułatwi poszukiwania), gdyby okazało się to konieczne - wtryski i wywalenie kata, strojenie całości

Celuję w 220-240km, przy powyższych założeniach całość wygląda optymalnie kosztowo.
Ale się rozpisałem - reasumując - jakie oznaczenie K03s szukać i jaki FMIC wstawiać?

pozdr.
Paweł

[ Dodano: 2011-05-22, 14:25 ]
up up - naprawdę nikt nic nie wie?

: 27 maja 2011, 12:43
autor: raggaman
Zrobienie 250km bedzie kosztowalo cie tyle co 300 km + czyli opor pieniedzy (12-15 tys. Zl)
Jesli chcesz 200+KM to
Tip
DV Forge
DP 2.5 cala
Fmic- chinol respect.pl

Tym setupem, ktory opisales nie zrobisz 240 kucy.

: 28 maja 2011, 11:03
autor: egoonn
[quote="pavliq"]Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty[/quote
możesz dac ko4-o15 , i masz tez plug&play , bez przeróbki , i jak celujesz tak wysoko z konikami to wtryski wieksze bedziesz potrzebował

: 11 lip 2011, 11:18
autor: pavliq
Chyba skuszę się na k04-015 - faktycznie najsensowniej to wygląda, później wtryski, FMIC (500x140x65 chyba wystarczy), rurka przelotowa zamiast kata i strojenie (mam magika).

Pytanie gdzie kupić k04-015 - w używce nie osiągalna, w hitlerowie w jakimś sklepie 1500Euro, na ebay'u rozpiętość cenowa od 600-4000pln (wszystkie wyglądają jednakowo)

: 03 mar 2012, 20:58
autor: mart73301
pavliq, i jak tam, porezałeś coś już w aucie ?? Może założyłeś FMIC ?? Daj znać jak już coś zrobiłeś w furce :)

: 04 mar 2012, 20:21
autor: pavliq
kompletuje graty dalej :) narazie wtryski z RS, turbo może na tą wiosnę, FMIC też, dolot silikonowy + strojenie

: 04 mar 2012, 22:18
autor: raggaman
pavliq pisze:narazie wtryski z RS
z jakiego rs ?

: 05 mar 2012, 18:21
autor: pavliq
rs4 /2.7bit / krótkie

: 05 mar 2012, 21:11
autor: mart73301
pavliq pisze:Chyba skuszę się na k04-015
A ja proponowałbym Ci to:

http://www.fmic.pl/product.php?id_product=328

dobre nie ?? :) myślę, że to dobre wyjście.

: 05 mar 2012, 21:56
autor: pavliq
widzę 3 problemy:
* budżet, jakby była promocja za 1/2 czemu nie ;)
* tip tronic - niestety bez szporta, więc nim turbo wstaje to już mnie tico objedzie ze świateł ;)
* tip tronic - nie ogarnie się chyba przy tej mocy nic a nic, do tego fwd :)

: 06 mar 2012, 08:34
autor: mart73301
pavliq pisze:* budżet, jakby była promocja za 1/2 czemu nie
A gdzie dostaniesz nowe K04 za tę cenę ? Używka to chyba zbytnie ryzyko ??

: 06 mar 2012, 10:17
autor: pavliq
ew. chinol :)
wszyscy psioczą, ale nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał i się wysypało.

: 06 mar 2012, 13:54
autor: raggaman
mart73301 pisze:dobre nie myślę, że to dobre wyjście.
Dobre..ale do tej turbiny potrzebujesz kolektor wydechowy i zrobić nowy wydech.
Po drugie.. nie wiem czy nie będzie kłopotu z regeneracją tego w PL.
Jeździłem z kolegą jego 1.8 T na tej turbinie i modami na 310 KM.. szło to pięknie.
pavliq pisze:ew. chinol
wszyscy psioczą, ale nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał i się wysypało.
A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.

: 06 mar 2012, 17:09
autor: pavliq
raggaman pisze:A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.
Jest na innych forach kilka tematów odnośnie turbin, padają pytania o chinole i wszyscy, żeby nie kupować. Nie widziałem info, że komuś się wysypały... widziałem "fachowy" artykuł jak odróżnić i jak kiepsko są wykonane - co do obiektywizmu pewności nie mam.

Wspomniałem o tym, bo znając mentalność naszych rodzimych internautów - lubią narzeka - jak się coś wysypie to napiszą; jak coś działa jak należy - rzadko o tym wspominają, negatywów raczej nie widziałem oprócz tego, żeby ich nie kupować (czyli bez konkretów). Stąd u mnie znak zapytania i ciekawość.

: 07 mar 2012, 00:33
autor: raggaman
Bądź pierwszy, kup i przetestuj.. z miłą chęcią posłucham opinii z pierwszej ręki.