Strona 1 z 2
[ A6 C5] Strumienica szczelinowa łuskowa zamiast katalizator
: 01 maja 2011, 10:54
autor: D4vid
witam wszystkich klubowiczy
mam taki dylemat czy wywalić katy(jeden padł) na rzecz strumienicy szczelinowej ?
bo chciałbym w moim 2.8 wyciągnąć trochę basu a nie tak jak obecnie metaliczny nieprzyjemny dzwiek (który kojarzy się z zagazowanym samochodem )
czytałem na innych forach ze strumienice mają więcej - niż + ale coś wierzyć mi się w to nie chce
a wy co myślicie o tym temacie opłaca sie wymieniać ?
: 01 maja 2011, 11:25
autor: Forum Audi A6
Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.
: 01 maja 2011, 11:35
autor: D4vid
kamilos_69 pisze:Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.
a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
z przeglądami to wiem
ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?
: 01 maja 2011, 11:49
autor: Forum Audi A6
D4vid pisze:
a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
Nie.
D4vid pisze:
ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
Za głośność odpowiada tłumik końcowy a nie kat lub rura przelotowa
D4vid pisze:
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?
Wręcz przeciwnie.
: 01 maja 2011, 12:09
autor: -=Rafal=-
Kup rurę przelotową w obudowie Kata i już

Zero problemu na przeglądzie, chyyyba że upierdliwy diagnosta.

: 01 maja 2011, 13:24
autor: D4vid
akurat mam znajomego diagnostę wiec problemu nie powinno być

: 01 maja 2011, 13:29
autor: -=Rafal=-
No to luz

Ja bym wstawił strumienicę. Stracisz parę KM, ale za to zyskasz na momecie obrotowym. Dźwięk też się zmieni. Do tego ładny tłumik i miód

A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot

: 09 maja 2011, 15:21
autor: DaveA6
-=Rafal=- pisze:A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot

Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N, lepsza przepustowość powietrza i baaardzo długa żywotność, wystarczy co jakiś czas przeczyścić i nie martwić się wymianą filtra powietrza przy wymianie oleju.
Stożek:
1. Trzeba usytuować w miejscu, z którego będzie łapał jak najwięcej zimnego powietrza z zewnątrz (co jak wszyscy wiemy w naszych Audikach jest bardzo utrudnione a źle usytuowany stożek jest przyczyną utraty mocy!)
2. Nie pasuje do tych samochodów...to limuzyny klasy wyższej a nie sportowe zabawki.
: 08 cze 2011, 23:21
autor: -=Rafal=-
DaveA6 pisze:Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N
Ostatnio mi to mój mechanik wybił z głowy. Pokazał mi pod światło tą "przepustowość". Mówi że dzięki temu cudowi zniszczę raz dwa silnik

Bo niedość że mam LPG, to ma tak dużą przepustowość ten filtr, że będzie to działało jak papier ścierny na tłoki

Enjoy

: 08 cze 2011, 23:38
autor: -=Rafal=-
gembas, tylko że masz Pb. A nie LPG. To też się inaczej troszkę patrzy

: 09 cze 2011, 19:43
autor: DaveA6
Tak samo można by powiedzieć o strumienicy.
Słowa znajomego mechanika: "...Mając założone strumienice przy LPG wytwarza się tak wysokie podciśnienie, że szybko lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą..."
Natomiast producent Ulter'a powiedział mi, że jeszcze nie spotkał się z taką sytuacją.
Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.
: 09 cze 2011, 19:51
autor: -=Rafal=-
DaveA6 pisze:Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.
Mi sam mechanik radził wywalić katy i wsadzić strumienice bo przy 200tys katy są do wywalenia.

: 09 cze 2011, 20:24
autor: DaveA6
dobrze wiedzieć bo ja mam ponad 300 tys

: 09 cze 2011, 22:22
autor: -=Rafal=-
Wyciągniesz to zobaczysz jak będą zapchane

Kurde, a ja mam problem gdzie je opchnąć teraz

: 10 cze 2011, 16:56
autor: DaveA6
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie są skupy katalizatorów
