Strona 1 z 2

[ A6 C5] Strumienica szczelinowa łuskowa zamiast katalizator

: 01 maja 2011, 10:54
autor: D4vid
witam wszystkich klubowiczy
mam taki dylemat czy wywalić katy(jeden padł) na rzecz strumienicy szczelinowej ?
bo chciałbym w moim 2.8 wyciągnąć trochę basu a nie tak jak obecnie metaliczny nieprzyjemny dzwiek (który kojarzy się z zagazowanym samochodem )
czytałem na innych forach ze strumienice mają więcej - niż + ale coś wierzyć mi się w to nie chce
a wy co myślicie o tym temacie opłaca sie wymieniać ?

: 01 maja 2011, 11:25
autor: Forum Audi A6
Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.

: 01 maja 2011, 11:35
autor: D4vid
kamilos_69 pisze:Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.
a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
z przeglądami to wiem
ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?

: 01 maja 2011, 11:49
autor: Forum Audi A6
D4vid pisze: a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
Nie.
D4vid pisze: ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
Za głośność odpowiada tłumik końcowy a nie kat lub rura przelotowa :p
D4vid pisze:
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?
Wręcz przeciwnie.

: 01 maja 2011, 12:09
autor: -=Rafal=-
Kup rurę przelotową w obudowie Kata i już :) Zero problemu na przeglądzie, chyyyba że upierdliwy diagnosta. :)

: 01 maja 2011, 13:24
autor: D4vid
akurat mam znajomego diagnostę wiec problemu nie powinno być ;)

: 01 maja 2011, 13:29
autor: -=Rafal=-
No to luz :) Ja bym wstawił strumienicę. Stracisz parę KM, ale za to zyskasz na momecie obrotowym. Dźwięk też się zmieni. Do tego ładny tłumik i miód :) A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot <radocha>

: 09 maja 2011, 15:21
autor: DaveA6
-=Rafal=- pisze:A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot <radocha>
Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N, lepsza przepustowość powietrza i baaardzo długa żywotność, wystarczy co jakiś czas przeczyścić i nie martwić się wymianą filtra powietrza przy wymianie oleju.

Stożek:

1. Trzeba usytuować w miejscu, z którego będzie łapał jak najwięcej zimnego powietrza z zewnątrz (co jak wszyscy wiemy w naszych Audikach jest bardzo utrudnione a źle usytuowany stożek jest przyczyną utraty mocy!)

2. Nie pasuje do tych samochodów...to limuzyny klasy wyższej a nie sportowe zabawki.

: 08 cze 2011, 23:21
autor: -=Rafal=-
DaveA6 pisze:Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N
Ostatnio mi to mój mechanik wybił z głowy. Pokazał mi pod światło tą "przepustowość". Mówi że dzięki temu cudowi zniszczę raz dwa silnik :) Bo niedość że mam LPG, to ma tak dużą przepustowość ten filtr, że będzie to działało jak papier ścierny na tłoki :)
Enjoy :)

: 08 cze 2011, 23:38
autor: -=Rafal=-
gembas, tylko że masz Pb. A nie LPG. To też się inaczej troszkę patrzy :)

: 09 cze 2011, 19:43
autor: DaveA6
Tak samo można by powiedzieć o strumienicy.

Słowa znajomego mechanika: "...Mając założone strumienice przy LPG wytwarza się tak wysokie podciśnienie, że szybko lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą..."

Natomiast producent Ulter'a powiedział mi, że jeszcze nie spotkał się z taką sytuacją.

Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.

: 09 cze 2011, 19:51
autor: -=Rafal=-
DaveA6 pisze:Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.
Mi sam mechanik radził wywalić katy i wsadzić strumienice bo przy 200tys katy są do wywalenia. :)

: 09 cze 2011, 20:24
autor: DaveA6
dobrze wiedzieć bo ja mam ponad 300 tys ;)

: 09 cze 2011, 22:22
autor: -=Rafal=-
Wyciągniesz to zobaczysz jak będą zapchane :)
Kurde, a ja mam problem gdzie je opchnąć teraz :/

: 10 cze 2011, 16:56
autor: DaveA6
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie są skupy katalizatorów :)