[ A6 C6] Chip Tuning - statystyka awarii Audi A6 C6 3.0 TDI
: 02 kwie 2011, 11:04
Witam wszystkich użytkowników Audi z silnikami 3.0.
Noszę się z zamiarem chiptuningu w moim Audi (na 99% to zrobię), ale chciałbym wybadać najpierw jak to konkretnie wpływa na wytrzymałość auta. Z racji na to, że nie jest to mój pierwszy tuning to mam już osobiście trochę z tym doświadczania.
Oczywiście z punktu widzenia zwiększenia dynamiki auta - wrażenia w 100% pozytywne.
Jednak przy dużych przebiegach jakie pokonuję niestety szybko wychodziło szydło z wora po dokonanych modyfikacjach, które zrobiłem w silnikach 2.0 TDI 140PS(do 180) i w drugim to 170PS (do 190). W autach, które użytkowałem od nowości po przejechaniu od zchipowania ok 30tkm a w drugim przypadku ok 25tkm musiałem wymienić turbinę i głowicę (głowica w obu autach).
Tak więc na wytrzymałość na pewno maleje tylko pytanie o ile w przypadku 3.0 TDI montowanym do Audi.
Dlatego też proponuję aby sporządzić prostą statystykę wśród jak największej ilości użytkowników w/w silnika z dokonanymi zmianami w programie. Proponuję aby każda osoba, która zrobiła u siebie chiptuning wpisała w tym poście następujące dane:
1. Oznaczenie silnika
2. Parametry (moc i moment) przed modyfikacją
3. Parametry (moc i moment) po modyfikacji
4. Przebieg w chwili zrobienia chipa
5. Przebieg obecny
6. awarie - wypisać jakie były w aucie awarie od czasu zchipowania i przy jakim orientacyjnie przebiegu.
jeżeli awarii nie było to proszę też wpisywać auto z informacją, że awarii nie było.
jeżeli uda się przeprowadzić taką statystykę to każdy będzie mógł sam ocenić potencjalne ryzyko.
Zapraszam wszystkich do wzięcia udziału w statystyce.
pozdrawiam
Paweł
Noszę się z zamiarem chiptuningu w moim Audi (na 99% to zrobię), ale chciałbym wybadać najpierw jak to konkretnie wpływa na wytrzymałość auta. Z racji na to, że nie jest to mój pierwszy tuning to mam już osobiście trochę z tym doświadczania.
Oczywiście z punktu widzenia zwiększenia dynamiki auta - wrażenia w 100% pozytywne.
Jednak przy dużych przebiegach jakie pokonuję niestety szybko wychodziło szydło z wora po dokonanych modyfikacjach, które zrobiłem w silnikach 2.0 TDI 140PS(do 180) i w drugim to 170PS (do 190). W autach, które użytkowałem od nowości po przejechaniu od zchipowania ok 30tkm a w drugim przypadku ok 25tkm musiałem wymienić turbinę i głowicę (głowica w obu autach).
Tak więc na wytrzymałość na pewno maleje tylko pytanie o ile w przypadku 3.0 TDI montowanym do Audi.
Dlatego też proponuję aby sporządzić prostą statystykę wśród jak największej ilości użytkowników w/w silnika z dokonanymi zmianami w programie. Proponuję aby każda osoba, która zrobiła u siebie chiptuning wpisała w tym poście następujące dane:
1. Oznaczenie silnika
2. Parametry (moc i moment) przed modyfikacją
3. Parametry (moc i moment) po modyfikacji
4. Przebieg w chwili zrobienia chipa
5. Przebieg obecny
6. awarie - wypisać jakie były w aucie awarie od czasu zchipowania i przy jakim orientacyjnie przebiegu.
jeżeli awarii nie było to proszę też wpisywać auto z informacją, że awarii nie było.
jeżeli uda się przeprowadzić taką statystykę to każdy będzie mógł sam ocenić potencjalne ryzyko.
Zapraszam wszystkich do wzięcia udziału w statystyce.
pozdrawiam
Paweł