Strona 1 z 2
[A6 C4] podnoszenie mocy w AEL-u
: 27 mar 2011, 16:09
autor: polakmaly35
wita.od pare miesiecy jestem posiadaczem c4 2.5tdi 140km+6manual.mimo wieku(16lat)auto zbiera sie bardzo dobrze,silnik ladnie pracuje(moze poza wolnymi obrotami),na nawigacji osiagam 204km/h na plaskim i bez wiatru.na zegarach mam wtedy 210 stad wnioskuje ze ogolnie naped+turbina sa dobre.oczytalem sie sporo w necie.mysle o komplecie naprawczym boscha do wtryskiwaczy(koncowki,trzpienie itp) badz cale nowe wtryskiwacze Fratelli Bosiio 216+zmiana programu do tego.najwazniejsze dla mnie sa trwalosc i niezawodnosc a potem dopiero moc.starczy mi 20-30km wiecej i troche lepszy moment.jakie macie rady dla mnie kochani???ps.powyzsze predkosci mierzone zawsze i tylko na niemieckich autostradach(najczesciej A-20):)).pozdrawiam i przepraszam jak cos nie tak ale jestem tu wlasnie pierwszy raz.
: 27 mar 2011, 17:42
autor: FAŁDZIK
polakmaly35, podniesienie mocy o jakieś 25-30% nie ma większego wpływu na podzespołu, ja również przymierzam się do zmiany map paliwowych, ale najpierw czeka mnie regeneracja pompy
: 28 mar 2011, 23:41
autor: CrocodileReggae
polakmaly35 pisze:.jakie macie rady dla mnie
no to ja CI radzę tak szybko nie jeździć szesnastoletnim samochodem - nieekologiczne a jeszcze bardziej niebezpieczne
czemu chcesz wtryski robić - dymi?
polakmaly35 pisze:.najwazniejsze dla mnie sa trwalosc i niezawodnosc a potem dopiero moc.starczy mi 20-30km wiecej i troche lepszy moment.
Jedź do dobrego tunera na chipa i tyle...
: 29 mar 2011, 00:04
autor: klezmer
CrocodileReggae pisze:
czemu chcesz wtryski robić - dymi?
Z tego co zrozumialem to zeby zwiekszyc moc.
: 03 kwie 2011, 11:33
autor: CrocodileReggae
polakmaly35 pisze:moc.starczy mi 20-30km wiecej i troche lepszy moment
Do takich zamiarów nie trzeba zmieniać wtrysków...
Jeśli jednak Twoje już leją to polecam wtryski od cowboya z f. golfa. - super ustawione ciśnienia, wielu zadowolonych klientów.
: 03 kwie 2011, 16:41
autor: arekr22
Jak juz chcesz zmieniac wtryski
to zakladaj 0.230
koszt podobny co 0.216
pozatym 0.216 maja podobny wydatek co orginalne AELa
: 03 kwie 2011, 18:56
autor: Dodek
CrocodileReggae pisze:no to ja CI radzę tak szybko nie jeździć szesnastoletnim samochodem - nieekologiczne a jeszcze bardziej niebezpieczne
i znowu kolejny przykład szykanowania c4 , oj ciekawe jak twoj pasacik awx 1xx km
w czasie szybkiej jazdy wpadnie w troszke wiekszą dziurke i ojjj urwie mu sie aluminiowy wahacz - co wtedy

??
co do wtrysków piszecie ze jak nie leja to poco zmieniać - ale jak sie chce podnieść moc najpierw trzeba sprawdzić czy wtryski wogole były ruszane od nowości - w co wątpie - a jak co to wiadomo lepiej je sprawdzić , ale jak kolega nie chce iśc na latwizne to lepiej wymienić końcówki
arekr22 pisze:Jak juz chcesz zmieniac wtryski
to zakladaj 0.230
koszt podobny co 0.216
możesz coś wiecej powiedzieć o roznicy w spalaniu /mocy i kopceniu na tych 230 ?
czy te wartości jakoś masakrycznie sie zmieniają w porownaniu do 216 ?
: 04 kwie 2011, 11:06
autor: CrocodileReggae
arekr22 pisze:Jak juz chcesz zmieniac wtryski
to zakladaj 0.230
koszt podobny co 0.216
pozatym 0.216 maja podobny wydatek co orginalne AELa
Jeśli turbo ma zostać ori - to nie ma sensu zakładać 230...
Pod sam program 216 stykają
2. 230 - fratelli bosio - różnie bywa ostatnimi czasy z jakością
a 216 można zapodać ori boscha - super trwałe, raczej na nie nie ma reklamacji
możesz coś wiecej powiedzieć o roznicy w spalaniu /mocy i kopceniu na tych 230 ?
czy te wartości jakoś masakrycznie sie zmieniają w porownaniu do 216 ?
Po programie będzie podobne spalanie.
Moc na 216/230 po programie będzie zbliżona.
Jeśli chcesz iść w stronę mocy to 230 + duża suszarka + ic
Tu gt22
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=8301
: 22 kwie 2011, 21:12
autor: Dodek
: 24 kwie 2011, 22:23
autor: AEL++
Witam...Jestem tu nowy i mam kilka pytań na ile takiego AEL można przerobić tak ostro,żeby jeszcze pojeździł troszkę...

?Mam audi A4 AFN na 198/412 zrobione już 35kk i nadal lata bezawaryjnie i jest dobrze,ale chciałbym zmienić na coś bardziej komfortowego i myślałem nad AEL 4x4...Wiem że one mają seryjnie wydajną pompę(sekcję 11tkę) i wtryski 0,210,lecz wtryski założe od swojego 0,260 i jakie turbo do tego odpowiednie wsadzić????Jakie moce uzyskał już ktoś w PL???pozdrawiam i mokrego życzę:)
: 25 kwie 2011, 01:01
autor: Dodek
: 25 kwie 2011, 18:32
autor: AEL++
napisałem,ale na razie cisza w temacie...jest ktoś jeszcze co modził AEL???
: 26 kwie 2011, 21:22
autor: Dodek
kolego wszystko zalezy od tego ile chcesz włożyć w tuning samego silnika
1000-1200 - ? - sam chip , mozna dojśc do ok 160 - 180 kucy , ale jest z tym róznie ( zależne od stanu silnika i osprzetu)
2000 ? chip + wtryski 216 najodpowiedniejszy układ do zwyklego turbo
czy ~3000 i wiecej lub mniej czasami wszystko zalezy od czesci ? chip + wtryski + inne turbo i inne graty - intercooler kolektor wydechowy no i wtryski 230 turbo k16 albo k24 , albo mozna modzić jeszcze z vtg bo wtedy bedzie lepszy dół , ale znowu może odzywać sie 2 mas
niestety wszystko zalezy od woli właściciela i jego checi na ładowanie kaski "w tylko" auto i jakby nie patrzeć juz nie pierwszej mlodości
Osobiście mysle że najrozsadniejszym posunieciem jest chip na jakieś 175 kucy i 360-380nm
i końcowki boscha 216 , regeneracja ori turbo i wywalenie kata
btw kiedys spotkalem własciciela volvo v70 z ael'em pod maską i opowiadam mi że też na forum volvo dość w nim grzebią
a co najlepsze jego brat posiada vw t4 caravelke z 2.5 tdi 102km i ktorą smiaga do de. czesto i mowił że przy 600 tys , zastosowal stage 2 - chip wtryski i wycisneło mu 179kucy
a co najlepsze mowi że ten t4 ma teraz 860 tys nalatane i silnik jest dalej zdrowiuski
: 27 kwie 2011, 09:52
autor: AEL++
rozumiem,tylko wyżej napisałem,że w swojej a4 uzyskałem 198/412 i wtryski 260-tki montuje także ze swojego audi jeżeli już...To w jakie moce i moment można pójść na K16 i K24????
: 27 kwie 2011, 17:12
autor: Dodek
poszukaj w tym dziale jest kilka wykresów ,ale trzeba sie przekopać