Strona 1 z 3

[A6 C5 1.8T]Podniesc moc w 1.8T

: 21 lut 2008, 18:51
autor: Martin
Chcialbym podniesc moc w swojej audiczce (1.8T) niestety malutki silniczek i tylko 150 konikw pod maska.Choc ponoc ta sama jednostka montowana jest w seacie leon cupra lecz jest to 210 kony silniczek.Wyczytalem ze mozna podniesc moc do 300 km!!!!Ozywiscie do 300 to dluga i kreta droga.Powiedzmy ze interesuje mnie przyrost w granicach 220 do 250 km.Pdejrzewam ze jest to mozliwe jak wszystko teraz,ecz jaka moze byc cena tych modyfikacji i gdzie najlepej ja zrobic???

: 21 lut 2008, 19:07
autor: adamusek
samym chipem mozna podniesc do 190 km i 290 Nm wiecej nie radzilbym bez zmian mechanicznych - koszt ja wiem zalezy gdzie mysle ze ok 1000-1500 zl.

: 21 lut 2008, 23:49
autor: Doc
Czipsa kup o tego jegomościa
http://www.allegro.pl/item311508420_chi ... ryski.html
Hamownia to koszt 50-100 zł w Warszawie ( dla ośki ).
Zamontowanie też grosze.

Przyrost mocy zależny jest od tego w jakim stanie jest silnik i jaki to dokładnie motor, oraz jaki numer sterownika.
Generalnie bez żadnego kłopotu podniesiesz o jakies 30 KM.

: 21 lut 2008, 23:51
autor: Chester
Mozesz zrobic chipa , wymienic turbine,zrobic wydech , szlify silnika , zalac werwe jednym slowem sie nie oplaca jak nie bedziesz robil tego sam to koszty okolo 8 000 zl

: 22 lut 2008, 22:42
autor: Martin
Tego sie obawiam,nie moge zajechac autka po 6mc od wstawienia chipa.
Przymierzam sie do powolnych zmian w mojej niunce.
Chcialbym aby lepiej sie zwijala i wygladala :-D
Lecz naprawde nie chce wywalic kasy w bloto i po jakis czasie kupowac nowy silnik.

: 27 mar 2008, 18:20
autor: Martin
Mad Max jak mozesz podeslij mi troche wiecej info jak to wyglada i od czego tak naprawde zaczac.Koszt tez mnie interesuje auto jest z 2000roku


viewtopic.php?t=273

: 28 mar 2008, 00:41
autor: WW
Wpisz w wyszukiwarke Unitronic, zrobiłem tam juz 3 auta z VAG .
Na kazdym min 50 000 km i było jak trzeba. Zero problemu. :), teraz dłubię s-ke ...

: 28 mar 2008, 13:51
autor: mikita2003
witam
WW podaj linka.dzięki

: 28 mar 2008, 18:17
autor: Martin
Spoko..Mam nadzieje ze te 50 000 km to tylko ty zrobiles a auto wciaz jezdzi.

Od listopada zrobilem 16 000 km wiec 50 dych to troche malo by bylo :-P

Mikita w wyszukiwarce GOOGLE wpisz UNITRONIC masz tam pare linkow :mrgreen:

: 28 mar 2008, 18:39
autor: mikita2003
witam wpisałem ale myślałem że ma konkretnego.poz

: 03 kwie 2008, 22:38
autor: Doc
Remap w tym silniku, to koszt 300 zł.
Dwa razy hamownia to koszt 100 zł.

Reszta to zarobek tunerów.
W większości ściemniają;, jak to oni precyzyjnie remapują; wzgledem silnika, jego przebiegu, jego stanu technicznego itd.

Jeśli nie chcesz sczytywać epromu i wgrywać wirusa, możesz wlutować podstawkę i włożyć gotową; kość z wirusem dla Twojego silnika.

Jak się to odbywa:
Jedziesz na hamownie, hamujesz auto, bierzesz wykresy. Przesyłasz mojemu koledze, który robi Ci względem nich nowy soft, programuje go na siemensie w nową; kość dobrej firmy i przesyła do Ciebie. Koszt 300 zł za program.
Jedziesz na wlutowanie podstawki, koszt 50 zł góra, wkładasz kość i jedziesz na hamownię.
Jeśli wykres Ci się podoba, zostawiasz. Jeśli nie, za darmo już poprawia Ci soft i wysyła nową; kość.

Cała zabawa 300 zł soft, 100 zł hamowanie, 50 zł podstawka.

oczywiscie mozna sobie czipować u setek cziperów których przybywa jak po deszczu. To samo kosztuje u nich 1000 - 1500 zł.
Powazne firmy z poważnymi pomiarami i bardzo poważnym dostosowaniem nie zrobią; za ta kwotę. Ci którzy czipują; po 1500 zł dużo ściemniają;, niby badają; i robią; dokładnie to samo co opisałem. Noo, posiadają; hamownie, czasami żenują;cą; ;-)

Ja u siebie zmieniam kostkę po weekendzie 1.8T AEB.
Zdecydowanie wolę wymianę kości ( tak samo jak w bios komputera ) niż remapowanie kości w sterowniku. Dlaczego ? Ano dlatego, że

a) źle sczytasz, lub ktoś Ci sczyta ORI emrom
b) wgrywają;c go w krytycznych sytuacjach będzie on wadliwy
c) Mają;c podstawkę masz ORI kość schowaną; i zawsze do niech łatwo wracasz

Efekt dokładnie ten sam. Programowanie ORI kości czy wkładanie drugiej kości we wcześniej przygotowaną; podstawkę.

Teraz masz 150 koni i moment 210
Będziesz miał 180-190 koni i moment 270-280

Tak aby było bezpiecznie.

Ps:
&#379adne boxy jak kolega wcześniej wspomniał. Bron Boze ;-)

: 03 kwie 2008, 23:42
autor: Martin
DOC to chyba wyjasniles mi wszystko :mrgreen: Dziekuje
Jak mozesz to wyslij mi kontakt do ciebie lub do twojego zioma a jak bede w Polsce napewno sie odezwe a nawet zjawie w Wawia w koncu to tylko 168km od Lubelca.

: 04 kwie 2008, 10:44
autor: Huan
Martin a nie latwiej zamienic ten model na wiekszy silnik? pomysl, przekalkuluj - w tej chwili pali juz dosc duzo bo turbo nisko sie zalacza i glodomor wpieprza jak oszalaly. Podniesiesz moc silnika wstawiajac chipa, spalanie skoczy jeszcze bardziej i osiagnie poziom spalania silnikow z wyzszym litrazem. Konkulzja - lepiej moim zdaniem kupic samochodzik z wiekszym silnikiem i miec w nim wiecej koni niz sie z nim bawic po hamowniach i firmach tuningowych - co Audi zrobilo w swojej stajni niech czlowiek uszanuje :). Rozumiem ze mieszkasz w UK i koszt utrzymania auta delikatnie wzrosnie przy wiekszym litrazu (jak stac na audi to stac na insurance), ALE!, wiekszy litraz od wrzesnia w Londynie potanieje o ile Ken Livingstone wprowadzi te swoje nowe ustawy o wyzszym "czardzowaniu" za wjazd do 1 strefy. Ja bym na twoim miejscu pomyslal o wiekszym silniku.

: 04 kwie 2008, 11:03
autor: Martin
Moze masz racje,ale chce zostac juz przy tym modelu.Sentyment i duzo przeszlismy razem :-( (ale to tajemnica).Pozatym potrzebuje teraz auta non top,czekam na dzieciaka :lol: Rozumiesz mnie?Czytalem gdzies ze nawet po tuniu spalanie wcale nie musi pjsc w gore ile w tym prawdy,sam nie wiem.Chcialbym miec tej mocy tak do 220 konikow napewno dluga droga lecz nie chce pozbyc sie mojej audioli.

: 04 kwie 2008, 11:25
autor: Huan
Martin pisze:Moze masz racje,ale chce zostac juz przy tym modelu.Sentyment i duzo przeszlismy razem :-( (ale to tajemnica).Pozatym potrzebuje teraz auta non top,czekam na dzieciaka :lol: Rozumiesz mnie?Czytalem gdzies ze nawet po tuniu spalanie wcale nie musi pjsc w gore ile w tym prawdy,sam nie wiem.Chcialbym miec tej mocy tak do 220 konikow napewno dluga droga lecz nie chce pozbyc sie mojej audioli.
Nie chce mi sie wierzyc ze spalanie nie pojdzie w gore, w koncu bedzie silnik tlukl sie troche wiecej a niestety plynu do spryskiwaczy raczej w tym przypadku pobierac nie bedzie :)