Strona 1 z 1

[A6 C5] Chiptuning - chwalę się :)!!!

: 28 lis 2010, 19:02
autor: MłodyWilk
No , no seria chyba wszystkich miło zaskoczyła a w szczególności mnie.
Widać, że do AUDI pakują silniczki z najwyższej półki :)

Ja od początku kupna auta czułem że w porównaniu z B5 którego wcześniej miałem z tym samym silnikiem(AFN) mimo iż A6 jest cięższa to silniczek ni jak ma się do tego z B5. Ciągnął od samego dołu a przyspieszenia to nawet nie było co porównywać...
No i wyszło szydło z worka

Na początku było podejrzenie przez tunera, że ta spora nadwyżka w serii wzięła się niefabrycznych wtrysków(216), ale jak się okazało, silniczek w 100% seria w tym także wtryski.
Po prostu mówiąc krótko trafiła się perełka
Przebieg 234kkm, sprawdzany z VW i tuner również potwierdził, że nikt przy przebiegu nie majstrował.

Miałem nadzieję, że skoro w serii tak bogato to i po zabiegu będzie zacnie...
Niestety wyszło standardowo jak na AFN-a na fabrycznych gratach po chipie przystało - 140KM, choć po tym co zobaczyłem w serii marzyło mi się te 150KM :)

Gdybym miał fabryczne 110KM w serii to taki zabieg byłby mocno odczuwalny a tak zrobiło się poprostu lepiej, ale bez szału.
Silniczek jeszcze bardziej budzi się do życia od 2tyś obr no i przed zabiegiem jakoś szybko kończył się powyżej 3 tyś i nie było sensu go dalej ciągnąć tylko wrzucić kolejny bieg i nadrabiać wysokim momentem.
Teraz czuć, że po przekroczeniu 3 tyś obr dalej bardzo mocno przyspiesza aż do samego końca.
Także trochę drogo wyszło te kilka koników więcej, ale ogólnie jestem zadowolony i nic mi więcej nie potrzeba do dynamicznego poruszania się.
Polecam wszystkim taki zabieg a w szczególności z silniki AFN/AVG bo tam naprawdę nie ma się co bać - silnik odporny a tym samym podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje :)
Obrazek

: 28 lis 2010, 20:35
autor: Splawik
MłodyWilk, U mnie w serii wyszło jak w podpisie. Program robiłem przy przeszło 250kkm (chyba realne z tego co mi wiadomo).

: 28 lis 2010, 21:03
autor: MłodyWilk
No to mocowo w seri mieliśmy podobnie, tylko u mnie ten moment był większy i dosyć nisko - max moment przy niecałych 1900 obr.

Najlepiej jakbyś wrzucił jakiś wykresik to by się lukneło co tam teraz u Ciebie drzemie :)

: 28 lis 2010, 22:05
autor: Splawik
Bardzo podobnie jak u Ciebie, tylko z dołu nie chciałem dużego przyrostu momentu, żeby dwumas nie cierpiał <ok>

: 28 lis 2010, 22:24
autor: Kri$
MłodyWilk, ladnie wyszlo :) Mirek zna się na rzeczy :)

: 28 lis 2010, 22:45
autor: MłodyWilk
No mi dołu nie ruszał wogóle bo i tak miałem w serii za wysoki moment co zresztą czuć po sprzęgle - dwumasa z serią sobie już kiepsko radziła :)

To ile kucy u Ciebie wyszło po zabiegu? Jaki masz moment i przy ilu obrotach?

Dziwne jest to, że jak przyjedzie na program AFN któy ma np w seri 112KM i drugi AFN co w seri ma 123KM to efekt końcowy i tak kończy się na 140KM.
Dla przykłądu - mój braciszek w seri miał 109KM a po programie 139KM :)
I tego właśnie nie rozumiem :mrgreen:

: 02 gru 2010, 21:40
autor: Splawik
MłodyWilk pisze:To ile kucy u Ciebie wyszło po zabiegu? Jaki masz moment i przy ilu obrotach?
140KM i 314NM przy 2500rpm

: 06 gru 2010, 19:09
autor: MłodyWilk
No to można powiedzieć - identyko jak u mnie :)

Pytanie tylko co jest barierą tych 140 kucy dla tych AVG???
Tuner coś wspominał, że na więcej nie pozwoli sterownik(sterowanie) pompy wtryskowej - specyfczny dla A6.

: 06 gru 2010, 23:56
autor: spanky
MłodyWilk pisze:No to można powiedzieć - identyko jak u mnie :)

Pytanie tylko co jest barierą tych 140 kucy dla tych AVG???
Tuner coś wspominał, że na więcej nie pozwoli sterownik(sterowanie) pompy wtryskowej - specyfczny dla A6.
da sie wycisnac 150 PS z seryjnego AVG [to juz granica wydajnosci ukladu wtryskowego] + trzeba troszke mocniej dmuchnac na wyzszych obrotach [wieksze sprezarka]

: 10 gru 2010, 14:55
autor: MłodyWilk
Wiem, że zmieniając sprężarkę i wtryski to można pod 160-170 KM celować.

Mi chodzi o wszystkie seryne graty tak jak u mnie czy Splawik-a.
Bo piszesz, że 150KM wyciśnie się przy większej sprężarce.

Czyli rozumiem, że przy seryjnych gratach podczas softu moc ogrnicza przede wszystkim turbo, bo seryjne wtryski i pompa mają jeszcze trochę zapasu?

: 11 gru 2010, 17:45
autor: spanky
turbo i wtryski ...