Strona 1 z 2
[A6 C5 2.5TDI V6] czas na zmiany...
: 28 lis 2010, 00:25
autor: thorgal7730
Doszedłem do porządku (prawie) z moim a6, wymieniłem przepływomierz i problem dymienia i spadku mocy zniknął, pozostał problem wycieku oleju silnikowego, ostatnio doszedłem ze wyciek jest na wężu dochodzącym do turbiny...czy to groźne dla silnika?
...dorosłem do decyzni o pozostawienia a6 i chę ja ubogacić...interesuje mnie sensowna zmiana mocy oraz zmiana zawieszenia a konkretnie obniżenie i utwardzenie. Proszę o opinie dzie i za ile to zrobić i oczywiście na jakich częściach???
: 28 lis 2010, 10:12
autor: spawn
jak chcesz tuningowac autko to sprzedaj to i kup 1.8T bo z twoim silnikiem to tylko same problemy będą

: 28 lis 2010, 10:29
autor: tarq
dokładnie odpuść sobie dłubanie 2.5TDi, szukaj 1.8T albo 2.7BiT oba wytrzymają grubo ponad 300KM bez dodatkowego zakuwania :lol:
: 28 lis 2010, 12:15
autor: thorgal7730
Tak mówicie ze 2.5tdi taki słaby jest i niewytrzymały na zmiany? A przecież są wersje 180 km. Więcej juz nie wytrzyma? A silnik 3.0 lub 2.4 nadałby się do dłubania?
[ Dodano: 2010-11-28, 12:16 ]
Spawn jak Ci to w gazie chodzi? nie masz kłopotów żadnych???
: 28 lis 2010, 12:21
autor: tarq
thorgal7730, no ok a co poza 180KM chcesz zrobić w 2.5 TDI i ze tak powiem czym ? turbo inne, od czego, wtryski inne od czego ? to nie jest 1.9TDi gdzie dostępność suszarek i wtrysków jest banalnie prosta i plug and play
żaden wolnossący silni nie nadaje się do dłubania chyba ze masz w zapleczu 15tys zł żeby sobie wolnnossaka 2.4 czy 3.0 uturbic w profesjonalnej firmie zajmującej się takimi modyfikacjami
z 1.8T seryjnego 150Km, za ok 3-4tys pln jesteś w stanie mieć już bez kłopotu 230KM i jakieś 330NM, objedziesz każde jedno ciężkie 3.0 220 konne

będziesz miał osiągi jak 2.7BIT, zagrożeniem dla takiego auta jest tylko 4.2 Q i podłubane 2.7 BIT :mrgreen: Ale zawsze jak Ci mało w 1.8T to możesz iść dalej na 3xx

: 28 lis 2010, 12:29
autor: thorgal7730
tarq pisze:thorgal7730, no ok a co poza 180KM chcesz zrobić w 2.5 TDI i ze tak powiem czym ? turbo inne, od czego, wtryski inne od czego ? to nie jest 1.9TDi gdzie dostępność suszarek i wtrysków jest banalnie prosta i plug and play
żaden wolnossący silni nie nadaje się do dłubania chyba ze masz w zapleczu 15tys zł żeby sobie wolnnossaka 2.4 czy 3.0 uturbic w profesjonalnej firmie zajmującej się takimi modyfikacjami
z 1.8T seryjnego 150Km, za ok 3-4tys pln jesteś w stanie mieć już bez kłopotu 230KM i jakieś 330NM, objedziesz każde jedno ciężkie 3.0 220 konne

będziesz miał osiągi jak 2.7BIT, zagrożeniem dla takiego auta jest tylko 4.2 Q i podłubane 2.7 BIT :mrgreen: Ale zawsze jak Ci mało w 1.8T to możesz iść dalej na 3xx

chciałbym więcej niż 180km, żeby mieć 180 wystarczyło by taki kupić

a czy i w jaki sposób, no własnie szukam tutaj podpowiedzi i kierunku w jakim nalezy pójść...hmmm wynika z tego ze 2.5 nadaje sie jedynie żeby go sprzedać

w takim wypadku jeśli miałbym sprzedawać moje i kupić to wolałbym od razy 2.7 bt tyle pytam jak w praktyce wygląda jazda tym autem? jak sie ma np do BMW 530 lub 535 lub do Saab 9-5 2.3 T ?
...bo dobre 4.2 w jakich cenach oscyluje? drogawe są z tego co wiem...
: 28 lis 2010, 12:32
autor: tarq
chcesz być najszybszy kup 2.7biT, program małe detale pozmieniasz i masz 320KM, robisz setkę w 5 sekund i jedyne co Ci zagraża to pomodzone grubo subaru i lancery, no i supercar`s czyli corvetty lambo i prosiaki

aczkolwiek subaryny i lancery będziesz zamiatał w większości przypadków
ew kup audi S2 czyli audi 80 2.2 turbo, ono po korekcie na 280KM i 400NM robi 4.8s do setki w 4 butach to jest porsche killer 8-) jedzie tak jak audi R8
2.5TDi to nie wyścigówka
4.2Q w A6 około 35tys za ładne trzeba położyć tam masz tiptronika i jakieś 6s 100km/h

: 28 lis 2010, 12:37
autor: thorgal7730
tarq pisze:chcesz być najszybszy kup 2.7biT, program małe detale pozmieniasz i masz 320KM, robisz setkę w 5 sekund i jedyne co Ci zagraża to pomodzone grubo subaru i lancery, no i supercar`s czyli corvetty lambo i prosiaki

aczkolwiek subaryny i lancery będziesz zamiatał w większości przypadków
ew kup audi S2 czyli audi 80 2.2 turbo, ono po korekcie na 280KM i 400NM robi 4.8s do setki w 4 butach to jest porsche killer 8-) jedzie tak jak audi R8
2.5TDi to nie wyścigówka
4.2Q w A6 około 35tys za ładne trzeba położyć tam masz tiptronika i jakieś 6s 100km/h

szczerze to myślałem o s6 ale sam juz nie wiem...kupić bym kupił ale nie wiem czy mnie potem eksploatacja nie pusci z torbami:)
...wiesz, nie muszę być najszybszy ale na pewno szybki...kupno diesla było hmmm jak to ujać zdroworozsądkowe bo zaoszczędziłem na jednej trasie z Polski do Holandii około 170zł a jeździłem często (poprzednio alfą 156 2.0 ts, sporo palą ale szybsza do a6 2.5tdi)...jednak a6 mi pasuje ze względu na wielkosć i wygodę, podpasowała mi tylko wolałbym mocniejszy silnik, dlatego zaczynam kombinować co tu zrobić
Ty masz 1.8 t...jakie jest porównanie do 2.5tdi??? jaka różnica?
: 28 lis 2010, 12:41
autor: tarq
no ja w A4 miałem2.5 TDi w Quattro i tez szukałem rozwiązania chciałem modzic 2.5TDI, kupiłem 1.8T z myślą o modyfikacjach, teraz trochę żałuję bo fakt 1.8T fajne i łatwe do podrasowania ale 2.7 i 4.2 maja już w serii wyjście grubo lepsze, z tym ze w 4.2 Q nic nie zrobisz ponad serie w 2.7BiT zrobisz korektę i masz auto szybkie nawet bardzo, już w serii 265KM jedzie ładnie
: 28 lis 2010, 12:43
autor: thorgal7730
tarq pisze:no ja w A4 miałem2.5 TDi w Quattro i tez szukałem rozwiązania chciałem modzic 2.5TDI, kupiłem 1.8T z myślą o modyfikacjach, teraz trochę żałuję bo fakt 1.8T fajne i łatwe do podrasowania ale 2.7 i 4.2 maja już w serii wyjście grubo lepsze, z tym ze w 4.2 Q nic nie zrobisz ponad serie w 2.7BiT zrobisz korektę i masz auto szybkie nawet bardzo, już w serii 265KM jedzie ładnie
no właśnie, koszty, ale co tam dałbym pewnie radę
...a jak ma się to 1.8t to 2.5tdi ? jakie różnice
: 28 lis 2010, 12:46
autor: tarq
trubo benzyna ciągnie do 7000obrotów nie to co klekot, znajomego 1.8T po korekcie, dolocie, wydechu ma 200KM to Ci powiem ze w A4 KOMBI w jego wypadku to jest naprawdę masakrator 8-)
teraz będzie zmieniał turbo wtryski i fmic i celuje w 240KM i 330NM, czyli będzie jechało jak S4 :lol:
jeśli miałbym porównywać moje auta 1.8T a 2.5 TDI, wybieram 1.8T
-ciche
-tanie w eksploatacji
-bezawaryjne
-z wielkim potencjałem rozbudowy
: 28 lis 2010, 12:48
autor: thorgal7730
tarq pisze:trubo benzyna ciągnie do 7000obrotów nie to co klekot, znajomego 1.8T po korekcie, dolocie, wydechu ma 200KM to Ci powiem ze w A4 KOMBI w jego wypadku to jest naprawdę masakrator 8-)
teraz będzie zmieniał turbo wtryski i fmic i celuje w 240KM i 330NM, czyli będzie jechało jak S4 :lol:
jeśli miałbym porównywać moje auta 1.8T a 2.5 TDI, wybieram 1.8T
-ciche
-tanie w eksploatacji
-bezawaryjne
-z wielkim potencjałem rozbudowy
oki, a na dzień dobry rozkłada 2.5tdi? bo nie jeździłem i nie mam porównania, niby moc ta sama ale zastanawia mnie który ma lepsze odejście??
: 28 lis 2010, 12:52
autor: tarq
1.8T jest lżejsza, jakieś 1s czy 1.5s w serii 1.8T lepsze od 2.5 TDI, 10.5 ma chyba 2.5 tdi jak pamiętam a 1.8T ma 9.3s...
Moc ta sama, niutonów więcej ma diesel a benzyna i tak przodem
miałem oba i dla mnie lepiej w serii jedzie 1.8T bo kręci się wysoko

: 28 lis 2010, 13:01
autor: thorgal7730
no to pomyślę, ale chyba będę szukał 2.7 bt...i koniecznie Q

: 28 lis 2010, 13:01
autor: tarq
innego 2.7BIt nie znajdziesz tylko Q

powodzenia