Strona 1 z 3

[A6 1,8T AEB] 210km po chipie w 1,8t?

: 08 paź 2010, 01:30
autor: peter124
Witam zakupilem jakis czas temu a6 1,8t od czlowieka ktoremu nie mam podstaw zeby nie wierzyc(dyrektor firmy w Danii-pasjonat audi). Generalnie wszystko co powiedzial sie zgadza i mam totalnie wszystkie papiery na auto ale do rzeczy. Twierdzi on ze auto ma w zaleznosci od zatankowanego paliwa oraz pory roku(powietrze) od 200 do 210km. Silnik jest wlasciwie nowy i ma 2 lata oraz przebieg 29tys km. Chipowana byla w niemczech(nie mam wykresów). Oprocz tego ze zmian zauwazylem tylko filtr K&N. Pytanie czy to mozliwe zeby auto mialo tyle koni po takich modach? Silnik to AEB czyli 150km w serii. Pozdrawiam

: 08 paź 2010, 14:17
autor: dark79
z tego co wiem AEB samym programem idzie pod 170/180 KM, w zaleznosci od serii, ale moze ma tyle, najlepiej byloby udac sie na hamownie i zobaczyc ile to ma teraz naprawde, ewentualnie porobic logi i pokazac to znawca tematu.

: 08 paź 2010, 15:23
autor: peter124
Na hamownie bede chcial sie udac we wroclawiu jak bede pl bo mnie ciekawosc zrzera ;-) . Ale moze jednak jest ktos kto zna sie na rzeczy i moglby mi odpowiedziec na moje pytanie?

: 18 paź 2010, 22:39
autor: GranuL
słuchaj 180 kucy masz po czipe skoro taki mały przebieg silnika ;) do tego 7kucy z filtra i paliwa ;) musiałby tam być jeszce Intercoller odblokowany wydech,dobry dolot i masz śmiało od 200-220 kucy ;)

: 19 paź 2010, 09:06
autor: alukard
AEB to chyba rodzynek :mrgreen:

: 19 paź 2010, 11:25
autor: kgracjank
Co do jakości paliwa.
U mnie wyglądało to tak: kupowałem fure to była zalana Shell V-Power Racing - na tym paliwie komputer wskazywał najmniejsze spalanie oraz zrywniejsze było, potem zalano (koleś ze stacji podczas gdy ja się odlewałem nalał) 95ke - porażka jednym słowem, na vagu spalanie stukowe, moc mniejsza i spalanie większe. Teraz jeżdżę na 98ce - mocy to nie ma takiej jak Shell V-Power Racing, ale nie mam na co narzekać i spalanie na bence przy moim stylu jazdy to tak w 8,5 mieści się. A od półtora roku jeżdżę na LPG to teraz już benzyny nie testuję choć w dalszym ciągu leję 98ke. Tak na marginesie na LPG to co fabryka podaje to wycisnąłem (BRC).

Także co do związku pomiędzy mocą a paliwem to jestem pewien, że jest.

Pozdrawiam

: 21 paź 2010, 22:48
autor: TuneFORCE
Oczywiście jest to możliwe, nie można o takiej modyfikacji powiedzieć "bezpieczna"... jeśli masz takiego moda zrobionego to nie radze Ci lać nic poniżej 98ki

: 22 paź 2010, 14:42
autor: egoonn
TuneFORCE pisze:Oczywiście jest to możliwe, nie można o takiej modyfikacji powiedzieć "bezpieczna"... jeśli masz takiego moda zrobionego to nie radze Ci lać nic poniżej 98ki
mógłbyś wiecej powiedzić dlaczego taka modyfikacja nie jest bezpieczna dla 1,8t ?dzieki :roll:

: 22 paź 2010, 14:57
autor: Ninja_
Zamiast jechać na hamownię i robić logi to radziłbym samemu we własnym zakresie sprawdzić przyspieszenia 0-100km/h, 60-100km/h i 80-120km/h i porównać z danymi technicznymi ewentualnie z kimś kto ma ten sam model i silnik.

: 04 lis 2010, 22:47
autor: peter124
alukard pisze:AEB to chyba rodzynek :mrgreen:
Czemu tak sadzisz??

: 05 lis 2010, 10:26
autor: egoonn
TuneFORCE,

TuneFORCE napisał/a:
Oczywiście jest to możliwe, nie można o takiej modyfikacji powiedzieć "bezpieczna"... jeśli masz takiego moda zrobionego to nie radze Ci lać nic poniżej 98ki


mógłbyś wiecej powiedzić dlaczego taka modyfikacja nie jest bezpieczna dla 1,8t ?dzieki
czekam za odp. cały czas :oops:

: 06 lis 2010, 00:50
autor: G-CS
...miał na myśli to że 200...210 KM samym chipsem nie może być bezpieczne...jeśli nie szły za tym inne modyfikacje...osiągnięcie takiej mocy w tym silniku oznaczać może tylko b. wysokie doładowanie...duże ciśnienie na pompce...i wczesny zapłon...więc wracamy do wysokooktanowego paliwa... ;-)

: 06 lis 2010, 15:56
autor: peter124
Czekam na papiery(facet nie mogl znalezc bo sie przeprowadzal) od firmy tuningowej w niemczech gdzie auto bylo robione to moze cos wiecej sie wyjasni. A co jezeli chcialbym zalozyc do tego auta gaz?

: 04 gru 2010, 11:19
autor: rasti86
peter124 pisze: A co jezeli chcialbym zalozyc do tego auta gaz?
Uuuu to teraz kolego pojechałeś :) Ogólnie nie jestem zwolennikiem gazowania tych silników.
Gazowac to można sobie astrowozy lub inne śmichy-chichy.
A dwa że przecież 1.8T nie jest jakimś mega pożeraczem paliwa. Sam mam ten silnik i nie narzekam na spalanie.

: 04 gru 2010, 11:56
autor: tarq
1.8T dobrze znosi gaz, ja jeżdżę 4mce bezproblemowo, natomiast znajomy w Audi 1.8T AGU 200KM ma gaz od nie wiem 4-5 lat porządna sekwencje jeździ pięknie, i najlepsze hamował auto latem tego roku i wyszło 203 KM :) na gazie chyba 3 czy 4 konie mniej.

Warunek porządna instalacja czyli ok 3.500tys plnów na dziś dzień to minimum.

1.8T nie pali mało w A6 C5 spalanie rzędu 13-14 litrów to standard miasto-zima, mówię tu o swoim aucie a także znajomego A4 kombi z tym motorem - auta dopieszczone sondy nowe, świece platynowe, wszystko idealna seria... nie wiem więc czy 13litrów x 4.80 = 62,40 pln to mało na setkę ;-) ja w tej chwili płace 28-30zl i zapomniałem że mam gaz nawet sobie rąk nie brudzę tankując bo robią to za mnie :)
Skoro można zaoszczędzić to czemu by nie ? co to wstyd mieć w AUDI LPG ?zaoszczędzone pieniądze można wydać inaczej np na dopieszczenie swojego wozu.

AEB to najtwardsze 1.8T, gaz na linkę a nie na elektrykę, kute częściowo korby, tłoki, silnik bardzo wytrzymały, naprawdę trzeba by umiejętności aby ten silnik skilować :mrgreen:

samym programem nie wyjdziesz poza 185koni, jeżeli masz 210 to albo masz dodatkowy FMIC albo inne turbo k03s albo k04-15, wydajniejsze wtryski z TTki, downpipe, tip, i inne bajery :-)