Strona 1 z 1

[a6 c5 AYM] od czego rozpocząć tuning

: 22 wrz 2010, 23:16
autor: Waldi77
Witam
może ktoś już dłubał AYM (155 PS)
Co proponujecie zrobić i w jakiej kolejności aby mu przysporzyć troszkę powera
a nie stracić na płaskim jak stół momencie

: 23 wrz 2010, 13:02
autor: alukard
pierwsze kompletna diagnostyka ...

pozniej przed chipem hamownia (zeby miec pewnosc ile Ps zostało) czasem mozna sie niemile zaskoczyć

auto doprowadzone do fabryki

jechac i robic chipa :mrgreen:

przezyc cos wspaniałego po chipie :mrgreen:

: 25 wrz 2010, 21:38
autor: Waldi77
Piotrusiu czy mógłbyś nie odsyłać mnie do logów i tematu o zmulonym silniku :-?
szczerze mówiąc nie wiem co masz na myśli
Byłem ostatnio podpięty pod VAGa i jest wszystko OK
Jak jeszcze powinienem sprawdzić silnik?
Od jakich przeróbek rozpocząć niewykuczam mechanicznych...
Nie wiem co jest najsłabszym ogniwem w nojej szósteczce i na co w związku z tym uważać...

: 27 wrz 2010, 09:57
autor: Forum Audi A6 .
Waldi77, vag a logi to jednak troszke rozne zeczy.po logach mozna w miare dokladnie okreslic kondycje twojego silnika.a nie ustalic tylko czy sa bledy czy nie.

: 28 wrz 2010, 08:42
autor: Waldi77
Ok,
czy możecie mnie odesłać do jakichś podstaw o logach
bo w tym temacie mam zaległości :-?

: 16 paź 2010, 23:41
autor: Waldi77
Dzięki wielkie...
a sprawa tuningu?
Może ktoś jeszcze...

: 23 paź 2010, 12:56
autor: ShoofeL
Waldi77, ja tez mam AYM i opowiem Ci moją historię.

Zacząłem od sprawdzenia stanu silnika u mechanika, itd...
Potem hamownia w V-Techu - wyszło 154,3 KM :-) strata 0,7 konia, wykres OK.

Zacząłem od chipa u kumpla w Katowicach => www.electronics-car-audio.pl
Najpierw hamownia pokazala 180 Km, ale było mi mało :-)
Więc korekta programu i tyle.

Po jakimś czasie dorzuciłem filtr powietrza z K&N.

Potem wywaliłem pre-katalizator, katalizator i tłumik środkowy :-)
Wskaźnik Boost pokazywał ładowanie w granicach 1,4 - 1,6 Bar'a :-P

A na chwilę obecną mam przelot wydech ( narazie seria, ale w planach 3" :-) )
Wskaźnik boost niestety padł i czekam na nowy, więc nie powiem jak wygląda to z ładowaniem po opustoszeniu końcowego tłumika.

Dźwiek jaki wydobywa się z rury - boooski :-)
Czasami rezonans jak w V8 :-D


...muszę się wybrać na hamownie, żeby zobaczyć, ile kunia teraz mam, bo az mnie ciekawość zżera :-)


Podsumowując - jeżdżę już tak ponad 18 miesięcy i spokój :-)

Terminowa zmiana oleju ( max 15000 km ) na Motul X-cess 8100, do tego filtry i spokój.

A jeździ się świetnie i bez problemów :-)

Po samym chipie na 180 kunia nie poznałem samochodu.
Od razu zaczal smigac jak buuurza :-)

Nie zastanawiaj się, bo szkoda mocy :-)

powodzenia w modach :-)