Strona 1 z 2

[A6 C6] Eksploatacja po Chip Tuningu - wpisy.

: 23 sie 2010, 15:26
autor: vonito
Mam propozycję bo nie zauważyłem jeszcze takiego wątku.
Propozycja dotyczy powstania wątku w którym osoby posiadające chipa w swoim samochodzie robiłyby wpisy:
Rok samochodu
silnik
skrzynia
ilość kilometrów przed chipowaniem
jaka modyfikacja
ilość przejechanych kilometrów na chipie
z możliwością uaktualniania kilometrów (to do modów)
i ewentualne wpisy dotyczące napraw które mogłyby być spowodowane modyfikacją
To dałoby pogląd jak chip tuning wpływa na samochód w dalszej eksploatacji.
Bo właśnie jest ktoś kto zrobił ponad 150 tysi na chipie ?
Coś działo się w silniku ?

Pozdro.
ÂŁuki
Ktoś miał problem ze skrzynią automatyczną ?

: 24 sie 2010, 15:00
autor: alukard
na zywotnosc silnika po chipie ma wplyw tylko uzytkownik samochodu
jezeli chip zrobiony jest z glowa to nic silnikowi sie nie bedzie dzialo.

: 25 sie 2010, 08:34
autor: vonito
Tak ale mam znajomego w salonie u Audi który naprawiał już chyba 4 skrzynie po tuningu?
Twierdzi ,że kiedyś oni sami chipowali Audi, zazwyczaj do 260-270 KM i skrzynie automatyczne wytrzymywały około 70-90 tysi.
Stąd moja prośba o informację kto ile zrobił na chipie.

: 25 sie 2010, 10:10
autor: mest1987
Za jakiś czas poważnie zastanawiam się nad włożeniem chipa do siebie, ale jeśli rzeczywiście tipy wytrzymują tak mało to pojawia się poważne pytanie czy warto? Najlepiej niech się wypowiedzą osoby, które mają chip trochę dłużej lub osoby, które posiadaja wiedzę w tym temacie.

: 26 sie 2010, 13:09
autor: carlos666
jak napisano wyżej to nie chip zabija skrzynie czy silnik, tylko ten co naciska na pedał gazu.
Trzeba najpierw zrozumieć istotę chiptuningu i znać zasadę działania poszczególnych elementów silnika oraz skrzyni, żeby wiedzieć co wolno a czego nie powinno się robić z autem po podniesieniu mocy i momentu obrotowego.
Faktem jest że skrzynie automatyczne źle znoszą podnoszenie mocy.
Chodzi tu głównie o zwiększony moment obrotowy jaki muszą znosić przy gwałtownym przyśpieszaniu.

: 02 wrz 2010, 21:00
autor: dankan
Właśnie jedni piszą ze nie wytrzymuje a inni ze taka sam skrzynia jak w Q7 i do 600Nm wytrzyma na pewno wiec już nie wiem gdzie leży prawda z tym kręceniem na maxa !!!!
Ps.
Jak Mierzyłem moc na hamowni to mówili ze kręcili takiego jak mój pod 550Nm i po pewnym czasie jednak padła skrzynia .Auto było Niemca który miał manie ścigania się z motorami i na jego odpowiedzialność poniesiono mu aż tak moment obrotowy , ale niektórzy co tu maja swoje fury powystawiane maja tez w automacie i maja tez momenty nawet więcej niż 550Nm wiec nie wiem gdzie leży prawda i ile wytrzymuje :(

: 03 wrz 2010, 17:46
autor: Peter22
bezpieczna granica dla tipa to 560-570 Nm protox w a4 3.0tdi manual zrobił moment na 600Nm i pisał ze czuc jak wał zaczyna drgac. wiec nie ma co przesadzac z Nm

: 06 wrz 2010, 09:05
autor: vonito
No właśnie do tego dążę.
Wiem, że niektórzy mają podkręcone silniki do 260-280 KM i momenty na granicy 550 lub więcej i teraz całe moje pytanie, kto ile już przejechał na tych parametrach a dokładnie ile ?
Rozumiem, że samochód zachowuje się zupełnie inaczej i trzeba jeździć z głową- to oczywiste.
Jednak miło by było żeby wypowiedział się ktoś, kto ma chipa od roku albo od, dwóch bo przecież wiadomo również , że nikt nie robi chipa, aby jeździć do 2, 5 tyś. obrotów
;-)

: 06 wrz 2010, 09:28
autor: carlos666
jeżdzę dopiero do miesiąca.
Ze względu na napęd mam przesunięty nieco wyżej (obr/min) moment obrotowy.
Niestety Quattro nie lubi dużych momentów przy niskich obrotach.
Nieważne czy silnik 1,9 czy 3,0 TDI.

: 06 wrz 2010, 10:45
autor: dankan
carlos666 ty masz ręczna skrzynie wiec możesz być spokojny :P
ja mam 20% podbite mapy i na razie wszystko ok .

: 06 wrz 2010, 10:48
autor: carlos666
Przy zakupie auta dwa miesiące szukałem 3,0TDI w manualnej skrzyni :)
Jednak po przykrych doświadczeniach z 1,9TDI quattro (170koni) wiem że o sprzęgło w napędzie 4x4 trzeba tak samo zadbać przy chipowaniu jak i o skrzynię automat.
Nie można nic pozostawić przypadkowi czy gotowym mapom wgrywanym na pałę, bo nasz portfel może to boleśnie odczuć.

: 06 wrz 2010, 12:07
autor: vonito
Dankan ale moment masz dalej niski, to na własne życzenie czy tak wyszło ?

: 06 wrz 2010, 12:46
autor: dankan
Tak wyszło ale to tylko 20 % podbity oryginał nie wiem jak tuningowy podbijają do ilu mapy czy więcej kręcą w każdej chwili mogę mieć więcej podbite .

: 10 wrz 2010, 20:52
autor: goodhope (usuniety)
Nie ma czegoś takiego jak wibracje wału podczas rozpędzania. Chyba że ma ktoś problemy z wytrzepanymi podporami wału albo przegubami krzyżakowymi. Ewentualnie auto było po dzwonie i ktoś widłą zahaczył od widlaka podczas przeładunku.

Są oczywiście odczuwalne wibracje, ale nie wału a koła dwumasowego i nie w automacie ale w manualu.

Czy ten serwis audi hamował którekolwiek auto, czy robił to na pałę jakiś jegomość dojeżdżający na telefon ?
Robiłem jakiś czas temu pewnego manuala po takim zabiegu.

Chiptuning robiła "renomowana" firma na odległość.
Wkleiłbym wykresy, ale .. za chwilę ktoś wywali post ... bo potraktuje to jako autoreklamę.

Auto zaiwaniało, a jakże, ale mocy to za wiele nie miało, a nadrabiało momentem. "Renomowana firma" na pałę odwaliła 650Nm !
Dwumas wibrował jak szalony. Auto dymiło w niskim zakresie prędkości obrotowych prze pełnym obciążeniu.
Po korekcie ubyło niemal 100Nm ale przybyło kilkanaście KM. Moment się spłaszczył, a auto przestało dymić.

Opowieści typu "bo słyszałem" "ktoś mówił" "ktoś słyszał" dopóki nie będą udowodnione odłożyć należy miedzy bajki.

Jak na razie na forum A6 "jeździ" z pewnością kilkadziesiąt chipowanych 3.0 . Gdyby którakolwiek miała chorobliwe problemy ze skrzynią (zakładając rozsądny poziom modyfikacji czyli 540-570Nm a innego tu nie spotkałem), zapewne przeczytalibyśmy o tym z prędkością światła.

Dobrze że wątki problematycznych wtryskiwaczy, spotykały użytkowników jeszcze przed chipem. Bo wiemy że to wada wrodzona, a z pewnością wielu (jak raz już tu zacytowany jakiś mechanik) próbowało by to przykleić do modyfikacji programowej.
Samochody nie są idealne, bywają awaryjne i niedopracowane już przez producenta. Pewne elementy się psują a analogia takich zdarzeń tylko potwierdza takie zjawisko.
Warto o tym pamiętać, zanim się ktoś zdecyduje na kilkuletnie auto, któremu nie wiedzieć dlaczego producent nie chce już gwarantować sprawności ;-)


p.s.
Tiptronic ma ustawiony limiter graniczny przeniesienia momentu obrotowego na 625Nm.
Moment fabryczny limitowany jest przez soft sterownika silnika a nie skrzyni biegów.
Dlaczego akurat takie wartości założył w skrzyni producent, nie wiem. Należało by spytać konstruktorów.
To tak woli wyjaśnienia. Na okoliczność kolejnej opowiastki o tym jak ktoś komuś, tak zasłyszano "modyfikował program w skrzyni tiptronica to się nie zepsuje".

: 10 wrz 2010, 22:09
autor: Społeczność Audi A6
carlos666, Tutaj to nawet wypowiedzi pana Boga mozesz sie spodziewac. Ja sowje autko mialem chipowane prawie zaarz po kupnie i mamm przjechane jakeis 7-8tys po chipie . jak narazie niezauwazylem jakis objawow niepokojacyhc!