Strona 1 z 2

[A6 C5] Chip tuning 1.9TDI 110KM

: 11 sie 2010, 12:13
autor: gruby33
Witam. Jeszcze trochę i będę kupował Audi A6 C5 z silnikiem 1.9TDI 110KM. Od razu zapytam o chip (jeździłem nie raz tą audi i trochę więcej mocy by się przydało).
I teraz pytanie gdzie najlepiej to wykonać. I czy te kostki sprzedawane na allegro co dają około 30KM więcej to nie pic na wodę.
A dokładnie chodzi o coś takiego: http://moto.allegro.pl/item1184095571_chip_box_1_9tdi_audi_a3_a4_a6_90_110_km.html

: 11 sie 2010, 19:35
autor: Kri$
Odnośnie boxów z allegro, to są to zwykłe oporniki :)
Przyklad jak samemu mozna cos takiego zamontowac - http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tu ... ing1z.html
A tu fotki jak to przewaznie wyglada od srodka -> http://web.archive.org/web/200703051400 ... inside.htm :)

Chip w 1,9 TDI AFN 110ps najlepiej wykonać u sprawdzonego i polecanego przez ludzi tunera, bo masz pewność, że będzie to program pod konkretnie Twój silnik a nie gotowiec z neta - od razu są pomiary na hamowni i tuner na bieżąco dopasowuje program do parametrów auta (jeśli na starcie było lepsze niż seria i widać, że jest świeżak, to może więcej koksu dowalić, a jeśli widać, że sprzęgło powoli niedomaga, a auto było słabsze niż seria, to np. będzie delikatniej moment poprowadzony).
W Twojej okolicy znany jest MRMotors - http://www.mrmotors.pl/ :)

: 12 sie 2010, 09:43
autor: gruby33
No dzwoniłem dziś do tej firmy. I zabawa taka to koszt około 1100-1200zł. Moc uzyskana około do 135-140KM w zależności od stanu auta.
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?

: 12 sie 2010, 10:00
autor: Jurek85
Moim zdaniem - nie rób sobie tego (BOXa) bo:
1. Jeśli nie zostanie wcześniej dobrze "zbadany" pacjent AFN to go możesz dobić :-/
2. Skoro Chip kosztuje ~1200 zł a BOX ułamek ceny to na czymś jest zaoszczędzone, mianowicie - z tego co wiem to jest to "oszukiwacz komoutera" każe pakować więcej ropki do silnika niejako zawsze pracując pod dużym obciążeniem.

Jak coś robić to porządnie albo wcale - żebyś się mógł cieszyć AFN - wcale nie jest taki zły. Jeśli jest w dobrym stanie (szczególnie turbo) to może cię mile zaskoczyć <ok>

: 13 sie 2010, 11:09
autor: spanky
gruby33 pisze:No dzwoniłem dziś do tej firmy. I zabawa taka to koszt około 1100-1200zł. Moc uzyskana około do 135-140KM w zależności od stanu auta.
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
zanim cokolwiek sam bedziesz dlubal w aucie to sprawdz czy mechanicznie to auto nadaje sie do jakiejkolwiek modyfikacji ...

: 13 sie 2010, 17:59
autor: eneron
gruby33 pisze:
Hmmm nie wiem czy te 25-30KM jest tyle warte.
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

ÂŻałuję, że moje auto jest po programie!!!! ÂŻałuję i to mocno..... że tak długo z tym zwlekałem !!! chipa WARTO ROBIć JAK CHOLERA !!!!!!!! <ok>

Przyrost niby nie duży ale po chipie ten silnik zaczyna w końcu jechać :)

Gdybym ponownie stał przed wyborem chipować czy nie, to bym w tej samej chwili odrazu się zdecydował <piwo>


Jeżdżę tak prawie 1,5 roku i jestem naprawdę zadowolony, teraz czuć, że auto wyraźnie ciagnie do ok 170 km/h, przedtem efekt był taki, że ciągnęło jako tako do 130 a pozniej to takie jakby bujanie.... AFN to nie demon prędkosci ale te kilka KM i Nm naprawdę dużo zmienia na plus.

No a teraz jak odpowiedziałem na Twoja pytanie, to szybko leć zapisywać się na wirusa bo na pewno nie będziesz żałował wydanych pieniążków <ok> no chyba, ż ejakiś partacz spie...li wszystko totalnie.....

: 13 sie 2010, 21:46
autor: poldektm
a w łódzkim macie Panowie jakiś sprawdzonych fachowców?

: 13 sie 2010, 23:32
autor: Kri$
uysy z ÂŁodzi ;)
http://www.g-lab.pl/

Chip tuning 1.9 TDI Warszawa

: 20 sie 2010, 15:34
autor: pioroon
Witam,
dziś jestem po chipie w vtech'u, a w zasadzie w kreatorze mocy na sofcie vtech'u...

Na starcie na hamowni miałem 120,6KM i 289Nm także dość zdrowo :-D

Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:

Jutro wkleje logi, bo teraz nie jestem przy skanerze :-P


Pozdrawiam...

Re: Chip tuning 1.9 TDI Warszawa

: 20 sie 2010, 22:33
autor: spanky
pioroon pisze: Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
mocny ten moment ...

Re: Chip tuning 1.9 TDI Warszawa

: 22 sie 2010, 22:34
autor: pioroon
spanky pisze:
pioroon pisze: Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
mocny ten moment ...
Dość mocny, ale nie kopci, dopiero puszcza trochę "bączków" powyżej 4000obr.
Koleś powiedział mi, że może mi zbić ten moment w okolicach 2500obr (sam powiedział że na forum pewnie na to ludzie mogą krzywo patrzeć) ale powiedział żebym pojeździł z tydzień i wrócił i jak będę chciał to mi to może bez problemów poprawić jakby co...poza tym w całej reszcie zakresu aż do ponad 4000obr. cały czas ma ponad 20KM i sporo Nm więcej także ładnie ciągnie.

W sumie to nie wiem czy zbijać ten moment czy nie ? W sumie już się zacząłem przyzwyczajać do np: niedodawania na maksa gazu na "jedynce" żeby asfaltu nie rwało...na razie pierwsze dni i banan w gębie bo 2.0tdi w paskach i audiczkach bez polotu ;) ALE co radzicie zbijać ten moment czy nie :?:

Tak btw powiedziałem, że jestem z klubu Audi A6 i zapłaciłem zamiast 1700pln - 800pln <ok>

Obrazek

[ Dodano: 2010-08-24, 15:53 ]
Może ktoś rzuci okiem i oceni ktoś ten wykresik ? ;)

[ Dodano: 2010-08-27, 10:23 ]
Coś nie ma chętnych do porady i oceny :-P

: 28 sie 2010, 21:58
autor: Jurek85
A ja mam kilka pytań.
pioroon pisze:Tak btw powiedziałem, że jestem z klubu Audi A6 i zapłaciłem zamiast 1700pln - 800pln <ok>
Rzuć adresem tej firmy itd najlepiej adres internetowy. Może w okolicy KRK się trafi.
pioroon pisze:Na starcie na hamowni miałem 120,6KM i 289Nm także dość zdrowo :-D

Teraz jest 151,4KM i 382Nm po prostu w porównaniu ze "starym autem" to jest pocisk :mrgreen:
Czyli to nie AFN. A jak możesz mi powiedzięć jakie miałeś średnie spalanie wcześniej a teraz jak to wygląda.

Ewentualnie ktoś z zawirusowanym AFN niech powie coś od siebie.

Spalanie zapewne jest wyższe - dlaczego? - bo na pewno teraz bawisz się w kto pierwszy spod świateł ten lepszy. Ja bym przynajmniej tak robił :mrgreen:

Co na to powie skrzynia biegów i pozostałe podzespoły auta? Przekazywanie napędu na koła?

Pozdro - też się zastawiam nad chipem, ale bardziej chyba wolę ledy na tył <ok>

: 29 sie 2010, 10:19
autor: pioroon
Jurek85 pisze:Rzuć adresem tej firmy itd najlepiej adres internetowy. Może w okolicy KRK się trafi.
http://www.kreatormocy.pl/
Czyli to nie AFN. A jak możesz mi powiedzięć jakie miałeś średnie spalanie wcześniej a teraz jak to wygląda.

Ewentualnie ktoś z zawirusowanym AFN niech powie coś od siebie.

Spalanie zapewne jest wyższe - dlaczego? - bo na pewno teraz bawisz się w kto pierwszy spod świateł ten lepszy. Ja bym przynajmniej tak robił :mrgreen:

Co na to powie skrzynia biegów i pozostałe podzespoły auta? Przekazywanie napędu na koła?

Pozdro - też się zastawiam nad chipem, ale bardziej chyba wolę ledy na tył <ok>
Chyba wcześniej nie napisałem, mój to AJM. Spalanie w mieście o dziwo mi spadło :!: Mimo, że tak jak mówisz czasem spod świateł się wystartuje, żeby jakieś 2.0 TDI wciągnąć :mrgreen: . Podejrzewam, że tak się dzieje przez to, że szybciej uzyskuję prędkość 'przelotową'. Mam takie szczęście, że do i z pracy jeżdzę pod korki także dłużej jadę ze stałą prędkością. Normalnie na tych seryjnych 120KM na zbiorniku w mieście robiłem ok 850-900km, teraz zrobiłem (przy dużej ilości zabawy i bananie w gębie :mrgreen: ) jeszcze niecały zbiornik ale wskazówka na połowie zbiornika była po zrobieniu ok 470km, ale najbardziej adekwatny wynik będzie jak dojeżdżę ten zbiornik.

Jeżeli chodzi o podzespoły to trochę obawiam się zawieszenia, dlatego w tym tygodniu jadę jednak wygładzić trochę ten moment, tak żeby miał max 350Nm, bo teraz na jedynce i dwójce rwie asfalt, a to wiadomo, że zawieszenie i sprzęgło (które mam nowe) mogłyby dostać w cztery litery. Na razie za krótko jeżdżę na chipie, ale myślę, że po wygładzeniu tego wykresu w okolicach 2300-2700obr. będzie wszystko bezpieczniejsze.

Pozdrawiam,

: 05 wrz 2010, 11:16
autor: karolp1
gruby33 pisze:P.S A jeśli bym samemu zrobił ten układ z rezystorem przy tej kostce to czy taki "tuning" może jakoś uszkodzić samochód? Czy to będzie bezpieczne i jak w realu z przyrostem mocy?
jak ustawisz dobrze dawke i podniesiesz cis doladowania i bedzie to wszystko wmiare bez dymnie to nic sie nie stanie a przyrost ok 10-15KM

: 04 paź 2010, 21:27
autor: metronomus
ja mam auto po tuningu zrobionego za pomoca zakupionego chipa.... efekt taki, że trzepie strasznie na każdym biegu przy obrotach od ok 1500 do 2000.

Teraz umówiłem sie z tą firmą:

http://allegro.pl/chiptuning-hamownia-s ... 32736.html


Powiedzcie, czy warto tam jechać??

[ Dodano: 2010-10-04, 21:28 ]
tzn. szukam czegoś we Wrocławiu