Strona 1 z 3

[A6 C5 AFN] Zmiana turbo

: 23 sty 2010, 14:08
autor: K@MiL
Witam!

Mam takie pytanie do Was. W jednym Audi mam AFN'a w którym będę chciał dać CHIP na jakieś 130-140KM. Autko chodzi całkiem fajnie ale zastanawiam się nad wymianą turbo. I teraz pytanie czy do AFN'a można zamontować turbawkę z jakiegoś innego modelu? Czy dzięki temu przybędzie już w tym momencie parę KM? Oraz czy po wymianie turbo trzeba przeprogramować kompa/mapy?

: 23 sty 2010, 21:27
autor: TuneFORCE
było już kilka razy ;-)
zależy jaką moc chcesz osiągnąć, najpopularniejszy mod to:
- 216ki
- turbo AWX
- FMIC
- program
ok 155-165KM/320-350Nm do zrobienia

: 24 sty 2010, 16:41
autor: K@MiL
No właśnie chodzi o to, że nic poza turbo nie chcę wymienić... Ewentualnie jeszcze program sterujący.

: 24 sty 2010, 18:53
autor: TuneFORCE
To wrzuć turbo od AWXa i zrób program pod to, turbo będzie pracowało na lightowych nastawach więc powinno długo pożyć.

: 24 sty 2010, 18:56
autor: K@MiL
TuneFORCE pisze:zrób program pod to
Coś więcej? :-P A tak z ciekawości czy programem VCDS mogę zmienić jakieś tam parametry podczas wymiany turbo?

: 24 sty 2010, 19:22
autor: TuneFORCE
Nic VCDSem nie zrobisz ;-)
Jak będziesz miał TYLKO większe turbo to nie spodziewaj się cudów, bo paliwa będzie brakowało i raczej więcej niż ok 145KM nie będzie - trochę więcej niż na seryjnej turb.

: 24 sty 2010, 20:12
autor: K@MiL
Czyli sama wymiana turbawki ile mi może dodać KM?

: 24 sty 2010, 23:14
autor: TuneFORCE
Wymiana turbiny da Ci tylko możliwość zrobienia więcej o ok 5-10KM nic więcej bo i tak braknie paliwa. Jeżeli i tak masz turbo do wymiany to pakuj od 130ki, dłużej pojeździ niż seria(pod warunkiem że będzie w dobrym stanie).

Jak jednak się zdecydujesz na seryjną turbinę to mam taką na sprzedaż <ok>

: 25 sty 2010, 10:55
autor: K@MiL
Jeszcze takie pytanie o ile może być wyższe spalanie?

: 25 sty 2010, 12:31
autor: alukard
po co chcesz wymieniac turbo skoro nie wymienisz nic innego ...
moim zdaniem bez sensu ....
spalanie przy jezdzie takiej jak do tej pory nie wzrosnie
ale majac chipa nie da sie tak jezdzic wiec napewno bedzie wieksze myzle ze nie powinno byc wiecej niz 1 litr przy butowaniu

wkladaj 216 + hybryde 18/20 i masz 150 kunia o ile zdrowa pompa

najlepiej przed chipem na hamownie
na seryjnych klockach wtedy bedziesz wiedział na czym stoisz
bo moze byc tak ze pompa nie pocisnie wiecej niz 130ps i wtedy ....
sam sobie odpowiedz na pytanie

: 25 sty 2010, 12:42
autor: K@MiL
No właśnie o to chodzi, że nie chcę za dużo wrzucać w auto, bo nie wiem czy nie będę go sprzedawał tak szczerze... Jedynie bym zrobił wtedy turbo od tego AWXa i chip. I to bardziej z czystej ciekawości ten CHIP bo chciałbym zobaczyć dla samego siebie jakie daje to rezultaty.

: 25 sty 2010, 12:49
autor: alukard
moim zdaniem na seryjnych innych klockach + turbo od AWX nic (ewentualnie moze minimalnie ale to minimalnie moment u gory bedzie wyzej i max 5 koni wiecej )
bo co ci da samo powietrze jak nie bedziesz mial paliwa ??

dla mnie to jest tak jakbys
zalozyl z tylu wieksze kola a z przodu mniejsze i mowil ze masz z gorki bo chcesz zby ci auto szybciej jezdzilo ....

: 28 sty 2010, 09:04
autor: K@MiL
Czyli dobrze by było jeszcze 216 założyć?

: 28 sty 2010, 13:59
autor: alukard
K@MiL pisze:Czyli dobrze by było jeszcze 216 założyć?
nie dobrze tylko w pierwszej kolejnosci :mrgreen:

ale najlepiej to :
pompe 11 mm 038 130 107 J
wtryski 230
turbinka od BRD
FMIC z Iveco
Jednomas od 1Z + sprzeglo od VR6

i masz pan jakies 200 kunia <ok>

: 28 sty 2010, 22:35
autor: TuneFORCE
alukard, kolega się pyta czy może przy okazji zamiany turbiny wrzuć wiekszą, nie pyta o jakiś mega tuning tylko o to czy można i co to da....

a wracając do Twojej wypowiedzi...na 160KM jest prosty sposób:
- turbo od AWX a nie żadne hybrydy
- 216ki
- FMIC
- soft

to wszystko kosztuje, a turbo od AWXa jest nie wiele droższe więc niech je sobie założy, jak będzie miał ochotę to w przyszłości wrzuci 216ki...itd