Strona 1 z 5
[A6 C4 2.5TDI 140ps quattro] Wymiana turbiny na jaką???
: 20 wrz 2009, 16:13
autor: adams1986
witam wszystkich
Mam do was kilka pytań drodzy forumowicze"
1. Zbliża się koniec mojej turbinki w niuni i zastanawiam się nad wymianą na troszkę większą, od znajomego dowiedziałem się że do silnika AEL bez większych problemów można zamontować turbinkę od merca 3.2 cdi, podobno są jakieś specjalne przejściówki dzięki którym mocowania pasują, czy ktoś się już bawił w coś takiego, ewentualnie może podać jakiegoś linka gdzie jest to lepiej opisane bo jak na razie nie mogę nic konkretnego znaleźć???
2. Mam zamiar tez wymienić końcówki wtrysków na ciut większe, jakie końcówki by w miarę pasowały do korpusów i dało się je dobrze ustawić???
Oczywiście pod wszystko będzie na końcu robiony dobry program i zastanawiam się jeszcze jak jest z wytrzymałością ori podzespołów, skrzynia, sprzęgło półosie itp. czy dadzą radę czy trzeba też myśleć nad ich wymianą???
: 22 wrz 2009, 15:01
autor: arekr22
Jam mam u siebie K24
od starego merca 300td
Mocowanie tez na cztery sruby tylko rozstaw wiekszy
musialem otwory rozpilowywac
u mnie turbina wchodzi na styk
Jezeli dasz redukcje tubina moze opierac sie o podluznice
z tego co wem 3.2CDI ma mocowanie na 3 sruby
: 22 wrz 2009, 19:42
autor: Valery
Podłącze się do tematu.
Czy wymiana końcówek wtrysków na te z silnika VW T4 AHY lub AXG (otwory 0.216) + remap w ECU dałaby jakiś sensowny wynik i czy to w ogóle możliwe zamontowanie tych końcówek do tych wtryskiwaczy?
Czy jest sens zmieniać na te końcówki aby uzyskać parę dodatkowych kucy?
Dodam jeszcze oznaczenie wtrysków
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
: 23 wrz 2009, 12:55
autor: alukard
a w r5 nie ma juz wtryskow 0.216

: 23 wrz 2009, 14:58
autor: Valery
Z tego co wyczytałem to standardowo AEL jest na wtryskach o średnicy otworków 0,210 mm.
Widzę, że tu proponują końcówki o otworkach 0,230 PowerPlus 764 firmy Fratelli Bosio
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Ciekawie jak by się spisywały te wtryski 230 + remap ECU.
: 23 wrz 2009, 16:06
autor: alukard
TO juz wszystko bedzie uzaleznione od pompy wtryskowej
ale jak by byla zdrowa + wieksze turbo
to pewnie cos pod ~190PS bylo by bez problemu

: 25 wrz 2009, 15:20
autor: adams1986
arekr22 pisze:Jam mam u siebie K24
od starego merca 300td
Mocowanie tez na cztery sruby tylko rozstaw wiekszy
musialem otwory rozpilowywac
u mnie turbina wchodzi na styk
Jezeli dasz redukcje tubina moze opierac sie o podluznice
z tego co wem 3.2CDI ma mocowanie na 3 sruby
z jakiego merca dokładnie masz tą turbinkę
w124 300td 147ps czy w210 300td 177ps :?:
czy przyrost mocy jest odczuwalny, jak z podłączeniem turbo, wężyki, kabelki wszystkie pasują czy trzeba rzeźbić :?:
jak możesz zapodaj jakieś fotki :-D
: 25 wrz 2009, 18:01
autor: TuneFORCE
Najlepiej szukaj K24, tutaj masz mały spis w jakich autach to turbo występuje:
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=K24
Jeżeli Ci się chce grzebać to może lepiej włożyć coś z rodziny
GT20 jakie w VOLVO były montowane będą na pewno młodsze i prędzej jakąś nie zarżniętą dostaniesz, ewentualnie GT17/18
: 27 wrz 2009, 14:16
autor: arekr22
Turbo mam od w124 3.0 td 147ps
Ogolnie zezbienia jest duzo
malo miejsca miedzy podluznica a turbo
inny rozstaw otworow przy mocowaniu kolektora
musialem rozpilowywac otwory
Ale dla chcacego nic trudnego
teraz mam ok 190hp
na orginalnych koncowkach 0.210
boost 1.3 bara
lag jest wiekszy wiadomo wieksze turbo
ale chodzi cihutko nie gwirzdze
W przyszlosci planuje wieksze koncowki
: 27 wrz 2009, 16:31
autor: elmi_k
arekr22 pisze:teraz mam ok 190hp
shamowane czy "na oko"
: 27 wrz 2009, 18:01
autor: arekr22
Hamowalem u Rogalotiego
wyszlo 182 hp
wtedy mialem jeszcze orginalna turbine
i ograniczenie na sofcie pow 4000 rpm pompowala 1.05 bara
bez duzego dymu
Teraz mam 1.3 bara wiec mysle ze 190 bedzie spokojnie
: 27 wrz 2009, 20:32
autor: elmi_k
arekr22 pisze:wyszlo 182 hp
czyli po samym chipie tyle wyplulo
: 28 wrz 2009, 00:50
autor: adams1986
arekr22 pisze:Hamowalem u Rogalotiego
wyszlo 182 hp
wtedy mialem jeszcze orginalna turbine
i ograniczenie na sofcie pow 4000 rpm pompowala 1.05 bara
bez duzego dymu
Teraz mam 1.3 bara wiec mysle ze 190 bedzie spokojnie
a jak kolego z podzespołami, sprzęgło skrzynia, przeguby, hamulce dają radę?
: 28 wrz 2009, 10:40
autor: piatek
tez się dołączam do tematu, planuje trochę wzmocnić mojego AEL-a, tylko chcę to zrobić z głową aby nic nie popsuć.
co do wtryskiwaczy 230 to koleś co zajmuje się tunigiem TDI mówił ze sama ich zmiana da reakcje taką jak byśmy jechali w chłodny dzień. Proponował mi wirusa z hamownia za 900 i zrobi tak trochę ponad 170 km, zastrzegał że to taka bezpieczna moc bez ingerencji w osprzęt
: 28 wrz 2009, 11:07
autor: elmi_k
a moze ma ktos jakies doswiadczenie z VNT??