Strona 1 z 3

[a6 c5 2.8 ] usprawnienie silnika i chip

: 31 sie 2009, 19:58
autor: sikor
witam . kilka razy juz poruszalem ten temat jednak nadal sie zastanawiam jak usprawnic silnik . rozmawialem dzis z wlascicielem hamowni i powiedzial ze chiptunning moze byc nieoplacalny bo np. niedawno robil audiczke 2,4 170 konikow i na hamowni pokazalo 133 konie po chipie wzroslo do 135,7 wiec obojetnie jak wyszlo to te koniki bardzo szybko zdychaja w audiczkach , podobne opinie slyszalem o moim silniku , przejrzalem forum i jest kilka rad np. kolega dorus gdzies pisze o odizolowaniu dolotu powietrza co podobno wyeliminowalo strate mocy w upalne dni , jesli ktos ma jeszcze jakies fajne rozwiazania to napiszcie , bo chce troche pogrzebac w aucie ;-) , no i czy ktos byl z was z silnikiem wolnossacym na hamowni albo ma jakies pewne dane jak to wyglada w przypadku nieuturbionych silnikow czy faktycznie jest taki wielki spadek mocy po kilku latach ?? ja juz ze strachu przed ta hamownia zaczalem szukac silnika na allegro bo moj ma 300 tys i jak sie okaze ze mam 140 koni to sie zalamie

: 31 sie 2009, 22:40
autor: pqlamz
2,4 170 konikow i na hamowni pokazalo 133 czy to mozliwe???
Moze to nie byla moc silnika tylko moc na kolach???
TO BYLO QUATTRO CZY OÂŚKA???
A co do silnika 2.8 teżczytalem ze kucyki odchodza w sina dal :evil:
Ciekawe jak jest z moim :?:
Mam 250 tys!!!
A co do silnika na allegro skad bedziesz mial pewnosc ile ma koni???
moze sie okazac ze tyle co Twój albo jeszcze mniej :shock:
I co wtedy :-?

: 31 sie 2009, 22:44
autor: sikor
najpierw musze prekonac sie ile ma moj a pozniej jesli bedzie kiepsko , znalezc z mniejszym przebiegiem , nowszy i najlepiej samemu sobie go przywiezc z jakiegos rozbitka sam nie wiem , poprostu jesli sie okaze ze jest tam cos okolo 150 koni to bede zalowal ze nie kupilem 1.8t , bo po co mi takie spalanie , oplaty , pojemnsoc silnika skoro ma mniej koni niz stare bmw 1.8 bez turbiny......................... to audi 2.4 mialo naped na przod , zreszta podal moc sumujac moc na kolach i straty wynikajace z calej reszty , dodal tez ze silniki audi 2.4 2.8 i inne wolnossace tak maja wiec nie wyssaltego z paca w koncu mi odradzil chipa bo i tak pewnie bedzie mniej mocy niz powinno byc bez niego a przeciez powinno mu zalezec na kasie za chipa ..............

: 31 sie 2009, 22:52
autor: pqlamz
To jest fakt z tym spalaniem ale ostatnio próbowalem sie z vectra 2.5 170hp.Dodam ze maly przebieg i autko zadbane silnik jak nówka!!!I moje qattro ma takie samo przyspieszenie!!!Niby mam wiecej mocy ale tez wieksza mase :oops: No i naped qattro który troche zabiera mocy :!: A wiec u mnie chyba nie jest tak zle????
Ale najlepiej sprawdzic to na hamowni 8-)
Ja sie nieodwaze pojechac na hamownie bo potem by mnie mogla glowa przez miesiac boleć :mrgreen:

: 31 sie 2009, 23:02
autor: sikor
co do vectry - wcale nie musiala miec juz 170 koni ;-) , ale nie wiadomo jak jest naprawde z tymi mocami duzo sie tu pisze o tym ale jeszcze nie widzialem zadnego wykresu , ja jadac do polski mialem wlaczony gps i na kompie mam 243 maxymalna predkosc z tym ze nawet nie jechalem w celu sprawdzenia poprostu tak mi sie zagalopowalo , fabryczna to 237 chyba wiec tez niepowinno byc zle ale nie wiadomo czy to nie bylo troche z gorki z wiatrem itd. a6 nie sa lekkie ale 193 to tez nie malo a uzytkownicy 110 konnych 1.9 nie nazekaja na dynamike , nie mam w tej chwili mozliwosci na zmierzenie mojego autka ale gdyby ktos sie zgodzil to nawet doloze czesc pieneidzy zeby zmierzyl jakiegos wolnossacego i pokazal wykres , no i nie wiem jak twoj ale u mnie moc czuc dopiero powyzej 3,5 tys obrotow , jesli tylko znajde tutaj tasme termiiczna to poprobuje z tym owijaniem dolotu moze to troche pomoze bo faktycznie jak goraco to jakby byl slabszy , no i mam nadzieje ze jest wiele innych pomyslow na wskrzeszenie kilku koni

: 31 sie 2009, 23:14
autor: pqlamz
Ja zauwazylem ze silnik 2.8 jest wrazliwy na jakosc paliwa ostatnio bylem w Chorwacji i musze powiedziec ze jak zatankowalem tam swoja niunie 98 to czuc bylo wyrazny wzrost mocy.Jakby jej z 20 hp przybylo :shock:
PO przekroczeniu 4,5tys/obr dostawala wyraznego kopa :mrgreen:
No i srednie spalanie wynioslo mi na tym paliwie 10L/100km a dodam ze predkosci byly autostradowe :-P W pewnie dlatego ze autostrada jechalem :mrgreen:
A co do predkosci max. nie sprawdzalem :-( ale z wł. klima 240 spokojnie dalo rade {licznikowe} moze bylo by wiecej tylko pasazerowie zaczeli krzyczec :mrgreen:

: 01 wrz 2009, 07:15
autor: sikor
no to niezle zaraz zaczniemy pisac czy ob y nasze autka nie maja wiecej niz 193 konie :-D

co do paliwa masz racje ja wyjezdzam polskie 98 i tankuje prawie na pusty bak dunskie 98 - kilkanascie kilometrow i wydaje sie jakby ci ktos dopompowal kola ;-) , jednak nadal nic nie wymyslilismy w sprawie mojego tematu ,



tak mi sie przypomnalo moja audib4 jest troche slabsz awiec bardziej czuc kazda zmiane w mocy i na dunskim paliwie przekraczala 190 km/h a na polskim nie chiala dobic do 180 , moze tez mial na to wplyw wiatr itd ale widocznie to wyjatkowy zbieg okolicznosci bo probowalem kilka razy

: 01 wrz 2009, 13:24
autor: sikor
tak masz racje dlatego psialismy ze to licznikowe albo ze z gps-a ale moglo byc z gorki :)


poprostu zeszlismy troche z tematu , jednak jest kilka rzeczy ktore by pomogly jak np . czytalem o czyszczeniu przeplywki , o tym ze kolega (chyba dorus) z forum odizolowal uklad dolotowy od cieplego powietrza i mial opisac jednak nie opisal wiec myslem ze moze tu ktos zrobi a druga sprawa to zmierzenie tej mocy na hamowniach i chociaz po czesci rozwiac wszstkie te domysly , dla mnie chip tuning ktory jest opisany na jednej ze stron www , czyli ze 193 do 210 konikow bylby satysfakcjonujacy tymbardziej ze a6 c6 ma wlasnie 210 konikow w silniku 2.8 , tyle ze skoro audiczka 2.4 legitymuje sie 133 konmi to robi sie troche nieciekawie tymbardziej ,ze koles powiedzial ze to nic nowego w silnikach audi

: 13 paź 2009, 09:36
autor: corel
Przylaczajac sie do tematu szczerze tez obawiam sie sprawdzania auta na hamowni :) jednakze skoro osiagnalem predkosc wieksza niz maxymalna predkosc fabryczna (z tego co pamietam napisane bylo 235 km/h dla 2.8) a setke robilem w 8,5 s :) wiec raczej nie jest zle. A co do tego 2.4 i 133 to by mnie to zabolalo bardzo... jestem tylko ciekaw czy ten silnik nie jest uszkodzony i czy czesci typu świece, przewody, przeplywka itd sa sprawne... :?:

: 13 paź 2009, 20:02
autor: sikor
tego nikt nie wie ale 2.8 podobno tez sie osłabia po kilku latach , jeśli mam 150 koni zamiast 193 to zmieniam furę na inna , ja rozumiem ze przebieg i wogole no ale bez przesady jeśli to ze silniki vw/skoda/seat/audi są tak "niedorobione " to szkoda czasu na podniecanie się ze mam 193 konie i mogę sobie trochę pofruwać , jak mam miec spalanie 12 na 100 przy 150 konikach to wole kupić 136 konna opla astre i robic kolesi w a6 2.8 ....................................................................przykra sprawa ale trochę się zawiodłem na swojej niunce

: 14 paź 2009, 01:17
autor: BartG60
witam, nawiazujac do hamowni to ja wlasnie wrocilem z DYNOSOFT'u
i moja sucz (seria) 1.8T wyplula 178.7 KM i 247.8 Nm <piwo>

Nastepne auto ktore kupie to bedzie cos w stylu rzedowki TFSi,
na V'ke sie nie bede porywal.

PZDR///

: 15 paź 2009, 08:03
autor: corel
sikor, nie koniecznie musisz miec az taki spadek. najgorsze tylko co jest to dwa zle argumenty

1. Silnik traci kuce
2. Nie mozna go podkrecic

powiedz mi tylko Ty masz strumienice zamiast katalow?

: 15 paź 2009, 09:41
autor: sikor
nie nie mam , u mnie jest wszystko seryjnie , myslaem o wydechu bo moj mi sie nie podoba (nie widac nawet koncowek a jak kupowalem to liczylem na dwie po bokach ) , musze przejechac sie na hamownie i sprawdzic co jest ale silnik naprawde jakos mi nie wyglada na prawie 200 koni niby predkosc max duza i powyzej 100 jakos ciagnie ale mimo to srednio, wymienie jeszcze raz filtr powietrza , swiece , kable , i wtedy pojade na hamownie zobacze ak jest naprawde jesli moc bedzie ponizej 180 koni to bede szukal przyczyny , spalanie jest male jak na ten silnik bo mieszcze sie zawsze w 10/100 juz mialem taki problem ale wymiana filtra paliwa pomogla , zmierzylem jednak cisnienie na pompie paliwa i jest o chyba 2-3 bary nizsze niz powinno byc nominalnie , czy myslicie ze to tez moze byc przyczyna ? (chyba ze spadku mocy nie ma a bardziej moj niedosyt po roku jezdzenia )

: 15 paź 2009, 14:41
autor: R2D2
Może ta strona będzie pomocna w temacie,ja też myślę jak tu dorzucić pare kucy. http://www.44tuning.pl/audi/chip-tuning ... 93-km.html

: 15 paź 2009, 21:32
autor: sikor
hmm ciekawe tylko pisalem o tym z tunerem , o ktorym jerst wczesniej i odpowiedzial ze to sie tyczy tylko nowego silnika(jakby takie byly) , a stary moze miec na tyle malo koni ze po tuningu nie bedzie mial tyle ile seria , 17 konikow i 30 nm to nie tak malo no ale jesli juz sie ma te 193 a nie np 150-160 , byla zreszta seria 2.8 210 km ale nie wiem czym sie roznila od 193


wlasnie w innym temacie znalazlem linka http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 , i tu jest napsiane ze 2.4 mialy tez 136 koni wiec moze on mierzyl taki silnik i dlatego uwazal ze tyle brakuje do serii a brakowalo tylko 3 koni bo wlasciciel tez byl w bledzie co do mocy sowjego autka