Strona 1 z 3

A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 30 wrz 2020, 21:11
autor: bboykoti
Witam,

Dodam temat, bo może się przyda komuś w przyszłości kto by chciał mieć "trochę" więcej mocy w 2.0TFSI :D

Co zrobione (jeżeli silnik zdrowy):

1. Hybryda stage2+ by Geremi VAG Garage - 1500zł + 700zł (nowy kolektor wydechowy + uszczelnienie gruszki). Pęknięty kolektor od środka jest w
90% turbin.
Obrazek

2. DP 3cale + bandaż - 450zł
Obrazek

3. FMIC 450x180x65 wstawiony w oryginalny układ + sylikony i opaski - 450zł. Teraz mam FMIC i oryginalny intercooler, koszt bardzo niski i mało roboty a chłodzenie jeszcze lepsze.
Obrazek

4. 4 dniowe strojenie w BRK tuning Tupadły, obok Inowrocławia - 1500zł
Obrazek

Jak widać niski koszt żeby osiągnąć 280KM/400Nm. Wychodzi zaledwie 3900zł przy turbinie w dobrej kondycji lub 4600zł w moim przypadku ;)
Robocizna w moim przypadku własna, także nie liczę ;)
Auto w porównaniu do serii to jakiś szatan <hura>

Pozdrawiam

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 01 paź 2020, 20:56
autor: mat1324
Brakuje tylko quattro, aby ujarzmić te 280 KM :). Pewnie jest problem z trakcją na mokrym?

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 02 paź 2020, 19:50
autor: bboykoti
mat1324 quattro by się przydało ale nie wiem czemu Audi się nie zdecydowało na takie połączenie skoro w 1.8T było i w C7 po lifcie (lub USA przed liftem) też już jest ;)

Jeżeli chodzi o trakcje to tak, jest problem ale nawet na 3 biegu na suchym a co dopiero mówić o mokrej nawierzchni, w mokry dzień wracając ze strojenia miałem problem z trakcją nawet na 4 biegu <boisie> Dodam, że mam koła 255/35/19.
Ale popatrz na wykres momentu obrotowego, porównując go do seryjnych jest bardzo agresywny i to właśnie mi się zawsze podobało chociażby po programach stage1, że auto bardzo odżywa i jest to mocno odczuwalne.

Tego typu autem trzeba się po prostu nauczyć jeździć i wiedzieć jak operować gazem, żeby powalczyć z trakcją bo jego waga, czyli 1540kg i takie wartości mocy i momentu dają świetną zabawę, duże możliwości i uśmiech na twarzy po wciśnięciu gazu :D

Pozdrawiam

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 02 paź 2020, 19:57
autor: Zbichu
Napisz coś więcej o tych możliwościach. Jakie czasy 0-100, 100-200, 1/4?

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 03 paź 2020, 20:02
autor: Gregorski3
Ciekawe ile sprzęgło wytrzyma z takim niutem od dołu. Te 400 Nm to już taki max na tej hybrydzie czy wolałeś mniej momentu a bardziej płasko ?

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 04 paź 2020, 16:41
autor: bboykoti
Zbichu jeszcze nic nie mierzyłem, jak będzie sucho i będę miał trochę czasu to postaram się zmierzyć 0-100 i 100-200.

Gregorski3 BRK robi bezpieczne programy, taki też chciałem, także myślę, że nie jest to max dla tej turbiny ;) Jeżeli by ktoś chciał jeszcze więcej to trzeba by pewnie już zrobić pełen przelot.
Jak sprzęgło siądzie to wymienię na nowe i zobaczymy ile wytrzyma.

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 04 lis 2020, 15:28
autor: gom4z
Generalnie to musi być torpeda co?

Ja miałem seryjnie 180hp i po stage 1 na 228 hp i 369nm odczułem wielką różnice. Było to nieco ponad rok temu, a dziś już nie mam takiej frajdy pewnie przez przyzwyczajenie i mi brakuje więcej. Myślałem też o takim zabiegu, ale te koszta.. Niby nie takie wysokie. Wzrost kolejnych 50hp byłoby zapewne odczuwalne. Ogólnie mam zrobiony przelot tylko tylnych tłumików, może by się zastanowił. Hybryda i fmic to nie tak wiele w sumie. Nagraj w wolnej chwili jak to lata. :D

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 04 lis 2020, 20:21
autor: Suja2
Super temat :) skąd dp? BAQ-garage??
faktycznie przydałyby sie czasy i nagrania jak sie zbierana np 3,4 biegu :) no i jak brzmi - ponoć przy założeniu dp brzmienie wydechu robi sie takie "metaliczne"?

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 04 lis 2020, 20:26
autor: gom4z
Dlatego ja zrobiłem tylko przelot tylnych tłumików i nie ma co narzekać. Jak na 2.0 serio dźwięk jest bardzo przyjemny, a i w trasie nie przeszkadza, dlatego też u mnie dp no tak średnio. Mimo, że by było z 20hp więcej to tak nie widzi mi się ciągły hałas.

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 26 sekundach:
I faktycznie dźwięk wydechu też by się przydał. I jak to wygląda, śmiało można cisnąć pod 300hp na ori pompie i ori wtryskach?

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 05 lis 2020, 18:46
autor: gom4z
Odnosząc się jeszcze do tematu firma z Łodzi życzy sobie 3000zl za hybrydę z nowym żeliwem do mojego auta.. Także no nie mało, która byłaby wydajna na okolice 300hp. Za modyfikacje mojej 2500-3000. Jestem za granicą obecnie więc wysyłkowo nie wchodzi to w grę bo dodatkowe koszta. Do tego cooler plus dp i się fajna kwota robi, roboty akurat nie liczę bo sam sobie przełożę. I oczywiście strojenie na które mam zniżkę jakaś więc może jakieś 1000zl.. Pytanie tylko czy warto.

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 09 lis 2020, 21:47
autor: bboykoti
Witam, gdyby nie było warto to bym tego nie robił :D hehe
Nie śpię na kasie ale mieć takie parametry za takie pieniądze to wydaje mi się, że bardzo fajne proporcje przyrost/cena.
Muszę zrobić filmik, ale nie za bardzo mam czym, chyba zostanie telefon zamocowany jakoś na kierownicy ;)

300HP spokojnie na seryjnej pompie i wtryskach, później już powyżej trzeba zmieniać wkład pompy wysokiego ciśnienia paliwa za ok. 2000zł <mysli>
Hybryda od Geremiego jest też na 300hp ale żeby tyle osiągnąć, trzeba by już zrobić pełen przelot a nie chciałem z A6 robić "sportówki".
Samo DP brzmi jak seria, lekko metaliczny dźwięk jest tylko chwilę po odpaleniu przez kilkanaście sekund i delikatnie jak turbo mocno dmucha ale ja jestem na to dość wyczulony i mi to nie przeszkadza, także jest cicho <okok> Kupione na allegro od użytkownika: Filiplbn - 100%
Nie polecam też robić więcej jak 400Nm dla serii.

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 10 lis 2020, 21:21
autor: bboykoti
Witam, dzisiaj na szybko porobiłem filmiki bo sam byłem ciekawy jak wypada to auto względem innych silników - jestem mile zaskoczony <radocha>
Filmiki na razie na szybko, bo trzymałem telefon w lewej ręce, następnym razem przykleję go jakoś do kierownicy, bo nie mogłem za bardzo nagrać 0 - 100 dlatego jest filmik z lekkiej rolki.

Wyniki:
0 - 100 - ok. 6s ale tak jak pisałem, pomiar z rolki a nie sprzęgła i to jeszcze z włączoną trakcją, także do poprawy (wrzuciłem, bo możecie sobie zerknąć jak po zmianie biegu na 2 auto ciągnie do przodu <rotfl>)
https://youtu.be/kGaP4RGG36w

100 - 200 - ok. 14,5s, dodam, że seryjnie jest 34s :D
Auto przy zmianie na 4 przez chwilę się uślizgnęło, ale nie wiem czy opona czy sprzęgło i nie dobiłem 100% do 200kh/h ale wynik uśredniłem, spróbuje poprawić.
https://youtu.be/8RLUCBQUlJQ

Dla porównania 100 -200:
3.0tdi - 22,5s
4.2fsi - 17s
3.0tfsi - 15,6s
5.2fsi - 13,5s

Czyli całkiem fajnie wypada moje autko <brawo> Mogę się mierzyć z 5.2fsi do 180km/h byśmy szli równo, ale koniecznie na suchym :D
Myślę, że tutaj dużo robi waga auta ok. 1540kg.

Pozdrawiam

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 10 lis 2020, 22:48
autor: gom4z
Dobrze to leci xD u mnie kosztownie wychodzi inaczej niestety 5700

Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
Jak będę miał czas zrobię podobne pomiary. Mam tylko jeden gdzie 90-150 wychodzi tak jak u Ciebie.

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 11 lis 2020, 12:42
autor: bboykoti
Hej,

No zrób zrób, ja też ogarnę porządnie 0-100 ;)
Najlepiej jak sprawdzisz 100-200, bo 90-150 to słabe porównanie, bo większość czasu zajmuje zmiana biegu i nie ma jak tego nadrobić mocą ;)
Dlatego następne moje auto koniecznie z dwusprzęgłowym automatem i quattro ;)

Trzeba pamiętać, że każde kolejne zwiększanie mocy i momentu to już później walka o sekundy, jest to bardziej odczuwalne niż widoczne przy pomiarach do 150 - 160km/h. Przy wyższych prędkościach gdzie opory powietrza już robią swoje robi się różnica.

Pozdro

Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm

: 11 lis 2020, 18:29
autor: gom4z
Na tą chwilę nie mam gdzie takiego pomiaru zrobić bo jestem w Holandii, gdzie ograniczenia są do 120 na autostradzie xD

Ale biegi typu 2,3 widać wyraźnie że u Ciebie lepiej to idzie, sekunda, dwie różnicy jest bankowo, cóż, w końcu 50hp więcej :)

Generalnie jednak rezygnuje z tych modów. Za jakiś czas jak się zmieni auto to obowiązkowo V6, żeby się nie bawić w takie mody.