Dodam temat, bo może się przyda komuś w przyszłości kto by chciał mieć "trochę" więcej mocy w 2.0TFSI :D
Co zrobione (jeżeli silnik zdrowy):
1. Hybryda stage2+ by Geremi VAG Garage - 1500zł + 700zł (nowy kolektor wydechowy + uszczelnienie gruszki). Pęknięty kolektor od środka jest w
90% turbin.
2. DP 3cale + bandaż - 450zł
3. FMIC 450x180x65 wstawiony w oryginalny układ + sylikony i opaski - 450zł. Teraz mam FMIC i oryginalny intercooler, koszt bardzo niski i mało roboty a chłodzenie jeszcze lepsze.
4. 4 dniowe strojenie w BRK tuning Tupadły, obok Inowrocławia - 1500zł
Jak widać niski koszt żeby osiągnąć 280KM/400Nm. Wychodzi zaledwie 3900zł przy turbinie w dobrej kondycji lub 4600zł w moim przypadku
Robocizna w moim przypadku własna, także nie liczę
Auto w porównaniu do serii to jakiś szatan
Pozdrawiam
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 01 paź 2020, 20:56
autor: mat1324
Brakuje tylko quattro, aby ujarzmić te 280 KM . Pewnie jest problem z trakcją na mokrym?
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 02 paź 2020, 19:50
autor: bboykoti
mat1324 quattro by się przydało ale nie wiem czemu Audi się nie zdecydowało na takie połączenie skoro w 1.8T było i w C7 po lifcie (lub USA przed liftem) też już jest
Jeżeli chodzi o trakcje to tak, jest problem ale nawet na 3 biegu na suchym a co dopiero mówić o mokrej nawierzchni, w mokry dzień wracając ze strojenia miałem problem z trakcją nawet na 4 biegu Dodam, że mam koła 255/35/19.
Ale popatrz na wykres momentu obrotowego, porównując go do seryjnych jest bardzo agresywny i to właśnie mi się zawsze podobało chociażby po programach stage1, że auto bardzo odżywa i jest to mocno odczuwalne.
Tego typu autem trzeba się po prostu nauczyć jeździć i wiedzieć jak operować gazem, żeby powalczyć z trakcją bo jego waga, czyli 1540kg i takie wartości mocy i momentu dają świetną zabawę, duże możliwości i uśmiech na twarzy po wciśnięciu gazu :D
Pozdrawiam
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 02 paź 2020, 19:57
autor: Zbichu
Napisz coś więcej o tych możliwościach. Jakie czasy 0-100, 100-200, 1/4?
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 03 paź 2020, 20:02
autor: Gregorski3
Ciekawe ile sprzęgło wytrzyma z takim niutem od dołu. Te 400 Nm to już taki max na tej hybrydzie czy wolałeś mniej momentu a bardziej płasko ?
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 04 paź 2020, 16:41
autor: bboykoti
Zbichu jeszcze nic nie mierzyłem, jak będzie sucho i będę miał trochę czasu to postaram się zmierzyć 0-100 i 100-200.
Gregorski3 BRK robi bezpieczne programy, taki też chciałem, także myślę, że nie jest to max dla tej turbiny Jeżeli by ktoś chciał jeszcze więcej to trzeba by pewnie już zrobić pełen przelot.
Jak sprzęgło siądzie to wymienię na nowe i zobaczymy ile wytrzyma.
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 04 lis 2020, 15:28
autor: gom4z
Generalnie to musi być torpeda co?
Ja miałem seryjnie 180hp i po stage 1 na 228 hp i 369nm odczułem wielką różnice. Było to nieco ponad rok temu, a dziś już nie mam takiej frajdy pewnie przez przyzwyczajenie i mi brakuje więcej. Myślałem też o takim zabiegu, ale te koszta.. Niby nie takie wysokie. Wzrost kolejnych 50hp byłoby zapewne odczuwalne. Ogólnie mam zrobiony przelot tylko tylnych tłumików, może by się zastanowił. Hybryda i fmic to nie tak wiele w sumie. Nagraj w wolnej chwili jak to lata. :D
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 04 lis 2020, 20:21
autor: Suja2
Super temat skąd dp? BAQ-garage??
faktycznie przydałyby sie czasy i nagrania jak sie zbierana np 3,4 biegu no i jak brzmi - ponoć przy założeniu dp brzmienie wydechu robi sie takie "metaliczne"?
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 04 lis 2020, 20:26
autor: gom4z
Dlatego ja zrobiłem tylko przelot tylnych tłumików i nie ma co narzekać. Jak na 2.0 serio dźwięk jest bardzo przyjemny, a i w trasie nie przeszkadza, dlatego też u mnie dp no tak średnio. Mimo, że by było z 20hp więcej to tak nie widzi mi się ciągły hałas.
Dodano po 1 godzinie 22 minutach 26 sekundach:
I faktycznie dźwięk wydechu też by się przydał. I jak to wygląda, śmiało można cisnąć pod 300hp na ori pompie i ori wtryskach?
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 05 lis 2020, 18:46
autor: gom4z
Odnosząc się jeszcze do tematu firma z Łodzi życzy sobie 3000zl za hybrydę z nowym żeliwem do mojego auta.. Także no nie mało, która byłaby wydajna na okolice 300hp. Za modyfikacje mojej 2500-3000. Jestem za granicą obecnie więc wysyłkowo nie wchodzi to w grę bo dodatkowe koszta. Do tego cooler plus dp i się fajna kwota robi, roboty akurat nie liczę bo sam sobie przełożę. I oczywiście strojenie na które mam zniżkę jakaś więc może jakieś 1000zl.. Pytanie tylko czy warto.
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 09 lis 2020, 21:47
autor: bboykoti
Witam, gdyby nie było warto to bym tego nie robił :D hehe
Nie śpię na kasie ale mieć takie parametry za takie pieniądze to wydaje mi się, że bardzo fajne proporcje przyrost/cena.
Muszę zrobić filmik, ale nie za bardzo mam czym, chyba zostanie telefon zamocowany jakoś na kierownicy
300HP spokojnie na seryjnej pompie i wtryskach, później już powyżej trzeba zmieniać wkład pompy wysokiego ciśnienia paliwa za ok. 2000zł
Hybryda od Geremiego jest też na 300hp ale żeby tyle osiągnąć, trzeba by już zrobić pełen przelot a nie chciałem z A6 robić "sportówki".
Samo DP brzmi jak seria, lekko metaliczny dźwięk jest tylko chwilę po odpaleniu przez kilkanaście sekund i delikatnie jak turbo mocno dmucha ale ja jestem na to dość wyczulony i mi to nie przeszkadza, także jest cicho Kupione na allegro od użytkownika: Filiplbn - 100%
Nie polecam też robić więcej jak 400Nm dla serii.
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 10 lis 2020, 21:21
autor: bboykoti
Witam, dzisiaj na szybko porobiłem filmiki bo sam byłem ciekawy jak wypada to auto względem innych silników - jestem mile zaskoczony
Filmiki na razie na szybko, bo trzymałem telefon w lewej ręce, następnym razem przykleję go jakoś do kierownicy, bo nie mogłem za bardzo nagrać 0 - 100 dlatego jest filmik z lekkiej rolki.
Wyniki:
0 - 100 - ok. 6s ale tak jak pisałem, pomiar z rolki a nie sprzęgła i to jeszcze z włączoną trakcją, także do poprawy (wrzuciłem, bo możecie sobie zerknąć jak po zmianie biegu na 2 auto ciągnie do przodu ) https://youtu.be/kGaP4RGG36w
100 - 200 - ok. 14,5s, dodam, że seryjnie jest 34s :D
Auto przy zmianie na 4 przez chwilę się uślizgnęło, ale nie wiem czy opona czy sprzęgło i nie dobiłem 100% do 200kh/h ale wynik uśredniłem, spróbuje poprawić. https://youtu.be/8RLUCBQUlJQ
Czyli całkiem fajnie wypada moje autko Mogę się mierzyć z 5.2fsi do 180km/h byśmy szli równo, ale koniecznie na suchym :D
Myślę, że tutaj dużo robi waga auta ok. 1540kg.
Pozdrawiam
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 10 lis 2020, 22:48
autor: gom4z
Dobrze to leci xD u mnie kosztownie wychodzi inaczej niestety 5700
Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
Jak będę miał czas zrobię podobne pomiary. Mam tylko jeden gdzie 90-150 wychodzi tak jak u Ciebie.
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 11 lis 2020, 12:42
autor: bboykoti
Hej,
No zrób zrób, ja też ogarnę porządnie 0-100
Najlepiej jak sprawdzisz 100-200, bo 90-150 to słabe porównanie, bo większość czasu zajmuje zmiana biegu i nie ma jak tego nadrobić mocą
Dlatego następne moje auto koniecznie z dwusprzęgłowym automatem i quattro
Trzeba pamiętać, że każde kolejne zwiększanie mocy i momentu to już później walka o sekundy, jest to bardziej odczuwalne niż widoczne przy pomiarach do 150 - 160km/h. Przy wyższych prędkościach gdzie opory powietrza już robią swoje robi się różnica.
Pozdro
Re: A6 C6 2.0TFSI - STAGE2 280KM/400Nm
: 11 lis 2020, 18:29
autor: gom4z
Na tą chwilę nie mam gdzie takiego pomiaru zrobić bo jestem w Holandii, gdzie ograniczenia są do 120 na autostradzie xD
Ale biegi typu 2,3 widać wyraźnie że u Ciebie lepiej to idzie, sekunda, dwie różnicy jest bankowo, cóż, w końcu 50hp więcej
Generalnie jednak rezygnuje z tych modów. Za jakiś czas jak się zmieni auto to obowiązkowo V6, żeby się nie bawić w takie mody.