Strona 1 z 1
Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 30 sie 2020, 22:05
autor: Nikostratus
Czy ktoś u nas na forum ma zamontowaną podstawkę oleju z termostatem firmy Mocal ? Chciał bym się coś więcej dowiedzieć jak wyglądają temperatury po montażu tego i czy coś się zmieniło w kwestii rozgrzewania oleju ?
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 07 paź 2021, 16:19
autor: pearl1985
Ja mam dołożoną podstawkę od fmic-a "Podstawka pod filtr oleju z termostatem 3/4" w silniku 2.4 V6 APS. Podstawka jest założona pomiędzy blokiem a chłodnicą/nagrzewnicą wodną. Do tego dokładałem chłodnicę oleju 16 rzędową. Z rozgrzewaniem u mnie jest tak samo jak było dotychczas. Natomiast jest o wiele trudniej zagrzać do 120 stopni olej. Na trasie przy butowaniu 150-170 full klima trzyma stałe 95 stopni. Jak jest upał 30 stopni i wyżej oraz latasz na klimie + takie prędkości to u mnie wodę zaczyna podnosić, ale to podejrzewam że to jest kwestia termostatu że za późno się otwiera. Generalnie z chłodnicą nie mam tak przepalonego oleju jak bez chłodnicy. I naprawdę, silnik można srogo katować bez martwienia się że go się przegrzeje. Osobiście polecam dokładać dodatkową chłodnicę oleju.
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 27 lis 2021, 16:57
autor: ropbus1974
pearl1985 pisze: ↑07 paź 2021, 16:19
Ja mam dołożoną podstawkę od fmic-a "Podstawka pod filtr oleju z termostatem 3/4" w silniku 2.4 V6 APS. Podstawka jest założona pomiędzy blokiem a chłodnicą/nagrzewnicą wodną. Do tego dokładałem chłodnicę oleju 16 rzędową. Z rozgrzewaniem u mnie jest tak samo jak było dotychczas. Natomiast jest o wiele trudniej zagrzać do 120 stopni olej. Na trasie przy butowaniu 150-170 full klima trzyma stałe 95 stopni. Jak jest upał 30 stopni i wyżej oraz latasz na klimie + takie prędkości to u mnie wodę zaczyna podnosić, ale to podejrzewam że to jest kwestia termostatu że za późno się otwiera. Generalnie z chłodnicą nie mam tak przepalonego oleju jak bez chłodnicy. I naprawdę, silnik można srogo katować bez martwienia się że go się przegrzeje. Osobiście polecam dokładać dodatkową chłodnicę oleju.
Trzeba to jakoś specjalnie odpowietrzać po złożeniu? Czy tylko montujesz ,rozgrzewasz i uzupełniasz olej? Gdzie umieściłeś chłodniczkę?
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 27 lis 2021, 16:59
autor: Nikostratus
Trzeba zalać chłodnicę olejem przed odpaleniem. Musisz ją zamontować króćcami do góry by olej po zgaszeniu nie spływał do miski bo innaczej silnik będzie chodził bardzo długo bez ciśnienia. Umieść sobie chłodniczkę przed chłodnicą klimatyzacji i będzie ok
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 27 lis 2021, 17:19
autor: ropbus1974
Nikostratus pisze: ↑27 lis 2021, 16:59
Trzeba zalać chłodnicę olejem przed odpaleniem. Musisz ją zamontować króćcami do góry by olej po zgaszeniu nie spływał do miski bo innaczej silnik będzie chodził bardzo długo bez ciśnienia. Umieść sobie chłodniczkę przed chłodnicą klimatyzacji i będzie ok
Przy wymianie oleju zlewasz też z tej chłodniczki olej?
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 27 lis 2021, 19:09
autor: Nikostratus
Tak bo jestem ok 0.5 oleju w moim przypadku.
Re: Podstawka chłodnicy oleju Mocal
: 31 sty 2022, 21:33
autor: pearl1985
ropbus1974 pisze: ↑27 lis 2021, 16:57
pearl1985 pisze: ↑07 paź 2021, 16:19
Ja mam dołożoną podstawkę od fmic-a "Podstawka pod filtr oleju z termostatem 3/4" w silniku 2.4 V6 APS. Podstawka jest założona pomiędzy blokiem a chłodnicą/nagrzewnicą wodną. Do tego dokładałem chłodnicę oleju 16 rzędową. Z rozgrzewaniem u mnie jest tak samo jak było dotychczas. Natomiast jest o wiele trudniej zagrzać do 120 stopni olej. Na trasie przy butowaniu 150-170 full klima trzyma stałe 95 stopni. Jak jest upał 30 stopni i wyżej oraz latasz na klimie + takie prędkości to u mnie wodę zaczyna podnosić, ale to podejrzewam że to jest kwestia termostatu że za późno się otwiera. Generalnie z chłodnicą nie mam tak przepalonego oleju jak bez chłodnicy. I naprawdę, silnik można srogo katować bez martwienia się że go się przegrzeje. Osobiście polecam dokładać dodatkową chłodnicę oleju.
Trzeba to jakoś specjalnie odpowietrzać po złożeniu? Czy tylko montujesz ,rozgrzewasz i uzupełniasz olej? Gdzie umieściłeś chłodniczkę?
Chłodnicę umieszczoną mam centralnie przed chłodnicą klimatyzacji na wysokości kratek maski i centralnie za wiskozą. Nie odpowietrzałem, nie zalewałem olejem chłodniczki, po prostu konkretnie poskręcane i odpalone. Potem olej uzupełniony i po temacie. Przy wymianie oleju niczego nie spuszczam, bo samo mi spływa po odkręceniu filtra oleju (chłodnicę mam wyżej niż punkt w którym jest dołożona podstawka). Przepraszam, że tak późno odpowiedziałem. Nie dostałem powiadomienia na e-maila.