Strona 1 z 2

2.0 tdi 177 km rozrząd orginał czy zamiennik ?

: 21 paź 2019, 10:29
autor: dzikson2
Witam , jak w temacie muszę zrobić rozrząd ( niby przejechane 63 tys km ale 5 lat ) i zastanawiam sie co wybrać , czy orginal ( jaka cena w aso jak ktoś się orientuje ? ) czy nie ma sensu orginał tylko dobre markowe zamienniki i tutaj pytanie jakiej firmy najlepiej szukać ? czy całe zestawy czy kompletować poszczególne klocki ?

: 21 paź 2019, 17:40
autor: Yaro1
Tylko oryginał, możesz kupić poza ASO np. tu https://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-w ... 011PX/6378

: 22 paź 2019, 15:08
autor: dzikson2
dlaczego tylko orginał ? co myślicie o zestawie rozrządu Continental i osobna pompa Hepu ?

: 22 paź 2019, 18:17
autor: mat1324
Jeśli oryginał jest osiągalny w przystępnej cenie, to po co pakować się w zamiennik?

: 22 paź 2019, 19:18
autor: dzikson2
orginal bez pompy 750 zl ,zamiennik 550 +pompa 150 czyli mamy 900 do 700 przy czym w orginale pasek conti napinacz ina w pudełkach vag , w zamienniku pasek conti napinacz ina w pudełku conti , zaraz dostanę odpowiedzi typu " auto za 100 tys a oszczędzasz 200 zł lub skoro nie widzisz roznicy a taniej o 200 to po co pytasz " ale chce porado od kogos kto to juz przerabiał poniewaz jest to moje 1 auto w którym trzeba robić rozrząd, i jeszcze ostatnie pytanie bo w książce pisze tylko interwał przebiegu wymiany paska a nic o czasie , może niepotrzebnie chce wymieniać przy 61 tys km ?

: 22 paź 2019, 21:32
autor: Yaro1
Interwał wymiany paska rozrządu to 210 tysięcy lub 5 lat, rozrządy INA + CONTI ze znanej hurtowni motoryzacyjnej potrafiły się wysypać po 15-20 tysiącach, wiem z własnego doświadczenia, ori rozrząd jest inaczej wykonany, proponuję wziąć do ręki dwa paski tego samego producenta i porównać.

: 23 paź 2019, 13:07
autor: mat1324
Zawsze mówiłem, że części trafiąjące do ASO spełniają wyższe normy jakościowe. Jeśli coś ich nie spełnia, to szlifowane jest logo Audi i trafia na wolny rynek.

: 23 paź 2019, 20:18
autor: dzikson2
akurat pracuje w transporcie i obsługujemy jednego z większych producentów samochodowych , parę razy rozmawiałem z chłopakami z produkcji w jednym z zakładów produkujących elementy automotiv i na fabrykę idzie co innego a na konfekcje i aftermarket co innego . Kontrola jakości jest inna na 1 montaż a to co nie przeszło mając jakieś wady typu niedokładny odlew , rysa , itp jest odrzucane i idzie albo na konfekcje czyli "orginal parts " i później w firmie ktora zajmuje sie dystrybucja części jest przepakowane w orginalne pudelka serwisowe ,albo w pudelka producenta jako aftermarket , wiec teorie ze cos jest lepsze w serwisowym pudelku a nie sa wyssane z palca ! na dodatek wozimy do tych fabryk komponenty i surowce wiec wszystko jest robione z tego samego jedyni jest różnica w dostawcach bo np vw zamawia światła od hella , al , valeo , to tak jak z rozrządem sa conti , ina które ida na 1 montaż i inne dziwne typu febi

: 23 paź 2019, 20:30
autor: mat1324
Czyli tak jak mówiłem :). Różnica jest w normach jakościowych. Oryginał musi spełnić wszystkie. Dlatego oryginalne części wytrzymują dłużej.

: 24 paź 2019, 14:44
autor: dzikson2
no jak cos zrobione z tego samego z np. ryska może wytrzymać dłużej ?:) musza spełniać wyznaczone normy czy na 1 montaz czy aftermarket , tu chodzi tylko o wizualne aspekty nie funkcjonalność wytrzymałość, bo schodzą z taśmy jedna za druga i są powtarzalne, poza tym to co nie trafiło na 1 montaż idzie jak oryginał więc wedlug ciebie i tak oryginalne z serwisu nie wytrzyma tego co na 1 montaż :)

: 24 paź 2019, 17:52
autor: Yaro1
dzikson2 pisze:no jak cos zrobione z tego samego z np. ryska może wytrzymać dłużej ?:) musza spełniać wyznaczone normy czy na 1 montaz czy aftermarket , tu chodzi tylko o wizualne aspekty nie funkcjonalność wytrzymałość, bo schodzą z taśmy jedna za druga i są powtarzalne, poza tym to co nie trafiło na 1 montaż idzie jak oryginał więc wedlug ciebie i tak oryginalne z serwisu nie wytrzyma tego co na 1 montaż :)
Sory kolego, ale nie bardzo Ciebie rozumiem, zadałeś pytanie dostałeś konkretną odpowiedź. W swoich Audi wymieniam rozrządy w granicach 180 - 200 tysięcy i wszystko wygląda jak nowe, na aftermarketowych częściach nie odważyłbym się. Jak szukasz oszczędności, to przy tym przebiegu wymień sam pasek, bo to jego należy wymienić po 5 latach, reszta wytrzyma kolejne tyle.

: 24 paź 2019, 19:33
autor: dzikson2
dlaczego nie odważyłbys sie aftermarketowych skoro to ten sam produkt tego samego producenta na który tak samo udziela gwarancji i spełnia wszelkie normy i przepisy dopuszczające do użytku ? serwisy też montują części aftermarketowe , baaa nawet niektóre regenerowane jak sprzęgła , dwumasy , aleternatory . To co zakładają w serwisie nie jest takie samo jak na lini montażowej samochodu a takie samo jak w pudelku producenta , a idac waszym tokiem myślenia opony, żarówki, akumulatory ,amortyzatory ,klocki ,tarcze trzeba kupować w serwisie bo sa lepsze od tych ze sklepu co uważam za kompletna bzdurę a na poparcie tego dodam krotka historie gdy zamawiałem kolo dwumasowe do jednego z aut na serwisie i powiedziano mi ze zależy co się trafi niektóre sa fabrycznie nowe a niektóre regenerowane i wszystkie w takim samym pudełku serwisu .

: 24 paź 2019, 20:01
autor: mat1324
Regenerowane części w ASO mają na końcu numeru literę X i wszystko zależy od dostępności nowych oraz wyboru klienta, bo regenerowane są sporo tańsze.

: 24 paź 2019, 21:00
autor: dzikson2
i tutaj się nie zgodzę , nie wiem jak w przypadku grupy vw ale w renault nie masz na to wpływu co masz w środku , zamawiałem komplety od przedstawicielki renault na Polske bezpośrednio z magazynów z Warszawy i sama powiedziała ze jeżeli nie wyrabiają z regeneracja wsadzają nowe do pudelek a jeśli wyrabiają się są regenerowane i nie odróżnisz tego a cena ta sama , zresztą zakończmy ten temat bo wedlug mnie części z ASO są tak samo wartościowe jak te same tylko z logiem producenta które robi je dla ASO a nie wszytko co w ASO oznacza lepsze np Olej jaki leją do silników .

: 24 paź 2019, 22:02
autor: Yaro1
Zastanawiam się po co założyłeś ten temat i zadałeś to pytanie, skoro wszystko wiesz lepiej. Nie mogę tutaj napisać gdzie pracuję, ale na temat części wiedzę mam odpowiednią i już nie chce mi się czytać Twoich bzdur. Tyle na temat, więcej się nie wypowiadam.